Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mooie planten, ziet er wel een goed soortje uit. De luchtvochtigheid in zo een tomatenkas valt echt wel mee hoor mits je goede ventilatie hebt. Ik heb permanent een weerstationnetje in mijn kast staan en in het zonnetje is de lv meestal maar een 20 a 30%, enkel als je net gevoed hebt of als het regent is de lv hoog
Ik heb uiteindelijk geen tomatenkas gekocht , de planten staan 's ochtends aan de oostkan van het huis achter het raam, zodra het echt warm wordt met de fan er op. Als het heel warm is gaan ze naar het balkon aan de oostkant. om 2:30 staat de zon aan de westkant , als het niet heel warm is staan ze achter het raam, als het echt warm is gaan ze op het balkon aan de westkant.
Afhankelijk van de warmte krijgen ze elke dag, of om de 1,5 dag per plant 1 liter water met BN exel en canna flores. Volgende week krijgen ze een paar shots( afhankelijk van het weer ) PK13/14.
Planten beginnen nu flink te zwellen, geef op advies dagelijks canna Flores en BN Excel, ff een paar foto's genomen van de trichomes van de oudste van de 2 , ik zie dat een percantage al milky aan het worden is , de rest is nog doorzichtig, van vinden jullie?
Qualiteit van de foto's is wat minder , ik heb een digitale microscoop met een S-video uitgang , dus moet met de ene hand op de top richten, met de andere hand een foto maken van mijn tv, foto's ook van verschillen plekken in de plant ( top , midden , laag):
Ik las juist dat Supoer Skunk van zichzelf al een ' couchlocker' was, en dat je deze soort het best kan oogsten als ze 100% milky is, dan heb je toch nog een uplifting effect erbij. Correct me if i am wrong
Vandaag de toppen weer eens onder de microscoop gezet. De trichomen van plant 1 zijn 95%wit,3%amber,2%doorzichtig.
Plant 2 heeft minder trichomen, maar zijn ook voor 95% wit en 5%doorzichtig. Ik stop met voeding geven en over 5 dagen gaan ze kaal ondersteboven.
Ik ben 4 dagen op vakantie geweest , bij terugkomst hadden beide planten eenbeginnende vorm van toprot. Ik heb ze snel geoogst.
Iedereen bedankt voor de reacties en tips! En wellicht tot de volgende keer
Ik laat iig nog weten hoeveel graam droog het heeft opgeleverd
Zie hier het resultaat:
Net een beetje van het kleinste droge topje in mijn zware vannelle gestopt , ondanks dat de topppen nog een beetje hooiachtig ruiken , zij smaakt heerlijk zoet en vriendelijk, doet mij denken aan Orange but
Comment