Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek - Zaadjes van onbekende soort, raad jij het als eerst? :D

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste kweek - Zaadjes van onbekende soort, raad jij het als eerst? :D

Korting op 420shop
    Hey iedereen,

Zoals gezegd, zou ik ook een kweekverslag maken.
    Ik heb van een kennis een 50-tal zaadjes gekregen waarvan onbekend is van welke soort deze zijn.
    Het enige dat 100% zeker is dat de zaadjes rechtstreeks een mannetjes wietplant komen.

Ik ben benieuwd wie als eerste kan raden wat voor soort het is!

De bedoeling is om uiteindelijk een 4-tal planten te houden, diegene die de eerste weken het beste doorkomen dus.

Ik ben gestart met 50 zaadjes te ontkiemen, dit tussen 2 keukenpapiertjes en nat gemaakt.
    Na 1 dag waren al zo'n 35-tal zaadjes uitgekomen, de meeste hadden al een wortel van 1 cm.

Deze 35 heb ik dus meegenomen naar de tweede fase, het planten in kleine potjes.
    Van de 35 waren en 2 dagen later 32 uitgekomen, gisteren dus.

Bij deze toon ik jullie graag het voorlopige resultaat;

gezamelijke pot nr 1 met 9 plantjes 9/9:

gezamelijke pot nr 2 met 15 plantjes 15/17:

gezamelijke pot nr 3 met 5 plantjes 5/6:

gezamelijke pot nr 4 met 3 plantjes 3/3:

Ik zet ze voorlopig nog niet in rechtstreekse zon, aangezien het hun eerste dagen als jong plantjes zijn, wat denken jullie hierover?

Hier nog wat close-ups van de plantjes, enig idee al om welke soort het zou kunnen gaan?
    Verder kan ik nog meegeven als dit enig belang heeft dat de stengels van de langste plantjes volstaan met een mini-dons van witachtige haartjes.

Hoelang zou ik deze plantjes nog in hun gemeenschappelijke potjes laten staan vooraleer ze te overpotten naar een groter potje?
    Hoelang houd ik hun nog weg van de rechtstreekse zon?

Denken jullie dat deze plantjes er perfect gezond uitzien?
    Ik geef ze momenteel 1x dag water, int begin 2x dage maar er waren er een paar die beetje geel bij stonden.
    Was dit door teveel water? Wat raden jullie me nu aan.

Comments always welcome!

Re: eerste kweek - Zaadjes van onbekende soort, raad jij het als eerst?

als je ze binnen laat staan zullen ze gaan sprieten/strekken.
    je krijgt lange dunne zwakke stengeltjes en de zooi zal omvallen.
    zet ze lekker buiten in de schaduw desnoods maar buiten zullen ze steviger en sterker worden als binnen
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

ik vind ze erg strekkend overkomen dit komt door te weinig licht

geel kan idd duiden op te nat gestaan te hebben

ik ben zoiezo tegen een gezamelijke pot dan lopen er altijd een paar achter de feiten aan
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Hey merci voor de tips

Wel ze hebben nooit binnen gestaan, ze staan buiten onder een klein terras.
        Wel moet ik zeggen dat ze enkel maar de voormiddagzon op hun gezicht krijgen en in de namiddag staat et een terrasdak tussen te plantjes en de zon.

Wat denken jullie dan? Zet ik ze beter nu al in de volle zon?
        Je ziet ze inderdaad wel rekken naar 1 kant (inderdaad, de richting waar de voormiddagzon staat )
        Gisteren heb ik ze wel verplaatst tussen wat struiken en bossen waar net een groot gat richting de namiddagzon hen de hele dag volle zon zou moeten kunnen geven.
        Is dit goed?

Ja, ik ben wel van plan om er nog bij te halen in het weekend en ze in het weekend allemaal apart te zetten.
        Ik had nog niet genoeg potten voor mijn onverwachte 32-ling

Comment

Zaad uit een mannelijke plant? Okeokeoke
          Omdat we mogen gokken welke soort dit is gok ik "Hennep".

Succes

Comment

Jahaa, dat wilde ik ook zeggen, Hennep.
            Wat kunnen we winnen ? Een originele hennep-rugzak lijkt me wel wat
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

een zak duivenvoer is de prijs let maar op.!!

Comment

Wat voor doel heb je hiermee ? Dit project ga je er zoveel ook opkweken ? Tot volwassen planten .

Dus is het voor de wiet of ?

Ik snap hem niet

Wel leuk dat je er.zoveel had ik gok op kempzaad lol

Comment

aan een mannelijke plant groeit geen zaad wel struifmeel met de oogst kun je moooi een hennep rugzak voor QNQ maken haha

veel suc6

Comment

50 mannen lekker laten stuifen in de buurt..

Comment

Zullen alle buitenkwekers in de buurt erg blij mee zijn

NOT!

Comment

dan hebben al die buitenkwekers gewoon keiharde pech.
                        je kan slecht overal in de buurt gaan navragen of ze ook wietplanten in hun tuin hebben staan en of ze het erg vinden dat jij er ook wil zetten!!!!!
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

ik weet het fijne van bestuiven niet, maar je zul dan toch een gehele plant mee moeten nemen? om hem vervolgens goed te kunnen bestuiven? van top tot teen

ligt er natuurlijk een beetje aan hoe ver weg je van vrouwtjes zit, maar ik geloof niet(correct me if im wrong) dat wat dwarrelend stuifmeel de gehele toppenreeks zwanger maakt

als je een halve blok verderop woont.

Natuurlijk is het wel leuk.. wat ik zelf ook bij mijn WW vorig jaar had om wat zaadjes te kunnen krijgen.. helaas waren deze niet afgerijpt omdat ik de bestuiving niet heb gemerkt.
                          lukt het wel heb je wel een leuk mischien wel nieuw soortje..

GR

Comment

Stuifmeel kan kilometers ver gaan met de wind, natuurlijk zal niet de hele plant zaadjes gaan leveren.
                            Maar dan wil jij lekker een jointje gaan draaien en dan ga je je wiet een beetje sprokkelen/grinden en dan vind je allemaal zaad.

Lijkt mij niet erg fijn, jij?

Comment

Als het dan nog bruikbaar zaad is, maar met stuifmeel van een hennepplant heb je dat geluk ook al niet.
                              Mgoed, misschien zijn het wel echte Cannabiszaden, wie zal het zeggen.
                              Growen die handel.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X