Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Helghast vallen Fryslân aan in de zomer van 2012. Frisian dew 5x; 60L smartpots.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De Helghast vallen Fryslân aan in de zomer van 2012. Frisian dew 5x; 60L smartpots.

Korting op 420shop
    Twintig april leek me wel een komische dag om te beginnen met het ontkiemen van mijn zaden dus bij deze start ik mijn kweekverslag voor de zomer van 2012.

Voor deze kweek heb ik gekozen voor frisian dew. Auto doe ik niet meer aan na wat slechte ervaringen met budrot vorig jaar. Ik ging al vorig jaar zoeken naar iets beters en toen viel mijn oog op dit prachtig soortje ze is rotbestendig, bloeit vroeg af, is paars, is niet te sterk (dus goed voor puur) en levert als ik de verslagen mag geloven aardig wat grammen op.

Mijn plan is om te kiemen in zaai en stek grond, een week nadat ze boven de grond zijn ze direct te planten in de 60L smartpots gevuld met 50L plagron grow mix en 10L plagron light mix in de kern waar de plant in komt. Hierna is het wachten tot de planten tekenen beginnen te tonen van milde ondervoeding (wat toch wel een paar maanden moet duren) alvorens ik begin met het toevoegen van plagron terra grow voeding. Dit regiment hou ik aan tot augustus wanneer ik begin met half half terra grow en bloom tot ik tekenen zie van bloei waarna ik slechts terra bloom zal geven. De verwachte oogst is begin oktober maar het weer is in het geval van buitenkweek altijd de baas dus we zien wel hoe het gaat.

Nu wat fotootjes van dag 1

1 Zaden net ontvangen.jpg2 Zaden in water.jpg

De waakhond staat paraat om dieven bij me smartpots weg te houden.
    3 Smartpots 60L.jpg

En we zijn van start! Veel succes iedereen, en nu met z'n alle duimen voor een prachtige zomer!
    4 Zaden in cocospotjes.jpg

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Comment

5 Voeding voor 2012.jpg

Wat ik heb gedaan is eerst een zak plagron grow mix in de pot, deze heb ik tegen de wanden geduwd zodat er een gat in het midden ontstaat, hierin heb ik 10 liter plagron light mix gedaan.

6 Lege zakken plagron aarde.jpg7 Smartpot met growmix.jpg8 Smartpot met growmix 2.jpg

De plantjes zijn op het moment nog maar hele dunne sprietjes vanwege het binnen staan dus ik heb ze zo ver onder gezet dat de lob blaadjes bij alle 5 ongeveer 3 cm boven de grond staan.

9 Smartpot met frisian dew in light mix in grow mix.jpg

Zodra er wat meer te zien valt zal ik foto's maken van ze allemaal.

Comment

11.JPG 12.JPG

De tweede dame is de hoogste en heeft het meest open profiel, ze vangt misschien wel het minste wind van drie grote.

13.JPG

De derde dame is een beetje een achterblijvertje, maar ze is wel gewoon gezond.
                14.JPG

De vierde dame is een rare, ziet er een beetje raar uit en groeit niet zo mooi door als de rest. Ze is ook de kleinste, hopelijk wordt het nog wat.

15 Mongooltje.JPG16.JPG

De vijfde dame is mijn trots! Prachtige compacte bouw, maar toch groot en met gigantische waaier bladeren. Ze heeft ook nog de minste schaden van beesten opgelopen.

17.JPG18.jpg

Tot nu toe ben ik best tevreden over de Frisian Dew!

Comment

Spint..... de aids onder de wiet

Comment

Comment

Comment

19.JPG20.JPG

Ik kon haar niet zo laten staan dus heb mijn witte jas aangetrokken stethoscoop om de nek gedaan en ben aan het werk gegaan om dit kostbare ledemaat te redden.
                        Eerst heb ik zorgvuldig een mitella aangebracht om de tak te ondersteunen hierna heb ik met ducttape de wond dicht geplakt. De verschuiving van het gewicht heeft haar tot een kronkelwiet gemaakt!

21.JPG22.JPG23.JPG24.JPG

Hopelijk gaat de tak het overleven want zo te zien vertegenwoordigd die een flink stuk van de uiteindelijke oogst.

Tot slot hebben we nog de rest van mijn liefjes! De grootste drie zijn met pot allemaal rond de 1,80 de kleine moeten het met een centimeter of 30 minder doen.
                        De rare ziet er al een stuk gezonder uit (3e foto). En wat zien we daar bij de laatste dame! Ja ja elf vingers! Wat een prachtige feno is dat toch!

25.JPG26.JPG27.JPG28.JPG29.JPG

Comment

Comment

Comment

Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
                              X