Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Generals eerste buitenkweek - autoflowers en amnesia haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Generals eerste buitenkweek - autoflowers en amnesia haze

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Hier een nieuwe belgische kweker. Ik ben van plan om in deze sectie mijn kweekverslagje bij te houden. -)

Nieuwe wietwet, dat vraagt om nieuwe maatregelen en dus zelf gaan kweken als niet Nederlandse inboorling

Om te beginnen eventjes een schets van mijn uitrusting en gebruikte materialen:

* propagator voor het ontkiemen van zaden in stekgrond. Met voorverwarming voor lekkere bodemtemperatuur.

--> na enkele eerste minder succesvolle ontkiemingstesten denk ik dat ik de boel nu wel onder controle heb en jullie een optelling kan geven die best goede resultaten geeft voor ontkiemen en de eerste groei van de zaailingen: het gaat als volgt: vul de bakjes met stekaarde (cactusaarde hier) en maak goed nat dmv. water met wortelstimulator. Check ook de pH zodat die licht zuur is (6 a 6.5). Zet het plastieke dekseltje erop met de verluchtingsgaten dicht en laat zo enkele dagen rusten. Op deze manier krijg je een heerlijk hoge LV en warme aarde. Maak dan een kuiltje van cirac 0,5 a 1 cm diep en leg hierin je zaadje. Dek vervolgens af met wat vochtige teelaarde maar duw dit niet te hard aan. je wil een luchtig medium hebben voor je zaailing zodat de kleine haarworteltjes vlot hun weg kunnen banen. Zet dit alles afgedekt in de propagator in het donker en wacht af -). Water bijgeven hoeft niet aangezien alles dicht is.

Hier volgde de ontkieming meestal enkele dagen later.

--> dan volgt de truck: zodra je zaailing haar kopje bovensteekt dan plant ik het om met kluit cactusaarde van ca 5 cm dik in een Plagron royale mix die je op voorhand vochtig (niet drijfnat!) hebt gemaakt. Zelf gebruik ik 20 liter potten voor autoflowers, 40 liter potten voor gewone planten. Dit is zeer ruim genomen, kleiner kan zeker ook.
    Zet het nu onder de lamp of buiten als het weer al goed genoeg is (geen koude nachten). Aangezien ikzelf reeds eind maart ben begonnen met een eerste kweek heb ik de afgelopen maand nog onder een lamp van 400W gekweekt.
    Geef nu voorlopig geen water: de worteltjes gaan zo zich beter ontwikkelen tijdesn hun zoektocht naar water en steeds dieper groeien. Na 1 week geef ik meestal water bij. Vermijd voeding bijgeven gedurende deze eerste weken! Die Plagron Royale bevat meer dan voldoende.

Op deze manier geef ik de plantjes 5 weken voorgroei binnen onder de lamp, onder een 18/6 regime, met een LV van 65-70%. Ook ventilatortje erop gezet voor betere sapstroom en dikker stammetje.

Dat brengt ons dus nu hier: plantjes staan sinds vandaag buiten in het heerlijke lenteweer:

P1000486.jpgP1000487.jpgP1000488.jpgP1000489.jpg

de grootste plant is een automatic autoflower van big buddha seeds (5 weken oud), de kleinere is een 2 weken oude white Widow. Deze laatste heeft wel last van krullende blaadjes: iemand een idee wat dit kan zijn? Ze groeit best goed en vooral snel in vergelijking met de AF.

wordt vervolgt!

alle opmerkingenzeer welkom!

greetz The General
    Last edited by General; 1 May 2012, 14:50.

Re: Generals eerste buitenkweek - autoflowers en amnesia haze

Ze trekt de bladranden om verdamping te remmen. Ze is een (te) hoge LV gewend.
    Misschien staat deze ook iets te droog naar d'r zin, in het zonnetje was het vandaag 25 graden en dan drinken ze veel.
    Ziet er goed uit, als je eenmaal het ontkiemen onder de knie hebt gaat het verder bijna vanzelf toch ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

P1000496.jpg
      royal AK autoflower
      P1000492.jpg
      Voorbloei?
      P1000493.jpg
      Automatic 20 cm
      P1000494.jpg
      Grotere White Widow
      P1000495.jpg
      Kleinere White Wido

De grootste AF (automatic van big buddha seeds) is nu 20 cm, toch al bijna 6 weken oud en vertoont duidelijk de eerste tekenen van voorbloei (zie detailfoto). Het lijkt mij allemaal toch iets langer te gaan duren dan wat men in verkoperspraatjes van AF je vertelt...

Weet iemand hoelang het duurt voordat de voorbloei overgaat in echte bloei bij autoflowers? Bij gewone planten is dat zo'n 2 weken dacht ik...

Deze plant blijf ik binnenhouden omdat het weer hier toch nog zeer wisselvallig en nat blijft....(op de 2 laatste prachtige lentedagen na -) ). Voorlopig blijft ze nog gezelschap krijgen van de royal AK autoflower zaailing.

