Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
eerste kweek met cheese en big bang autoflower
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: eerste kweek met cheese en big bang autoflower
DSC04601.jpg big bang autoflower (18/04/2012) pot 1.5L
DSC04603.jpgcheese (18/04/2012) pot 1.5L
DSC04602.jpgcheese (18/04/2012) pot 1.5L
Enig verschil is dat beide cheese ietsje langer zijn dan de big bang autoflower die hebben een kleine voorsprong op de bbaf maar dat is dus tot op heden totaal omgekeerd nu.... en de bbaf hebben ietsje bredere blaadjes....als water heb ik altijd regenwater gebruikt bij het voorkweken, of als het echt niet kon stadswater met verlaagde PH tot 5.5
04052012141.jpg(05/05/2012)
zo van links naar rechts cheese, cheese, bbaf, die andere kleine dingen zijn mijn citroenbasilicum die houden mijn plantjes wat gezelschap en houden lastige vliegjes weg
DSC04616.jpg (09/05/2012)
zoals je kan zien heeft de bbaf beide cheese plantjes ingehaald en een soort van groeiboost gehad wat ik heel raar vond is dat de onderstam dunner is dan de bovenkant bij de bbaf
ik heb voorgekweekt in een gewone bak met op de bodem isolatieplaten van 4cm dik om koude voetjes te vermijden, binnen kant heb ik afgedekt met zilverpapier wat heel dom van mij is geweest heb ik onlangs ontdekt want zilver papier weerkaats amper 35% van het licht maar het blinkt wel mooi volgende keer gewoon binnenkant in het wit verven. en als groeilicht heb ik 2*T5 lampen van elks 21 watt gebruikt warm white en cool white.
enkele dagen later heb ik ze overgepot en definitief buiten gezet 16/05/2012 na ijsheiligen, ze begonnen al aardig te geuren dus net op tijd.
ik hou ze wel in potten ik zou ze graag zo klein mogelijk willen houden.
DSC05074.JPG (foto: 10/06/2012) daar staan ze dan van links naar recht de gewone chees, chees, en big bang autoflower om een idee te hebben die platen hebben een hoogte van 40 cm
DSC05073.JPG (foto: 10/06/2012) close up cheese
DSC05076.JPG (foto: 10/06/2012) close up bbaf na 8 weken eerste bloeiverschijnsels
ik gebruik momenteel tomatenvoeding van bij de aveve, korrelvorm en vloeibaar, bodem heb ik bedekt met hydrokorrels in de grond heb ik ook een beetje hydrokorrels doorgemengd en op de bodem ook hydrokorrels gestrooid. toch zie ik hier en daar kleine bruine vlekjes ik heb ze direct behandeld met iets tegen de roest en allerlei soorten schimmels(ik denk dat het dat is) hopelijk komt het goed.
nu zijn gang laten gaan,......(alle tips zijn zeker envast welkom ik ben een leek ik lees wel heel veel online)
-
zolang planten niet in bloei zijn kun je altijd toppen. dus het is niet verstandig om de autoflower te toppen, maar de cheese moet wel lukken.
ze zien er verder goed uit hoor.Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012
Comment
-
die bbaf laat ik voor wat het is
beide cheese heb ik getopt de ene wat meer dan de andere
zoals je kan zien op de foto
10062012220.jpgvoor
10062012221.jpgna
10062012222.jpgcheese 1 hier heb ik een beetje meer afgedaan in 2 keer
10062012223.jpg cheese 2
ik vind ze allebei heel mooi maar mijn voorkeur gaat uit naar die cheese hopelijk komen ze uit maar dat zal nog effe duren,
die bbaf heb ik gekocht om het eens te proberen aangezien ik een newbie ben in het kweken ... kwestie van toch iets te hebben om te smoken
het grootste probleem voor mij gaat zijn dat ik ze 4 weken alleen ga moeten laten hoe ik dat moet oplossen is een grote vraagteken .....Last edited by chiefthang; 11 June 2012, 17:40.
Comment
-
wow waarom zo ver getopt, dat is alleen maar groei vertragingVolg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012
Comment
-
groei vertraging ?.... nu kan ik niet zo goed volgen hoor... als je topt heb je toch zowiezo een vertraging van +/- 5 dagen of heb ik het verkeerd voor?.
ik zal proberen enkele close ups te posten om te laten zien hoe het vordert wat het verschil is tussen de twee plantjes.
Ik ben eigenlijk een beetje dom geweest had ik nu in 1 beweging een lange stuk getopt in plaats van in 2 keer had ik een mooie stek kunnen nemen....bugger...
bedankt voor je reactie doet een mens 2 keer nadenken in mijn geval kan ik het zeker gebruiken..
Comment
-
DSC05077.jpg cheese 1 waar het meeste afgetopt was
DSC05078.jpg cheese 1
DSC05079.jpg cheese 2
DSC05080.jpg is dit nu een herma, ik zie daar rare bolletjes kan ik ze niet gewoon kasttreren mocht het een herma zijn...
Comment
-
nou je had ook wat hoger kunnen toppen dan had je meer nodes gehad en krijg je uiteindelijk toch 2 hoofdtoppen. maar het maakt verder niet uit hoor het is niet dat ze nu langer stilstaan ofzoVolg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012
Comment
-
ik denk dat ik het ongeveer snap met die nodes,... op elke node krijg je uiteindelijk bloemen correct?...
als je topt dan krijg je meerdere toppen namenlijk 2 uit die toppen verschijnen dan weer nodes zolang de plant niet in bloei staat correct??? verbeter me waar nodig.
als ik die extra toppen nu terug zou toppen dan verdubbelt het weer ,... maar dan heeft je plant waarschijnlijk ondersteuning nodig dan heb je het principe van scroggen want dat snap ik nog niet helemaal.
nu is mijn vraag hoe snoei je een wiet plant heeft ooit al iemand geprobeerd om een wietplant zo te snoeien zodat het er uit gaat zien als een piramide want dat zou ik namenlijk ook wel eens willen proberen in de toekomst.
alvast bedankt voor de tips allemaal
greetzzz chiefthang
Comment
-
je hebt hier in principe gelijk, maar je hoeft niet al na 2 keer toppen te ondersteunen hoor.Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012
Comment
Comment