Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dakgoot kweek 2012 - feminised autoflowers

Een vensterbankkweek met een groot raam op het zuiden zou moeten kunnen. Teminste, als de stank je niets kan schelen. Reken er echter op dat al je kleding en je haar naar wiet gaat ruiken: elke keer douchen en verkleden voor je naar buiten gaat lijkt me ook nogal omslachtig. Anders zul je toch naar een afgesloten ruimte, kunstlicht en afzuiging met filter moeten uitkijken.
    Last edited by Xtreme; 18 April 2012, 16:52.

Comment

Als ik jou (Xtreme) advies mee zou nemen, kom ik toch uit op mijn eerdere voorstel een micro kweekje!
      Je kunt zelf zon kast maken of kant en klaar kopen.. je kan het zo duur en gek maken als je zelf wilt
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Ik heb toch besloten het helemaal om te gooien en alles in de kelder te doen. Ik kwam daar toevallig nog een oude TL bak tegen, waar twee TL lampen in kunnen. Er kunnen echter alleen TL lampen in, die aan beide zijden twee van die puntjes hebben. Dus bijvoorbeeld niet de Turbo Neon TL 36watt Groei 6500K of de bloeivariant, want die hebben maar aan 1 zijde van die contact-puntjes. Ik heb al twee TL lampen, met warm white licht, volgens mij is dat goed voor de groeifase.
        Mijn vraag is welke lamp ik het beste voor de bloeifase kan kopen? Voorwaarde is dus, volgens mij, dat er aan beide zijden van de lamp van die contactpuntjes zitten.

Verder ga ik een straalkacheltje en ventilator kopen, dan moet het volgens mij wel lukken.

Comment

Warm wit van 2700 K of 3000 K zijn bloeilampen, koel wit van 6500 K zijn groeilampen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bangman View Post
            je kunt de gok ook gewoon wagen en hopen dat niemand je aangeeft bij de politie, wat heb je te verliezen?? hooguit dat je planten afgepakt worden, nou er zijn ergere dingen op de wereld. wel moet je opletten dat ze zeker goed stevig staan en absoluut niet naar beneden kunnen vallen.
            Als je gehuurd zit kan het je je huurcontract kosten en 3 jaar op een blacklist!

Volgens het strafrecht ben je ook met 1 of 5 wietplanten nog steeds in overtreding, maar er is besloten om maximaal 5 planten te gedogen.

Dat staat los van civiel rechterlijke afspraken (clausules), die gemaakt zijn in je huurcontract en op vandaag staat dat er expleciet in. Daar dien je je dan ook aan te houden, omdat je die van tevoren overeengekomen bent.

In uitzonderlijke gevallen kan een kantonrechter zo'n clausule als onredelijk bezwarend beoordelen en afwijzen.

Afwijzen zal zeker niet geval zijn bij het hebben van een paar wietplanten, die strafrechtelijk ook niet mogen. Gedogen maakt het nog steeds niet legaal.
            Last edited by monty; 18 April 2012, 19:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Warm wit van 2700 K of 3000 K zijn bloeilampen, koel wit van 6500 K zijn groeilampen.
              Top, hartstikke bedankt. Weet iemand toevallig misschien nog een handige site waar je deze soorten lampen kunt kopen? Of heeft iedere bouwmarkt dat sowieso wel?

Comment

Nog even een klein vraagje, alle zaadjes hebben inmiddels een witte wortel, maar van twee van de zaadjes groeit deze omhoog in plaats van omlaag. Ik heb ze zo goed en kwaad als het ging weer met het worteltje naar beneden gelegd, moet ik dit blijven doen als het weer gebeurt? Of ' weet ' het plantje vanzelf wel welke kant ie op moet groeien?

Comment

Bij voortduring zeg ik: voorkom problemen, houdt het simpel. Stop een zaadje ongeveer 1 cm diep in de zaai- en stekgrond: de natuur doet zijn werk en niemand kan daarbij fouten maken. Maar nee, het ontkiemen moet sneller en het gaat ook inderdaad sneller -soms win je wel 24 uur ermee- dus we ontkiemen in watten of keukenpapier al dan niet boven de verwarming. Worteltjes gaan vastplakken, je raakt de kiemen aan met blote handen en probeert ze zonder schade in de stekgrond te zetten: allemaal zaken waar het fout kan lopen en die gewoon niet aan de orde komen als je het zaad in zaai-of stekgrond stopt.
                  Welnu, je hebt dus een onnodig dilemma: moet je kiemplanten met de wortel naar beneden of naar boven in de grond stoppen? Mijn boerenverstand zegt: wortels groeien naar beneden en opzij, maar in geen geval naar boven: dus het worteltje moet naar beneden wijzen. Anderen zeggen daarentegen, het worteltje moet naar boven wijzen, want door het kantelen blijven de zaadhoesjes in de grond achter. Mij zal het evenwel worst zijn of de zaadhoesjes in de grond achterblijven of nadien er af vallen.

