Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Heb de lange planten allemaal getopt, heb niet echt de ruimte om ze ergens anders neer te zetten(of ik moet ze ergens neer zetten waar constant schaduw is).
De eerste had ik doorgespoeld in de wc daarna de plant grondig onderzocht en nog 5 andere rupsen gevonden!!!!
Dus in totaal 6 rupsen op de kleine Blue Berry, ze hebben de plant aardig toegetakeld maar was gelukkig nog op tijd.
Ga nu ook op de andere planten kijken, en als ik een vlinder zie zal ik hem.....
Had even op internet gezocht maar kon niet vinden welke rupsen dit zijn.
Heb de andere planten ook grondig onderzocht(naar rupsen), blijkbaar vonden ze de Blue Berry het lekkerst.
Morgen zal ik weer grondig gaan kijken, het is nu te laat om nog iets te spuiten(dit slaat alleen op de Blue Berry).
Maar ik zal de andere planten die niet in bloei staan denk ik wel spuiten.
Ik ben geen kenner, maar het lijkt de rups van een perzikkruiduil (Melanchra persicariae). 2350251.jpg Da's een nachtvlinder
Je kunt de rupsen makkelijk zien, spuiten heeft weinig zin, je kunt ze gewoon van je plantje afhalen en ergens anders neerzetten.
Ik houd ook van de natuur, vind het ook prachtig al die vlinders overdag.
Maar als ze mijn planten aanvreten vind ik het te ver gaan en op een andere plant zetten is moelijk aangezien de meeste rupsen maar van bepaalde planten kunnen eten/overleven.
Volgens mij hadden de meesten het al gezien maar nu zeg ik het ook maar, de planten zitten in een kas dit komt puur en alleen doordat ik plaats gebrek had(heb vele tomaten, komkommers, paprika's, aardappels en meer die hier groeien(houd wel van biologisch van eigen tuin).
Comment