Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Generals eerste buitenkweek - autoflowers en amnesia haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Generals eerste buitenkweek - autoflowers en amnesia haze

geen idee, maar zal zeker nog wel komen gene schrik!
    & is enkel maar handig
    veel succes met je kweekje!

Comment

zeker geen probleem hoor -) vind het eerder handig zelfs dat ze niet geuren

nu 10 dagen bloei. Knopjes staan nu echt nig in de oksels alleen, ik neem aan dat dat met verder bloeien/groeien zich uitstrekt tot dikkere toppen?

Comment

Hoi allemaal!

alweer een tijdje geleden dat er foto-update was hier dus bij deze :

Om te beginnen mijn trots, mijn allereerste plantje ooit in bloei: de automatic van big buddha seeds, nu 10 dagen in bloei, totale leeftijd 8 weken.

P1000534.jpgP1000535.jpg

geur is nog steeds vrijwel onbestaande. Echte meevaller tot nog toe. Krijgt om de week eens bloeibooster - water - green sensation bud booster.

Buiten staat haar kleine zusje, nochtans even oud maar nog steeds een dwergje, vrees dat dit niks wordt, maar laat ze buiten maar wat doen, we zien wel:

P1000547.jpg

dan hebben we in het tentje nog 2 Royal AK autoflowers van RQS: de eerste is nu 3 weken oud:

P1000536.jpg

haar zusje is nu anderhalve week (geen foto van genomen)

Ook nog in de tent een blueberry autoflower van Dutch Passion maar hier is iets vreemds mee aan de hand: in de 1e node heeft zich geen vervolg gevormd, met gevolg dat ze op 2 lobblaadjes na slechts 1 paar bladeren heeft in haar eerste node. Gaat hier nog iets van komen want ik zie niet in hoe ze nu verder kan groeien? Hoe kan dit gebeurd zijn?

foto:
        P1000538.jpg

Tenslotte ook nog in de tent onder 250W: 2 Arjan's strawberry haze van The Green House, 1 week oud nu:

P1000537.jpg

en tenslotte last but not least buiten staan er nog 2 white widows en 1 AMS. Alle drie van dag 1 buiten grootgebracht (dus niet in de ideale omstandigheden gezien het koude, natte voorjaar dit jaar...)

De 2 white widow zusjes zijn beiden 3 weken oud, maar toch is er een enorm verschil in grootte, was al direct na ontkiemen zichtbaar en is zo gebleven. Om maar te stellen dat niet elk zaadje even krachtig is....

de grote zus:
        P1000548.jpg

de kleine zus:
        P1000549.jpg

en dan nog de AMS, 1 week oud, staat nog onder het beschermkapje -) :
        P1000546.jpg

deze laatste foto geeft ook een mooi totaalbeeld van de 4 planten buiten -).

Zo, dat was een flinke portie uploaden.

Graag jullie reacties en opmerkingen!
        Last edited by General; 14 May 2012, 16:47.

Comment

de vreemde blueberry zonder nieuwe scheuten na de eerste node ook maar buiten gezet, zo is er ietsje meer plaats voor mijn bloeiende automatic. Die laatste begint stilaan meer te ruiken trouwens. Maar nog steeds subtiel genoeg om ze eventueel zolang buiten te laten staan. Iets wat ik onthou voor mijn volgende kweek in de zomer.

Comment

okay, hagelschade buiten....gaten in de bladeren van de planten die buiten staan....plant lijkt er niet direct last van te hebben. Kan dit kwaad, nog mensen met ervaringen in dit verband?

Comment

Comment

idd, niks meer aan te doen, nu, gelukkig lijken de planten er niet echt direct last van te hebben. Buiten kunnen ze wel tegen een stootje blijkbaar -)

Comment

zoals beloofd de foto update:

eerst mijn trots, de automatic van Big Buddha Seeds, nu bijna 3 weken in bloei, ik schat nog een dikke 3 a 4 weken te gaan...

P1000559.jpgP1000560.jpgP1000558.jpg

dan 2 Royal AK's AF van RQS, ongeveer 2 a 3 weken oud:

P1000562.jpg

dan nog 2 Arjan's Strawberry Haze zaailingen, 10 dagen oud zowat:

P1000563.jpg

om te eindigen met 2 nieuwe automatic zaailingen, 1 weekje oud:

P1000564.jpg

en tenslotte een overzichtsfoto van mijn (drukke) kweektent:

P1000561.jpg

ziezo, dat was het alweer graag jullie opmerkingen!