Wel definitief naar buiten, althans tot ik beslis ze in bloei te zetten bij 12/12, zijn de 2 white widows (een grotere en een kleinere op de foto's, beiden nochtans gelijktijdig gezaaid, zo zie je maar dat er van zaadje tot zaadje een verschil kan zitten....).

Vandaag dan nog gezaaid in de propagator: 1 Blueberry AF (Dutch Passion), nog een royal AK autoflower (royal queen seeds) en een Arjan's Strawberry Haze (Greenhouse).

see ya en thx voor jullie reacties of opmerkingen!

nog even mijn vragen om samen te vatten -)

* klopt het dat planten buiten in de zon meer drinken dan binnen onder de lamp? Andere LV misschien?
      * Hoelang duurt het voordat de voorbloei overgaat naar de echte bloei bij autoflowers?
      * Mijn automatic AF zou volgens big buddha seeds reeds na 10-12 weken van zaad tot oogst gaan maar de voorbloei is pas net gestart na een groeiperiode van 6 weken...Dan zou het nu plots toch allemaal zeer snel moeten gaan om nog aan die 10-12 weken te komen lijkt me? Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee natuurlijk.
      * is een 20 liter pot voldoende voor een AF?
      Attached Files
      Last edited by General; 1 May 2012, 15:59.

Comment

Ik wil niet flauw doen, maar ik zie geen enkele pot die 20L is. Hooguit een liter of 10 zo te zien (ik gebruik de rugleuning op de foto als referentiemateriaal). Misschien kun je nog een keer kijken of het wel klopt. Maar ik kan er ook naast zitten! 20 Liter moet voldoende zijn voor een plant die niet hoger dan 80cm wordt. Echter, wanneer hij groter wordt dan dat, kun je beter een grotere pot nemen. Dat er wortels onder uit steken is niet zo gek, een plant blijft zijn wortels strekken tot een bepaalde diepte. Meestal zijn er maar een paar die doorschieten en gaat het merendeel ook de breedte in. Als het er echter een stuk of honderd zijn die onder je pot hangen, zou ik toch een groter formaat pot nemen. Hoewel er ook mensen zijn die monsters kunnen kweken in kleine potjes, lijkt het me verstandiger om over te potten, scheelt een boel gedoe met voeding en dosering daarvan.

Voorbloei is bij AF's vaak al bloei. Die zet ongeveer een week later volledig in. Het kan inderdaad zijn dat je plant in zes weken afbloeit. Maar dat is heel kort. Je kunt er beter nog twee weken achteraan plakken. Dat is niet gek voor Autoflower verkoop-praatjes om te vergeten. Maar alsnog ben je erg vroeg niets om over te klagen lijkt me.

Ik zou zeggen: buiten is meer wind, de zon schijnt ook op de zijkant van je pot (die dus warmer wordt = meer verdamping) en daardoor verlies je meer water in de pot. Of je planten meer drinken, weet ik niet.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Comment

Het is wel mogelijk, maar dan in ideale condities. Ik heb ook een maand oude AF's die nu pas aan de derde internode zijn. Worden gelukkig flinke planten gezien de bladgrootte! De kou zorgt voor interessante taferelen. Komt vanzelf goed!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Het is wel mogelijk, maar dan in ideale condities. Ik heb ook een maand oude AF's die nu pas aan de derde internode zijn. Worden gelukkig flinke planten gezien de bladgrootte! De kou zorgt voor interessante taferelen. Komt vanzelf goed!

Comment

zonet toch maar mijn grote, net bloeiende automatic AF overgepot van 10 liter naar een 20 liter pot. Wortels zaten tot aan de bodem en rond de rand gekronkeld, hopelijk geeft dit overpotten haar nog een boost, ze is nu nog maar een dikke 30cm namelijk

Comment

succes
                  Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

blaadjes hangen vandaag wat omlaag. Weet niet of dit een gevolg is van het verpotten (heb de onderste wortels toen wat losgemaakt...) en het bijhorende water geven of dat het komt door de hoge LV vandaag (75%)?

de pas begonnen bloeiende toppen zijn ook lichtgroen-geel van kleur, waar kan dit op duiden of is dit een normaal iets bij verse bloei?

P1000514.jpgP1000516.jpg
                    Last edited by General; 6 May 2012, 17:55.

Comment

hulp iemand?

Comment

hallo? Is hier nog iemand?

Comment

Zal door de wortelschade moeilijk kunnen drinken, denk dat ze zelfs te nat staat. gewoon dag aankijken zeker niet meer water geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                            Zal door de wortelschade moeilijk kunnen drinken, denk dat ze zelfs te nat staat. gewoon dag aankijken zeker niet meer water geven.
                            heb ik gedaan, is iets verbeterd, had haar nooit 2 liter ineens mogen geven bij het verpotten vrees ik. Maar komt wel goed, buiten het hangen gelukkig geen geel verkleuringen ofzo. Gewoon lekker bloeien -) al is het iets droopy hangend

Comment

toch wel opvallend: mijn automatic staat nu een volle week in bloei en de geur blijft zeer subtiel. Als dit zou kan blijven.....of geuren ze altijd minder in begin van de bloei en moet het ergste nog komen?

Comment

Bezig...
                              X