Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ogegeten plantjes..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ogegeten plantjes..

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Mijn eerste post hier en meteen ook mijn eerste kweekjaar. Het begon in ieder geval al heel slecht. Ik heb 3 stekjes gekregen van iemand die ze rond de 1e mei gezaaid heeft (kan ook vroeger zijn, weet ek niet zeker), ik heb ze dan rond de 15e gekregen en toen waren ze al 10cm. Rond de 19e heb ik ze dan buiten overgepot in potten van 60 liter. Voor de grond heb ik 1/3 vaste grond waar brandnetels opstonden, en 2/3 universele potgrond. Onderaan heb ik hydrokorrel geplaats en ook een beetje doorheen men aarde gemixt. De eerste week gewoon water gegeven, en de tweede week dus vanaf 2juni begonnen met cannavoeding voor de groei. Alles zag er veelbelovend uit, mooi kleurtje mooie blaadjes, ze groeiden mooi. En dan die helse dag, mijn konijntjes hadden honger... Ze hadden 2 plantjes volledig opgegeten, alle blaadjes eraf, en 1 plantje halfopgegeten, alleen nog een zijtakje laten staan.

Ik zal wat foto's tonen om mijn probleem te verduidelijken..

Dit is het halfopgegeten plantje dat ik aan het koesteren ben.

DSC00109.jpgDSC00114.jpgDSC00111.jpg

Dit de sukkelaartjes
    DSC00105.jpgDSC00106.jpgDSC00108.jpg

Dit stekje heb ik gekregen van een vriend uit compassie
    DSC00104.jpg

Nu heb ik natuurlijk nog een aantal vragen.

Bij de eerste die er nog half staat. Hij ziet er wel nog goed uit, maar het is alleen maar het zijtakje die nog groeit, dus ik denk dat die plant enorm scheef zal groeien en zal omvallen door dat zen gewicht maar aan 1 kant staat. Iemand die weet wat ik er mee moet doen? Zullen die andere afgegeten takjes er nog door komen? Hij staat in een pot van 60l en ik geef hem om de 2-3 dagen water (hangt of van het weer) en om de 3-4dagen die cannavoeding voor de groei.

Dan de sukkelaartjes, natuurlijk men eerste vraag, zouden die er nog doorkomen... Ik heb ze binnen gezet voor het raam waar ze veel licht krijgen, en ik merk wel na 2 dagen geen water dat het potje droog staat, maarja dat zal wsl door de verdamping zijn, ik geef ze soms ook een klein beetje vloeibare cannavoeding. Toen ze opgegeten waren heb ik ze met een schaartje netjes afgesneden.

Het stekje dat ik gekregen heb, heb ik jammergenoeg niet veel info over, maar ik denk dat ie redelijk vroeg gezaaid is, is nu nog maar 5cm groot dusja, hij staat ook voorlopig nog binnen maar als ie nog wat groeit ga ik hem volgende week buiten zetten denk ik. Ik heb em dit weekend gekregen dus zaterdag water gegeven, en voorlopig staat ie nog nat, dus nog geen water en geen voeding gegeven. Soort is bubblegum.

Vriendelijke groene groetjes

Re: Ogegeten plantjes..

Zijn geen stekjes maar zaailingen denk dat je tochwel nieuwe aant zaaie komt. en dan kippegaas dromheen. succes

Comment

Die met goeie zijtak gaat nog wel goed komen hoor. Die groeit vanzelf recht en verdikt z'n stam.
      Niet teveel aan doen, komt vanzelf goed als ze op tijd te eten en te drinken krijgt.

Die met alleen dat stokje uit de grond kan wel weg, dat wordt niks meer.
      Zorg dat er geen vee aan kan komen. facepalm.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmm bummer,

Bedankt in ieder geval. Zou het nu nog de moeite zijn om nieuwe zaadjes te zaaien om buiten te zetten, of is het al te laat?

Comment

Dat kan nu nog gerust. Zaaien maar.

Comment

En met de kerst de konijntjes voor straf in de oven Geintje. Succes met je nieuwe zaadjes.

Comment

Bezig...
            X