Comment

laat die haze's maar in je tentje staan als je die buiten zet ga je moeten afduistere en haze van zichzelf is al een zwakke plant voor dit klimaat veel last van rot spijtig genoeg en een zeer late bloeier in een tentje daarintegen is het een deftig plantje met een goede opbrengst. ook vind ik persoonlijk als je buitenkweekt en ze toch laat staan kan je ze beter in volle grond zetten dan hebben ze ook een grotere buffer voor foutjes en aangezien de wortels na een tijdje diep genoeg zitten kan je al wat rustiger zijn inverband met water geven en dergelijke, de royal mix is uitstekend voor je af's en voor je white widows, zelfs zou ik voor sativa's en fruitige indica's batmix van plagron gebruiken het stimuleert de smaak harder. voor de rest wens ik je nog succes.
                    Last edited by PropainBob; 20 May 2012, 11:14.

Comment

whow, thx voor die tips man, echt nuttig!

moet je haze dan op een ander medium kweken ja? Ik was van plan om ook gewoon weer plagron royal mix te gebruiken....misschien met extra groeit en bloeivoeding geven dan?

de haze planten zijn idd bedoeld om in de tent te laten staan en na 6 a 8 weken op 12/12 te zetten. Buiten wachten tot ze gaan bloeien is idd geen optie in ons klimaat. Maar ik hou zo van een lekkere haze dat ik er zeker enkele plantjes van wilde hebben.

hoe ik het precies ga aanpakken weet ik nog niet, heb nu een redelijke mix van verschillende plantjes waarvan ik er uiteindelijk 4 ga uitpikken om in mijn tent te zetten (DR60 II dus maar 60 op 60 cm groot oftewel 4 potten van 12 liter en 30 cm doorsnede). 2 maal de haze in elk geval, dan twijfelde ik nog om mijn white widow en AMS erbij te zetten, allemaal geen AF dus die wil ik zelf tijdig in bloei zetten op 12/12.

Als ik er eentje zou uitpikken om buiten groot te brengen, welk raad je me dan aan: de WW of de AMS? Deze laatste is het snelste klaar buiten dacht ik.....

De AF gaan buiten blijven, tenzij ze in de bloei te sterk gaan ruiken, dan gaan ze ook de tent met koolstoffilter in voor de geur. Maar er moet wel plaats zijn dan natuurlijk want zo een gewone plant bloeit toch al snel 12 weken dacht ik op 12/12?

We zien wel, keuze genoeg, nu nog een goeie selectie maken....

greetz
                      Last edited by General; 20 May 2012, 13:19.

Comment

je bent niet verplicht om haze in een ander medium te zetten, royalty mix is uitstekend wel zorgt de bepaalde samenstelling voor meer opbrengst. daar integen dat de batmix voor een betere smaak en geur kwaliteit is samengesteld. daarom dat ik zij haze beter batmix aangezien dat ik zelf voor kwaliteit inplaats van kwantiteit ga,

voor buiten de ams is iets sneller en ruikt minder, maar de ww is wel veel sterker voor dit klimaat beter schimmelbestendig enzo en gaat ook wel meer oogst afgeven het grote probleem dat de ww heeft is dat het meestal een stinkende boom wordt hoewel echt mooi om te zien, kan het ook wel een probleem zijn bij de buren, in het algemeen mag je stellen dat een volbloed indica met engelse of nederlandse roots het hier goed doet, met de grote uitblinkers ertussen de skunk en white strains,

de af's gaan normaal niet zo een sterke geur afgeven als een gewone plant dus daar moet je niet zo veel schrik voor hebben en tegen dat ze echt doorruiken zijn ze al "omhakrijp"

ja een sativa zit toch als snel op 12 weken, ik geloof de ams binnen 8weken ongeveer en de ww ook zoiets van een 8 a 10 weken, nogmaals een sativa gaat altijd langer bloeien dan een indica(met hier en daar wat uitzonderingen)

als ik zelf nog eens met een tentkweekje begin heb ik me voorgenomen 2 goede sativa's en 2 goede kush strains te planten die laatste in een tent omdat ze mischien dan wel indica zijn maar ook een lange bloeiperiode hebben en een zeer warm klimaat nodig hebben,

