Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
hey
ja das een goeie ze groeien wel lkkr
geen last van vogelpoep
niemant kan ze omgooien
of erop vallen
me katten blijven er af
en ze staan niet in de regen
en harde wind
als ik wil spoelen doe ik dat zelf wel als ik dat nodig vin
grts bio
hou ze maar op een lekker beschut plekje..
als dat is wat je gevoel zegt..
genoeg gekke katten immers..
die het op wietpalntjes voorzien hebben..
zijn jou skatjes..
dus verzorg ze op jouw manier..
je ben iig lekker bezig..
keep up the good work boy
mag ik vragen wat het idee achter die emmer eronder is met hydrokorrels?Dat het een soort van waterreservoir is snap ik (misschien) maar deze staan toch niet in verbinding met de wortels van je plantje in het bakje erboven?
7 ltr bakke vind ik zelf wat te krap voor de wortels.... ookal zijn het AF's
als je beetje leukere opbrengst wil hebben en je plant groter dan dat ze nu gaan worden , zou ik er op zn mits 1 overpotte in die emmers....
gaatjes aan de onderkant ? met of zonder plug/kurk...... om teveel water ook weer eventueel te laten lopen uit het waterreservior
onderste laag 5 cm hydro's
daarboven de grond en hydro's door elkaar gemixt
alleen al om te kijke naar het verschil....
je zult zien dat die overgepotte gelijk een groeispeurd krijgt omdat de wortels meer ruimte hebben om verder te groeien en dus meer voedings stoffen kunnen opnemen....
wat je nu doet met de onderste bak met een laag hydro's lijkt me niet dat je daar echt een betere groei of een betere opbrengst van krijgt...
het enige wat de wortels willen , is verder groeien om de plant groter en sterker te maken...
en dat gaat nu moeilijk voor de wortels door die uitlekgaatjes
Krap krap
voor drest zien ze er prachtig uit
ja daarom vroeg ik het ook: De wortels gaan wel door die gaten onderin de pot maar eens zullen ze daar niet meer doorkunnen?
Dan zijn die gaten toch verstopt? Idee vind ik wel wat hebben, ziet er wel grappig uit zo.
En hebben ze tussen de hydrokorrels geen aarde nodig? lijkt me toch niet dat wortels groeien in een "open" ruimte.
een wietplant kan ook worden gekweekt op "alleen" hydrokorrels
Bijvoorbeeld hieronder "hydro eb en vloed systeem" of een druppelsysteem "
de speciale HYDRO voeding die de plant nodig heeft word door het water meegegeven wanneer het water hoog staat ,
de wortels en de plant hebben wel minder steun dan in aarde door de losse structuur van de korrels....
aah bedankt voor de info. Nooit geweten dat er uberhaubt planten waren die alleen in hydrokorrels konden groeien. Ik zag op het forum wel wat staan over hydro-kweeken, maar ging er nog steeds
vanuit dat er aarde tussen zat.
Comment