Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

Vijf planten worden gedoogd, mits ze geen overlast veroorzaken. Als de buren zich er aan storen of net doen alsof ze zich er aan storen en de politie inlicht, ben je gewoon je planten kwijt. De politie gaat echt niet de redelijkheid en billijkheid toetsen van de stoornis van de buren. Je moet dan afstand doen van je planten en de politie neemt ze gewoon mee. Dat kost veel minder tijd dan een discussie aan te gaan.
    Nog afgezien wat de eventuele verhuurder er van vindt. Een dakgoot dient voor de hemelwaterafvoer en is nu eenmaal geen plantenbak. Als de verhuurder dit gedoogt, kan hij mede-aansprakelijk worden gesteld voor materiele en letselschade indien een plant met pot en al van het dak afwaait.
    Last edited by Xtreme; 18 April 2012, 12:43.

Comment

Oke, dat is in ieder geval goed om te weten. Ik zal inderdaad het weer goed in de gaten moeten houden en de overburen ook Ik heb nog wel een kort vraagje.
      Omdat ik mijn sproud pads nu in een doorzichtige ovenschaal heb staan, vraag ik me af of de plantjes wel weten welke kant ze nu op moeten groeien?
      Ik heb er voor de zekerheid een spaarlampje boven gezet, is dat voldoende?
      Foto:
      Attached Files

Comment

daar hoef je je beslist geen zorgen om te maken. Zelfs al liggen de zaden op hun kop, het worteltje groeit naar beneden en doet het zaadje kantelen. Vaak blijven dan de zaadschilletjes in de grond achter in plaats van als een tijdelijke helmpje op de kiem uit de grond te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          daar hoef je je beslist geen zorgen om te maken. Zelfs al liggen de zaden op hun kop, het worteltje groeit naar beneden en doet het zaadje kantelen. Vaak blijven dan de zaadschilletjes in de grond achter in plaats van als een tijdelijke helmpje op de kiem uit de grond te komen.
          Top! Dan laat ik het gewoon zo staan, zal inderdaad wel goed komen.

Comment

Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeterneeter View Post
              Hier nog even een hele kleine update. Foto's van de dakgoot waar de plantjes in komen. Voor de duidelijkheid, ik woon op drie hoog en heb een raam op het zuiden.
              Foto's:
              [ATTACH=CONFIG]117643[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]117644[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]117645[/ATTACH]
              Foto 3 laat toch een heel gedetailleerd straatbeeld zien. Elke inwoner van je stad zal dit herkennen . Misschien ook meneer de overijverige buurtagent of de overbezorgde opa van de eerste verdieping. Geen strak plan!

Comment

Inderdaad heb je minder kans dat ze wegwaaien. Maar je moet de kans dat ze wegwaaien (naar beneden lazeren) volledig uitsluiten. Als er een kinderschedel wordt gekraakt door een container met 10 kilo natte aarde, is niet alleen de veroorzaker maar elke cannabisteler een potentiele moordenaar. Zo werkt het nu eenmaal: als een wietteler illegaal stroom aftapt of brand veroorzaakt, krijgt elke cannabisteler dit stigma aangewreven.

Comment

Ze staan alleen maar buiten als ik zelf ook thuis en op mijn kamer ben, ik laat ze niet buiten staan als ik weg ben. Op het moment dat het harder gaat waaien of stevig gaat regenen, gaan ze gelijk naar binnen. Ik heb zelf ook nagedacht over het mogelijke gevaar van de dakgoot, maar denk dat als ik altijd zelf aanwezig ben, als ze buiten staan, er niks kan gebeuren. Ik wil zelf natuurlijk ook niet op mijn geweten hebben dat er iemand door mijn potten wordt geraakt.

Comment

Comment

Nee niet echt, ik denk namelijk niet dat de plantjes heel erg opvallen. Je hebt wel helemaal gelijk met de foto's, deze zijn inmiddels verwijderd, maar je weet natuurlijk nooit of het al te laat is. Ik zal in het vervolg inderdaad beter opletten wat je op de achtergrond ziet. Dank!

Comment

Owke. Idd altijd goed opletten wat er op de achtergrond zichtbaar is. Ik heb zelf eens in een onbezonnen moment 3 plantjes op 3 hoog op me balkon gezet (voor aan de straat) en daarop kwam natuurlijk een melding en dan moeten de petten het komen afknippen. Verder gebeurt er dan weinig je doet afstand van de plantjes en thats it voor justitie echter er gaat wel een melding naar de huurbaas of vereniging dat er druggerelateerde zaken vanuit het pand plaats vinden en die gaan dan vaak heel erg moeilijk doen. Int slechtste geval sta je meteen op straat. (contractbreuk)

Comment

Planten in de dakgoot aan de straatkant die niet opvallen? Een mus of een duif valt niet op, omdat die voldoen aan een verwachtingspatroon. Heesters in de dakgoot voldoen hier niet aan en lopen in het oog. En denk je nu echt dat het bij voortduring binnen en buiten zetten van planten ook door niemand gezien zal worden? Je kunt net zo goed een vlag met daarop een hakenkruis uithangen en hopen dat niemand die opmerkt.
                          Het gaat gewoon niet werken: een paar uur buiten, vervolgens binnen, weer naar buiten enzovoort. Maar dat zal van zelf blijken uit je verdere verslag.
                          Last edited by Xtreme; 18 April 2012, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                            Planten in de dakgoot aan de straatkant die niet opvallen? Een mus of een duif valt niet op, omdat die voldoen aan een verwachtingspatroon. Heesters in de dakgoot voldoen hier niet aan en lopen in het oog. En denk je nu echt dat het bij voortduring binnen en buiten zetten van planten ook door niemand gezien zal worden? Je kunt net zo goed een vlag met daarop een hakenkruis uithangen en hopen dat niemand die opmerkt.
                            Het gaat gewoon niet werken: een paar uur buiten, vervolgens binnen, weer naar buiten enzovoort. Maar dat zal van zelf blijken uit je verdere verslag.
                            Oke, zoals gezegd is dit mijn eerste kweekje, dus ik neem alle raad aan die ik krijg. Ik zie dan af van mijn plan om ze iedere keer van buiten naar binnen te doen, inderdaad omslachtig. Maar is het dan beter om ze in de vensterbank achter enkel glas, of in de kelder te houden?

Comment

je kunt de gok ook gewoon wagen en hopen dat niemand je aangeeft bij de politie, wat heb je te verliezen?? hooguit dat je planten afgepakt worden, nou er zijn ergere dingen op de wereld. wel moet je opletten dat ze zeker goed stevig staan en absoluut niet naar beneden kunnen vallen.
                              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

Ik ben het eens met Xtreme, hij heeft 100% gelijk.
                                Zet ze lekker op je vensterbankje of als je niet veel ruimte hebt, kijk dan eens bij microkweek. (dit is prima te doen en ongevaarlijk in principe). Ik denk niet dat het risico het waard is.. Je wilt geen koppen kraken door jou vallende potten, ten 2e als ze rollen dan rollen ze, doe je niks meer aan.. al zou je ze stevig vast zetten en ze worden groter en er gaat een duif opzitten (noem maar wat) dan donderstraalt het ook uit je dakgoot.

conclusie is dat het niet slim is man, ik hou je niet tegen om het te proberen, maar een gewaarschuwd mens.. maak m zelf maar af.
                                Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Bezig...
                                X