heb zelf op de moment een Gh cheese en een BF pineapplechunk buiten staan in volle grond en die vermaken zich prima met dit weertje, heb dan nog een RQS bleumatic en creamatic (bijde AF's) in een kastje onder 200watt cfl en die doen het ook uitstekend,

alee om aftesluiten anders blijf ik bezig. het beste is nog, je wat verdiepen in je strains en zelf een bodemmix samenstellen( veel te veel werk om te beginnendoe hetzelf ook niet, no problemos there). voeding zou ik enkel geven bij royalty en batmix als je meisjes erzelf omvragen, want die mediums zitten barstensvol met voeding

en als je er een buiten zet, zet hem dan in volle grond een zakje van 50liter medium erbij en je zal versteld staan van wat ze op zichzelf kunnen, probeer ze zo goed mogelijk afteschermen van de regen en schud er elke dag de ochtendauw af als ze aan het bloeie zijn allemaal om botrytis of gwn toprot te vermijden, en nog een klein tipje als je last van slakken moest hebben gewoon een paar bekertjes bier in de grond zetten en problem solved. nog veel succes

Comment

boeit niet zoveel, genoeg blad over tog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PropainBob View Post
                            je bent niet verplicht om haze in een ander medium te zetten, royalty mix is uitstekend wel zorgt de bepaalde samenstelling voor meer opbrengst. daar integen dat de batmix voor een betere smaak en geur kwaliteit is samengesteld. daarom dat ik zij haze beter batmix aangezien dat ik zelf voor kwaliteit inplaats van kwantiteit ga,

kijk, dit is nu eens echt nieuw voor me. Wist niet dat een soort grond ook je uiteindelijke smaak gaat beinvloeden.

wist dit wel al van bepaalde bloeistimulatoren en bijv Green Sensations, dat je ze bijv niet de laatse 2 weken moet geven omdat je ze anders kan smaken...

thx daarvoor, ga me dus nog wat meer daarin moeten verdiepen. Zoals gezegd is dit mijn allereerste kweek ooit dus voorlopig noch kwantiteit, noch kwaliteit. Elke rookbare opbrengst is gewoon goed . De volgende kweken ga ik natuurlijk wel steeds beter moeten doen dius wsl ga ik nooit meer zo tevreden zijn als na dit eerste kweekje, er zal altijd wel iets beter kunnen dan .....

Doel dit jaar is om een rookbare opbrengst te hebben die me tot volgend jaar weer doorbrengt (in mijn geval dus zo'n 5 gr per maand dus met 100 gr zou ik 1 zeker jaar moeten toekomen....desnoods moet dat dit jaar maar met 20 planten

En dan elk jaar bij te leren en te verbeteren....

Comment

tentconfiguratie aangepast vandaag:

de 2 Royal AK's AF naar buiten (de oudste vertoont al voorbloei, na 4 (!) weken. Naar mijn mening toch wat vroeg, mijn automatic was groter (en 2 weken ouder) toen ze voorbloei begon te vertonen. Hopelijk groeit ze nog lekker bij tijdens de bloei...ook veel meer een stinkertje dan de automatic. De Royal AK ruik je nu al in voorbloei. Terwijl de automatic pas na 3 weken bloei begon te ruiken...

en dan de tent voorbereid op mijn standaard fem. plantjes: 2 Arjan Strawberry haze, 1 AMS en 1 WW. Enkel deze laatste staat nog buiten omdat mijn automatic nog 2 weken moet afbloeien in de tent. De WW heeft dan ook al een enorme groeivoorsprong op de andere regular plantjes (al ligt dat ook wat aan het typische WW gedrag: een groeier met een enorme hoofdstengel....correct me if i'm wrong -) )

dus plan is nu om de AF buiten groot te brengen (en hopelijk ook af te bloeien tenzij de geur echt niet te houden is) en ondertussen in de tent de 4 regular fem. planten achter een paar weken op 12/12 te zetten.

Nog 1 vraagje: wegens plaatsgebrek ben ik verplicht om maximaal 30 cm diameter potten te gebruiken, oftewel 12 liter. Is dit voldoende voor een regular plant? Let wel: ik laat ze niet volwassen worden maar plaats ze na 6 weken ongeveer zelf in bloei op 12/12 regime.

Ik hoop dat deze inhoud van potten volstaat want een andere optie heb ik eigenlijk niet -)

Comment

vraagje: ik moet mijn bijna weken oude AF van 50 cm nu al enkele dagen telkens 1.5 liter water per dag geven.....is dit normaal?

Comment

Bezig...
                                X