Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de kweek van mcweed

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    de kweek van mcweed

    Korting op 420shop
    Hallo daar iedereen.

    3jaar geleden mijn eerste buitenkweek gehad, van 5 zaadjes 2 plantjes overgehouden, welke er ook nog is 1 een herman was.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ghlight=mcweed staan een paar foto's van bij.
    dit liep een beetje uit de hand met het werkwat ik er allemaal voor moest doen, eigen gemaakt kasje gemaakt etc. was ook laat begonnen toen (4 juli) en kwam weinig af.
    Maar goed daar ging het toen niet om bij mij, daar ikhelemaal geen blower ben, zo 1 of 2 keer per jaar lol.

    Na 2 seizoenen niks gepland te hebben, vond ik het weer eens tijd worden. Van het weekend 10 zaadjes gehaald, waarvan er 5 geplant gaan worden.
    heb (volgens verkoper) weersimpel zaad, A.M.S.
    ik vind het gewoon geweldig om zo'n klein zaadje te zien uitgroeien tot een flinke struik, al wil ik ze dit keer wel zo klein mogelijk houden, nog tijd genoeg om
    hiervoor wat op te zoeken op het forum dus.

    de eerste 2 zijn al omhoog gekomen, eentje al overgepot omdat ik een te klein kweekbakje heb, ze was al met haar kopje tegen het plastic aan gekomen, ze staat nu in een soort kokos potje,
    met daaroverheen een plastic ton van visvoer, paar gaatjes in geboord voor de frisse lucht.

    IMG_0034.jpgIMG_0031.jpg

    nu even lekker aan het genieten van het zonnetje, straks weer lekker op de vensterbank.

    ik zal proberen zo vaak mogelijk wat foto's en een verslagje er bij te posten
    Tips hoor ik maar wat graag natuurlijk, en het gaat me niet om de hoeveelheid die ik ervan af haal, zolang ik aan het eind van het seizoen maar eens een lekker pafje kan roken.

    @Wortel87, tjaa vroeger niet goed opgelet op school! Heb tekst een beetje aangepast, hopelijk is het nu beter te lezen.
    Last edited by MCweed; 14 June 2012, 12:30.

    #2
    Re: de kweek van mcweed

    Damn dat valt haast niet te lezen. waar haal je al die kommas vanaf. Ma verder veel succes en rookplezier

    Comment


      #3
      Re: de kweek van mcweed

      die stokers en potje lijken mij overbodig haha leuk he die plantjes
      succes met je kweek ik volg deze wel

      Comment


        #4
        Re: de kweek van mcweed

        jaja ik zit nu alweer te genieten. Ik snap niet waarom ik 2 seizoenen niks gedaan heb.

        Nogmaals als ik maar 1 jointje ervan kan roken ben ik al tevreden, het gaat me meer om de buren wat te profoceren. Dit zijn van die kakkers, misschien bellen ze wel de pliessie maar dat boeit me niet.

        Om nu al s'nachts buiten te laten staan is misschien al te vroeg? In mijn woonkamer is het aarde donker (rolluiken) voor zeker 8uur lang. Om ze nu genoeg licht te geven
        heb ik ze in een garage kast staan met daarin een TL lampje. Bij gunstig weer zoals vandaag was, gaan ze gewoon naar buiten (niks beter dan zonlicht lees ik overal)

        Mijn vraag hierover is, heeft het zin om ze te verlichten met een tl lampje? Of is buiten onder een veranda al voldoende? de veranda staat flink uit de zon, wel voldoende licht.

        Ik wil proberen ze zo klein mogelijk te houden (kleine tuin) al zal me dit niet gaan lukken denk ik met deze zaadjes. Volgend jaar beter mijn huiswerk doen en kleinere kopen denk ik

        Comment


          #5
          Re: de kweek van mcweed

          Lekker buiten in de zon. Volgende week is het de langste dag ze krijgen nu buiten meer dan genoeg lichturen.

          Comment


            #6
            Re: de kweek van mcweed

            thnx monty, maar morgen houd hij regen. Moet ik ze dan ook gewoon onder de veranda laten staan? Ook al is dit de schaduw kant.

            Comment


              #7
              Re: de kweek van mcweed

              Ze kunnen gewoon buiten ook als het regent, ze smelten namelijk niet. Je moet dan wel opletten dat je pot niet helemaal vol regent dus voldoende drainage gaten onderin en eventueel bij hevige regen je pot afdekken met een stukje plastic zodat deze net te nat regent. Zolang er niet hele dikke buds in staan is het niet nodig om ze droog te gaan zetten. In de herfst als dat aan het afbloeien is is het dan wel zinvol om het bij veel regen onder je veranda te zetten. Nu kan dat echter veel beter gewoon buiten .

