Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag RQS Outdoor Mix

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag RQS Outdoor Mix

lekker lekker !
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

thanks

ze is nu bijna 17 weken oud en meet iets meer dan een meter...
      @heribei: bij regenweer geef ik niks, op warme dagen tussen 3 en 5 liter. zolang de twee topjes recht staan geef ik geen water bij, maar idd de blaadjes hangen nogal slap heb ze vorige week gesnoeid en gediefd, ga dat morgen weer doen...

IMG_1215.jpgIMG_1216.jpgIMG_1217.jpgIMG_1218.jpg

cheers
      calmos

Comment

netjes hoor !

Comment

18 weken oud, lekker weertje dit! hoop dat jullie allemaal met een dikke spliff van de zon en het leven zijn aan het genieten...

IMG_1260.jpgIMG_1261.jpgIMG_1266.jpg

cheers
          calmos

Comment

mooi hoor !

Comment

weer ff tijd voor een update na twee drukke weken:

ik begon me stilletjesaan wat zorgen te maken omdat ze maar niet wou beginnen bloeien, terwijl ik hier op het forum toch veel regulars al volop in bloei zie staan (of heb ik dat verkeerd?)
              vorige week heb ik denk ik de oorzaak gevonden... een eindje verder in de tuin staat een oude straatlantaarn die 's nachts een fel oranje licht verspreid.
              IMG_2148.jpg

tot voor kort stond de plant in de schaduw van hoge distels en bereklauw rondom, maar die zijn ondertussen verwijderd, waardoor ze 's nachts volop in het licht kwam te staan. heb ze dan wegens te weinig tijd voorlopig met een parasol afgeschermd, maar ben daarnet maar ff de ladder opgeklommen om de boel deftig te verduisteren:

IMG_2149.jpg

het zou nu 's nachts echt donker moeten zijn.

ik hoop dat ik niet te laat ben met deze ingreep, kan iemand me vertellen of ze alsnog in bloei kan schieten nu, of heb ik het volledig verknald? hopelijk genoeg zon de komende weken

de jongedame is nu bijna 20 weken oud en is de laatste twee weken nog een 20-tal cm gegroeid tot 120 cm, de volle grond doet haar alleszins goed

IMG_2132.jpgIMG_2133.jpg

IMG_2134.jpg

bedankt voor alle opmerkingen en tips!

cheers
              calmos
              Attached Files

Comment

hey homegrowers,

ben erg tevreden want eindelijk de eerste tekens van echte bloei gezien, weet niet of mijn ingreep van vorige week er voor iets tussen zit...alle andere groenten en planten in de tuin hebben natuurlijk dit jaar ook een paar weken vertraging, dus is misschien de normale gang van zaken?

deze regular is nu dik 20 weken oud en blijft groeien, is nu 125 cm:

IMG_1332.jpgIMG_1336.jpgIMG_1337.jpgIMG_1343.jpg

voor de liefhebbers nog wat beestjes die de plant als huisje hebben gekozen:

IMG_1339.jpgIMG_1341.jpgIMG_1342.jpgIMG_1344.jpgIMG_1345.jpgIMG_1347.jpgIMG_1350.jpg

cheers
                calmos

Comment

mooi hoor !

Comment

De dagen worden rap korter nu, maar het kan heel goed dat de uitschakeling van die lamp geholpen heeft.
                    Dat mini-slakje moet nog een hoop eten voor hij een grote slak is.
                    Mooie foto's.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hey

de dame is gestopt met groeien, hoop dat ze vanaf nu al haar energie in de bloei steekt (en dat de zon lekker blijft schijnen)
                      denk dat ik die oude bladeren onderaan er morgen maar eens ga afsnoeien.

IMG_1377.jpgIMG_1379.jpgIMG_1381.jpgIMG_1382.jpgIMG_1384.jpg

cheers
                      calmos

Comment

Hey allemaal,

weer ff tijd voor een update: de regular staat nu ongeveer 5 weken in bloei:

IMG_1520.jpgIMG_1521.jpgIMG_1522.jpgIMG_1527.jpgIMG_1526.jpg

Vanochtend voor de eerste keer stamrot vastgesteld op plaatsen waar ik gesnoeid had dus dat lesje heb ik ook weeral geleerd, zo weinig mogelijk snoeien
                        De sapstroom is nog niet erg aangetast maar twee kleine buds onderaan zijn aan het vergelen, de rest van de tak ziet er nog goed uit, als het fout loopt knip ik hem af en hang ik hem te drogen Op de foto tijdens eerste poging tot afdekken met honing, maar heb de plekjes ondertussen gereinigd en gesealed met kaarsvet.

IMG_1528.jpgIMG_1529.jpg

cheers
                        calmos

Comment

" denk dat ik die oude bladeren onderaan er morgen maar eens ga afsnoeien."

onze bedoelingen zijn veelal goed de afloop soms wat minder

Comment

Gewoon niks meer aan doen, niet meer snoeien en lekker af laten bloeien! Zie dat ze in een mooi kasje staat? Hopelijk wordt dat niet te vochtig voor je toppen!

Comment

@Sjaahk: lol inderdaad

@Maanders3: als het niet regent staan de voorkant en het dakje open dus wordt ze voldoende geventileerd, denk ik... hoop ik

cheers
                              calmos

Comment

Bezig...
                              X