Re: de kweek van mcweed
Week 5:
Ondanks het slechte weer (waar we allemaal mee te maken hebben) groeien ze gestaag door.
Alle 5, inclusief de water"wiet"plant staan nu onder de veranda lekker te schuilen.
De reden dat ik hem uit de vijver heb gehaald is omdat ik er gisteren achter ben gekomen dat ze vol bladluis zitten.
Ze gaan nu behandeld worden, maar wil dat spul (ook al is het eco-vriendelijk) niet in de vijver hebben en zo kan de pot even
wat uitlekken van het extreme water.
IMG_0078.jpg overzichtje van de 5 dames.
De wortels van 2 dames groeien al uit de pot van 5l. Eentje is er nu overgeplaatst naar een 45l pot. Ze meet 25cm hoog.
De 2e van links is degene die boven de vijver hangt. Zij is nu 22cm hoog.
De 3e is net zo groot als de eerste.
nr. 4 en 5 zijn de achterblijvers, ze doen het nog wel dus lekker laten staan en we zien wel.
IMG_0081.jpg Plantje 1 in de grote pot.
IMG_0083.jpg De water "wiet" plant even aan het drogen.
IMG_0084.jpg Plantje nr 3. Deze zal van de week over gepot worden.
Ze krijgen allen alleen maar vijverwater en doen het volgens mij nog wel redelijk na 5 weken van ontkiemen.
Nu even behandelen tegen het bladluis en hopen voor beter weer.
Op naar week 6!!
Week 5:
Ondanks het slechte weer (waar we allemaal mee te maken hebben) groeien ze gestaag door.
Alle 5, inclusief de water"wiet"plant staan nu onder de veranda lekker te schuilen.
De reden dat ik hem uit de vijver heb gehaald is omdat ik er gisteren achter ben gekomen dat ze vol bladluis zitten.
Ze gaan nu behandeld worden, maar wil dat spul (ook al is het eco-vriendelijk) niet in de vijver hebben en zo kan de pot even
wat uitlekken van het extreme water.
IMG_0078.jpg overzichtje van de 5 dames.
De wortels van 2 dames groeien al uit de pot van 5l. Eentje is er nu overgeplaatst naar een 45l pot. Ze meet 25cm hoog.
De 2e van links is degene die boven de vijver hangt. Zij is nu 22cm hoog.
De 3e is net zo groot als de eerste.
nr. 4 en 5 zijn de achterblijvers, ze doen het nog wel dus lekker laten staan en we zien wel.
IMG_0081.jpg Plantje 1 in de grote pot.
IMG_0083.jpg De water "wiet" plant even aan het drogen.
IMG_0084.jpg Plantje nr 3. Deze zal van de week over gepot worden.
Ze krijgen allen alleen maar vijverwater en doen het volgens mij nog wel redelijk na 5 weken van ontkiemen.
Nu even behandelen tegen het bladluis en hopen voor beter weer.
Op naar week 6!!
Comment