Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

subbie's tweede kweekje, cream caramel AF & White Widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: subbie's tweede kweekje, cream caramel AF & White Widow

Ondertussen heb ik nog een Cream Caramel en m'n White Widow zaadje ontkiemd, die gaan in het wild. Ik ga wat plastic flessen gebruiken om een beveiliging tegen slakken te gebruiken (vorig jaar last van gehad.)
    Vorig jaar had ik ook een spin die haar nest in mijn plant kwam steken, en er een blad erom had gedraaid.
    Ik weet dat spinnen enorm handige beestjes zijn, maar geld dat ook voor baby spinnetjes?

Comment

2012-06-23 19.55.16.jpg2012-06-23 19.59.28.jpg2012-06-23 19.56.14.jpg2012-06-23 19.57.02.jpg2012-06-23 19.57.19.jpg

Aan het bloeien.

Comment

M'n Cream Caramel stekje doet het enorm goed, groeit veel sneller dan haar zusjes. Het Whide Widow zaadje gaat wat trager...
        2012-06-26 13.39.39.jpg2012-06-26 17.35.59.jpg2012-06-26 17.36.11.jpg

Comment

2012-07-01 19.51.54.jpg2012-07-01 19.52.03.jpg2012-07-01 19.52.35.jpg2012-07-01 19.52.54.jpg2012-07-01 19.53.38.jpg2012-07-01 19.54.00.jpg2012-07-01 19.54.45.jpg2012-07-01 19.54.52.jpg

Ze zijn mooi aan het bloeien en ruiken heerlijk. Ik schat dat ze nog zo'n 3 weekjes nodig hebben, zou dat zowat kunnen kloppen?

Het rechtse spruitje is m'n White Widow, linkse m'n Cream Caramel. Na haar begingroeispurt viel ze gewoon om, dus ik heb haar wat dieper ingegraven. Sindsdien gaat ze echt traag...
          Last edited by subbie; 2 July 2012, 13:58.

Comment

denk toch dat die langer dan 3 weken moete ze
            maar ben nog een beginneling dus ja wacht beter af wat mensen zegge met meer ervaring
            wens je een goede kweek toe

Comment

2012-07-05 14.14.10.jpg2012-07-05 14.14.44.jpg2012-07-05 14.15.19.jpg2012-07-05 14.15.36.jpg2012-07-05 14.17.29.jpg2012-07-05 14.18.04.jpg

Comment

hoii subbie

mooie plantjes
                ik heb ook een cream caramel autoflower die ongeveer even oud is als de jouwe
                maar ik merk wel dat die bij jou een totaal ander groeipatroon hebben, heb je ze mischien getopt ?

grtz dice
                all the true weed smokers got to smoke before they eat

Comment

Neen, ik heb ze systematisch gebogen zodat ze niet te ver boven de dakrand uitsteken. Ik wil niet te veel aandacht trekken.

Comment

slim bedacht , en het doet ze nog goed ook
                    all the true weed smokers got to smoke before they eat

Comment

Comment

Heb wat fotos genomen van de toppen, moeite om m'n gsm stabiel genoeg te houden voor de scherpte. Een paar toch duidelijk genoeg, met lekkere kristalletjes.
                        2012-07-07 21.43.35.jpg2012-07-07 21.41.45.jpg2012-07-07 21.41.59.jpg

Overigens de onderschotels van onderuit m'n plantjes gehaald, met dit rotweer gaan ze toch meer dan genoeg water hebben.
                        Last edited by subbie; 8 July 2012, 18:26.

Comment

Ik zit met een probleempje. Ik heb een locatie in het wild waar nog wat plantjes komen, maar de ondergrond is leem of iets in de aard. Daar heb ik een put gegraven en potgrond gekapt.
                          Ik wist echter niet dat de ondergrond zo traag water absorbeert, waardoor de potgrond zeik zeik zeiknat was toen ik m'n White Widow daar ging planten...

Wat ik dacht is wat hydrokorrels verspreiden door de potgrond, langs de zijkant graven, een tuinslang steken in de bodem van m'n growspot, en die te laten uitkomen in een diepere put die het water kan opvangen. Het is daar bergaf, dus het water zou wegstromen.
                          Anders dacht ik volledig de zijkant weg te graven, en er een plaat met wat gaatjes in tegen te steken om de potgrond tegen te houden.

Zouden deze technieken kunnen werken? Iemand een ander idee?

Dringend aub! Alvast bedankt.

Comment

Ondertussen al oplossing gevonden.
                            Vandaag verrast, de Northern Light zaadjes zijn al binnen! Direct 2 in het water.

2012-07-09 18.00.00.jpg

Comment

Leemgrond vind je vooral in limburg vermoed ik, waar ik woon nl west vlaanderen zit er veel kleigrond in de bodem. Dit kan je vinden op geologische kaarten. Ja natuurlijk is een goed eondergrond wel belangrijk, en plant je beter het plantje niet te dicht bij een waterput, omdat daar grotendeels verderop ook nog vrij veel grondwater zit. Maar die oplossing om water via een cirkel, dus een soort van kringgeleiding te maken met een slang overtollig water weglaten lopen is een uitstekend idee. Het werkt als een toilet, volgens mij. Zo dat van communicerende vaten. Ja een droge ondergrond alvast iets beter dan een plant die voortdurend in natte voeten staat.
                              Ik ben benieuwd Subbie, hoe heb je het opgelost?
                              Northern Lights prima keuze. Volgens legende afkomstig van een toegewijde Indiaan.
                              Veel plezier...
                              grtz

Comment

Comment

Bezig...
                                X