Hey iedereen,
Zoals gezegd, zou ik ook een kweekverslag maken.
Ik heb van een kennis een 50-tal zaadjes gekregen waarvan onbekend is van welke soort deze zijn.
Het enige dat 100% zeker is dat de zaadjes rechtstreeks een mannetjes wietplant komen.
Ik ben benieuwd wie als eerste kan raden wat voor soort het is!
De bedoeling is om uiteindelijk een 4-tal planten te houden, diegene die de eerste weken het beste doorkomen dus.
Ik ben gestart met 50 zaadjes te ontkiemen, dit tussen 2 keukenpapiertjes en nat gemaakt.
Na 1 dag waren al zo'n 35-tal zaadjes uitgekomen, de meeste hadden al een wortel van 1 cm.
Deze 35 heb ik dus meegenomen naar de tweede fase, het planten in kleine potjes.
Van de 35 waren en 2 dagen later 32 uitgekomen, gisteren dus.
Bij deze toon ik jullie graag het voorlopige resultaat;
gezamelijke pot nr 1 met 9 plantjes 9/9:
gezamelijke pot nr 2 met 15 plantjes 15/17:
gezamelijke pot nr 3 met 5 plantjes 5/6:
gezamelijke pot nr 4 met 3 plantjes 3/3:
Ik zet ze voorlopig nog niet in rechtstreekse zon, aangezien het hun eerste dagen als jong plantjes zijn, wat denken jullie hierover?
Hier nog wat close-ups van de plantjes, enig idee al om welke soort het zou kunnen gaan?
Verder kan ik nog meegeven als dit enig belang heeft dat de stengels van de langste plantjes volstaan met een mini-dons van witachtige haartjes.
Hoelang zou ik deze plantjes nog in hun gemeenschappelijke potjes laten staan vooraleer ze te overpotten naar een groter potje?
Hoelang houd ik hun nog weg van de rechtstreekse zon?
Denken jullie dat deze plantjes er perfect gezond uitzien?
Ik geef ze momenteel 1x dag water, int begin 2x dage maar er waren er een paar die beetje geel bij stonden.
Was dit door teveel water? Wat raden jullie me nu aan.
Comments always welcome!
Zoals gezegd, zou ik ook een kweekverslag maken.
Ik heb van een kennis een 50-tal zaadjes gekregen waarvan onbekend is van welke soort deze zijn.
Het enige dat 100% zeker is dat de zaadjes rechtstreeks een mannetjes wietplant komen.
Ik ben benieuwd wie als eerste kan raden wat voor soort het is!
De bedoeling is om uiteindelijk een 4-tal planten te houden, diegene die de eerste weken het beste doorkomen dus.
Ik ben gestart met 50 zaadjes te ontkiemen, dit tussen 2 keukenpapiertjes en nat gemaakt.
Na 1 dag waren al zo'n 35-tal zaadjes uitgekomen, de meeste hadden al een wortel van 1 cm.
Deze 35 heb ik dus meegenomen naar de tweede fase, het planten in kleine potjes.
Van de 35 waren en 2 dagen later 32 uitgekomen, gisteren dus.
Bij deze toon ik jullie graag het voorlopige resultaat;
gezamelijke pot nr 1 met 9 plantjes 9/9:
gezamelijke pot nr 2 met 15 plantjes 15/17:
gezamelijke pot nr 3 met 5 plantjes 5/6:
gezamelijke pot nr 4 met 3 plantjes 3/3:
Ik zet ze voorlopig nog niet in rechtstreekse zon, aangezien het hun eerste dagen als jong plantjes zijn, wat denken jullie hierover?
Hier nog wat close-ups van de plantjes, enig idee al om welke soort het zou kunnen gaan?
Verder kan ik nog meegeven als dit enig belang heeft dat de stengels van de langste plantjes volstaan met een mini-dons van witachtige haartjes.
Hoelang zou ik deze plantjes nog in hun gemeenschappelijke potjes laten staan vooraleer ze te overpotten naar een groter potje?
Hoelang houd ik hun nog weg van de rechtstreekse zon?
Denken jullie dat deze plantjes er perfect gezond uitzien?
Ik geef ze momenteel 1x dag water, int begin 2x dage maar er waren er een paar die beetje geel bij stonden.
Was dit door teveel water? Wat raden jullie me nu aan.
Comments always welcome!
Comment