              Comment


                #8
                Re: de kweek van mcweed

                okee super, gaan we meteen weer terug zetten. (voor niks een tl lamp in een kastje gemaakt dus hahaha)

                wat betreft de zaadjes:

                Afgelopen zaterdag gehaald in Roosendaal bij de bazaar. Ze komen van green house seed, zijn vrouwelijke a.m.s zaadjes. (de wiet soort zegt me allemaal bar weinig, daar blow ik te weinig voor)

                3jaar geleden na 24uur in glas water gelijk in de grond van een kweek bakje gedaan, slechts 2 van over gehouden (ook 5 zaadjes toen)

                Nu 10 zaadjes gekocht, gelijk in het water en deze keer gewacht op dat witte puntje (dit wist ik de vorige keer nog niet)

                5 zaadjes bewaar ik nog even, wil eerst weten of ik wel min. 3 plantjes krijg.

                2 zijn hun kweekbakje al uitgegroeid en staan in een potje, 1tje in zo'n cocos ding en de andere in een pot van 1 liter.
                van de overgebleven 3 laat er 1 zijn kopje klein beetje zien.

                @zonnestraal, die tandenstokers stonden in mijn kweekbakje om te kijken waar ik ze gezaaid had, waarom ik hem ook in dit potje gedaan heb? geen idee meer..........

                Dit word weer een zomer met het vertroetelen van de plantjes, heb er weer dikke zin in! Was 3 jaar geleden ook zo super gaaf, iedereen verklaarde me voor gek.

                Misschien nog een heel stom idee: Ik heb een grote vijver in de tuin. Zouden de plantjes ook als oeverplant werken? Dan heb je helemaal geen omkijken meer met het water geven. Het zal wel niet anders had ik hier wel iets over gelezen

                Comment


                  #9
                  Re: de kweek van mcweed

                  zolang ze haar voeding krijgt wat ze nodig heeft denk niet dat ze er al te veel problemen mee van maken als ze dicht bij het water staat, tis natuurlijk een plant
                  zolang ze volop zon krijgt doen

                  Comment


                    #10
                    Re: de kweek van mcweed

                    Precies 1 week geleden werd ze in een glas water gelegd, nu staat ze al lekker buiten te genieten van het zonnetje met haar nieuwe 5liter potje.

                    1week.jpg

                    Zo heb ik er nog 1, de andere 3 zijn wat trager, en komen zo maar net met hun kopje boven.

                    Comment


                      #11
                      Re: de kweek van mcweed

                      mooi plaatje
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: de kweek van mcweed

                        bedankt Poepzak200. Het is een macro foto, ze was nog heel erg klein hoor. Wel gaaf om die kleine haartjes zo op de blaadjes te zien.
                        Zaterdag weer een foto update, ze groeien al lekker.

                        Dankzij het topicje met die hydro korrels (sorry ff naam vergeten) kwam ik op het idee om er eentje in de vijver te zetten. De hydro korrels zijn continu vochtig, dus lijkt het me geen probleem om dit te experimenteren (en plantje meer of minder boeit me niet)

                        Daarom ga ik van het weekend dit doen:

                        1 bloempot net in de vijver hangen met daarin hydrokorrels (onderin) en daarboven potgrond.
                        het idee is dus dat er altijd water aangezogen kan worden door de plant (misschien veels te veel).

                        Nadeel is (misschien al te veel water), dat de vissen in een later stadium, als het aanslaat, de wortels kunnen gaan opeten mocht het zo zijn dat deze door de pot groeien.
                        kortom, een expirimentje dus. We zien wel of het wat word.

                        Natuurlijk zal ik hier ook wat foto's van gaan maken.

                        Comment


                          #13
                          Re: de kweek van mcweed

                          Okee dan het is er van gekomen. 1 dame staat lekker met haar voetjes in het vochtige vijver water.

                          Wat heb ik gedaan?
                          Ik heb een pot van 18 liter gepakt, deze voor 2cm in het water gehangen. een laag hydro korrels van zo'n 6cm erin.
                          Daarop potgrond gemengd met hydro korrels.........En daarin de kleine dame.
                          IMG_0040.jpgIMG_0041.jpgIMG_0042.jpgIMG_0043.jpgIMG_0044.jpg

                          Ik ben benieuwd of ze het gaat overleven. Het idee erachter is, dat ik nooit geen water hoef te geven. Doordat er continu 2cm water in de pot staat. Hopelijk komt ze een heel eind op deze manier.

                          Water van de vijver word continu op het zelfde nivo gehouden mocht de plant teveel water gaan pakken (of verdamping). Ik ben alleen bang dat de vissen straks de wortels gaan lopen op eten, maar zolang is het nog
                          lang niet. Laten we eerst maar eens kijken of het zo gaat lukken.

                          Straks weer even een foto maken van de jarige dame welke in een normale pot staat. Ze is nu 2weken oud, en toch al redelijk gegroeid sinds 1week geleden.
                          Deze staan bij regen weer onder de veranda, en anders achter in de tuin te genieten van het zonnetje.

                          Comment


                            #14
                            Re: de kweek van mcweed

                            Jeetje, wat een prachtige koi vijver joh en wat een monster van een vis

                            Prachtig!

                            Comment


                              #15
                              Re: de kweek van mcweed

                              denk niet dat dat gaat werken de grond word zo veel te nat
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                              Comment

                              Bezig...
                              X