Comment

Bij voortduring zeg ik: voorkom problemen, houdt het simpel. Stop een zaadje ongeveer 1 cm diep in de zaai- en stekgrond: de natuur doet zijn werk en niemand kan daarbij fouten maken. Maar nee, het ontkiemen moet sneller en het gaat ook inderdaad sneller -soms win je wel 24 uur ermee- dus we ontkiemen in watten of keukenpapier al dan niet boven de verwarming. Worteltjes gaan vastplakken, je raakt de kiemen aan met blote handen en probeert ze zonder schade in de stekgrond te zetten: allemaal zaken waar het fout kan lopen en die gewoon niet aan de orde komen als je het zaad in zaai-of stekgrond stopt.
                    Welnu, je hebt dus een onnodig dilemma: moet je kiemplanten met de wortel naar beneden of naar boven in de grond stoppen? Mijn boerenverstand zegt: wortels groeien naar beneden en opzij, maar in geen geval naar boven: dus het worteltje moet naar beneden wijzen. Anderen zeggen daarentegen, het worteltje moet naar boven wijzen, want door het kantelen blijven de zaadhoesjes in de grond achter. Mij zal het evenwel worst zijn of de zaadhoesjes in de grond achterblijven of nadien er af vallen.
                    Prima, dan wacht ik de komende dagen nog af hoe het zich ontwikkelt, maar ik denk dat het zo wel goed moet komen. Bedankt!

Comment

Worteltje loopt in een boogje als t goed is. Puntje naar beneden boogje naar boven dus..

Beter gewoon gellijk in de grond zoals extreme zegt, al die ontkiem bullshit nergens goed voor..

Suc6 en Smookse

Comment

Wat je aan tijd wint met het kiemen in watten verlies je minimaal aan tijd bij het "poten". Dan moet het worteltje zich immers "zetten" in de aarde.
                        Geen enkele boer gaat een paar honderdduizend suikerbieten of welk ander gewas dan ook voorkiemen om ze nadien al dan niet met het worteltje naar boven of beneden in de aarde te stoppen. Dat deed deze man in de afgelopen eeuwen niet en zal dat in de toekomstige eeuwen eveneens niet doen. Voorkiemen/inkerven is alleen een "must" bij zaden met een harde schil, zoals pompoen en meloen.

Comment

Wat je aan tijd wint met het kiemen in watten verlies je minimaal aan tijd bij het "poten". Dan moet het worteltje zich immers "zetten" in de aarde.
                          Geen enkele boer gaat een paar honderdduizend suikerbieten of welk ander gewas dan ook voorkiemen om ze nadien al dan niet met het worteltje naar boven of beneden in de aarde te stoppen. Dat deed deze man in de afgelopen eeuwen niet en zal dat in de toekomstige eeuwen eveneens niet doen. Voorkiemen/inkerven is alleen een "must" bij zaden met een harde schil, zoals pompoen en meloen.
                          Oke, dat is goed om te weten. Ik heb ook niet voorgekiemd in watten ofzo, maar in sproud pads. Ben van plan om als de worteltjes daar aan de zijkant uit komen, alles in de aarde te zetten, maar het is goed om te weten dat het ook gewoon direct in de aarde kan, dat ga ik de volgende keer zeker doen.

Comment

Je voldoet dus als klant aan de criteria van de verkopers, want je gaat over tot een onnodige aanschaf van sproud pads. Er is overigens niks mis met die rommel, je zaden zullen er best wel in ontkiemen. Maar dat doen ze in goedkope zaai- en stekgrond net zo goed. Daag eens zo'n "sproudverkoper" uit tot een test met 100 zaden in van hun sublieme sproud pads en stekgrond. Het verschil zal te verwaarlozen zijn. Sproudverkopers: beschouw dit als een uitdaging. Vervaardig een topic met 100 identieke zaden: laat 50 daarvan ontkiemen in jullie sublieme pads en de andere 50 in zaaigrond. Verspeen ze vervolgens in literpotjes en laat na 3 weken maar zien wat de enorme voordelen zijn van jullie sproud pads.
                            Last edited by Xtreme; 19 April 2012, 13:42.

Comment

Je voldoet dus als klant aan de criteria van de verkopers, want je gaat over tot een onnodige aanschaf van sproud pads. Er is overigens niks mis met die rommel, je zaden zullen er best wel in ontkiemen. Maar dat doen ze in goedkope zaai- en stekgrond net zo goed. Daag eens zo'n "sproudverkoper" uit tot een test met 100 zaden in van hun sublieme sproud pads en stekgrond. Het verschil zal te verwaarlozen zijn. Sproudverkopers: beschouw dit als een uitdaging. Vervaardig een topic met 100 identieke zaden: laat 50 daarvan ontkiemen in jullie sublieme pads en de andere 50 in zaaigrond. Verspeen ze vervolgens in literpotjes en laat na 3 weken maar zien wat de enorme voordelen zijn van jullie sproud pads.
                              Oke, ik ben dan inderdaad in een verkooptrucje getrapt, aan de andere kant zijn ze ook weer niet zo duur, dus het maakt niet zo heel veel uit denk ik.
                              Zoals gezegd heb ik toch besloten alles naar de kelder te doen. Heb daar een vrij oude TL bak, waar twee lampen in kunnen. Heb net van Philips twee cool white en twee warm white lampen gekocht en een kleine ventilator. De temperatuur in de kelder schommelt een beetje tussen de 12 ( nacht ) en 15 graden ( overdag ) Is het verstandig hier nog een straalkacheltje bij te kopen, of kan het ook wel met de warmte die van de lampen komt? Verder vroeg ik me af of ik mijn sproud pads beter bij de verwarming en onder een spaarlampje kan laten staan, of ze nu al onder de groeilamp in de kelder kan zetten?
                              Nogmaals, hartelijk dank voor alle hulp tot nu toe!
                              Hier wat foto's van de kelder:
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X