Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi hoor

    Comment


      #17
      Re: TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

      Update: Eerste amber trico gespot. Ik wacht volgende week af en daarna gaan we eens kijken of het een druk knipweekend gaat worden.

      Comment


        #18
        Re: TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

        De dagelijkse update van TGIF:

        Vandaag heb ik eens gekeken naar een plek op de stam welke mij opviel voor ik aan het werk ging. Het zat in de buurt van een tak die was afgerukt bij de storm van vorige week. Bleek dat 1/3 van de stam aangetast was door iets wat ik gezien heb in foto's als stamrot. De plek was grijs en was iets zachter dan de rest van de stam, kon het heel lichtjes induwen. De Dame heb ik per direct binnen gezet en gaat daar nu 2 dagen het donker in. Hierna ga ik haar knippen.

        En toen? Je zou denken, nu gaat hij de zooi drogen en daarna de boel smoken. Helemaal juist, maar ik heb nog een paar andere testjes:

        Project 1: Ik kreeg de dame niet in zijn geheel binnen, dus heb ik de stam van de hoofdbud moeten knakken om binnen te kunnen passen. Tijdens het knakken splijte de stam heel lichtjes, ik heb zoals sommigen van jullie doen dus de stam gespleten, heb er 3 sateprikkers doorheen geduwd en ik ben daarom benieuwd of de hoofdbud meer thc of groter gaat worden.

        Project 2: Voor de stamrot had ik het idee om de dame te gaan snoeien en te reveggen.
        Waarom? Omdat het mij leuk lijkt. Mijn idee was haar te toppen tot 4/6 takken van onderen. Uit de onderste takken de toppen knippen, maar het blad te laten zitten. Vervolgens de wortelkluit 50% snoeien en daarna de dame met stekpoeder of andere boosters er proberen op te helpen.

        Nu er sprake is van mogelijke stamrot zal ik maximaal 3 takken overhouden. Hoop dus dat er genoeg groen is voor fotosynthese. We gaan het iig proberen.

        Comment


          #19
          Re: TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

          voorzichtig met die lagere blaadjes dan he
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #20
            Re: TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

            Eerste dame is gedroogd, topjes knakten. Schoongemaakt, en gewogen:

            22gr droog.. Jammer, had rond de 50 verwacht. Fluffy topjes die een 3/4liter wekpot vullen. Dame 2 gaat morgen om, denk dan dat ik daar maybe 70 gram afhaal als ik geluk heb.
            Last edited by TGIF; 2 October 2012, 11:47.

            Comment


              #21
              Re: TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

              Dame 2 Geoogst, man wat rook ze naar mint en kruiden. Werd er af en toe niet goed van. Ze is nu aan het drogen. Al met al 5 uur lopen knippen, de toppen waren meer compact dan de eerste dame, maar nogsteeds veel blad tussen de toppen, ik verwacht dat als ze eenmaal droog is ik nog eens de boel goed schoon moet gaan maken van blad.

              Eerste jointje van Dame 1:
              Het is een mild wietje die lekker voor je keel is. Zit niet veel smaak aan. Na een paar minuten kwam de high langzaam opzetten wat naarmate de tijd vorderde iets toenam maar je blijft er nog lekker functioneel door. Nu 2-3 uur later voel ik me nog licht stoned.

              De dame ruikt naar hooi met een klein beetje munt erdoor, behoorlijk ranzig moet ik zeggen. Ik ben meer te spreken over het effect dan over smaak, maar dat gaat na een tijdje curen wel goed komen heb ik begrepen.

              Volgende week een sample nemen van Dame 2.

              Tijdens het knippen van Dame 1 kwam er 1 zaadje tevoorschijn, heb daarop de Dame nog eens onderzocht op herma maar totaal niets gevonden. Mogelijk is er iemand met een man in de omgeving geweest? Ook maar 1 zaadje op een hele plant, vreemd.

              Comment


                #22
                Re: TGIF zijn eerste buiten kweek. 2x Frisian Dew

                Dame 2 geoogst 2 weekjes geleden, vandaag ga ik de toppen schoonmaken van klein blad. Er zit veel klein blad tussen. Ik heb dame 2 uiteindelijk geoogst vanwege stamrot dat snel uitbreide. Ik had nog het idee daarvoor om de dame te reveggen omdat ze het zo goed deed, maar door de stamrot heb ik mij bedacht. Volgend jaar maar weer nieuw zaad grootbrengen (dit keer binnen onder lampen en iets eerder). Ik laat het totaal aantal gram van dame 2 weten en dan is het einde groeiseizoen 2012 voor mij.

                Ondanks het gebrek aan reacties in dit topic hoop ik toch dat mensen het leuk vonden, want ik doe het volgend jaar niet nog een keer.

                Comment

                Bezig...
                X