Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek - Zaadjes van onbekende soort, raad jij het als eerst? :D

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek - Zaadjes van onbekende soort, raad jij het als eerst?

hoi hoi

een paar verontrustende reacties lees ik hier
    maar jullie kennen er meer dan van mij, ik ken niet zoveel van de plantjes zelf en het kweken (of zo goed als niets)

Ik dacht hiervan idd wat wiet af te kunnen halen voor mezelf jah.
    Maar wat heb ik dan afgehaald? het is (was) een wietplant vol met zaadjes; daardoor dacht ik mannetjes plant (na opzoeken op het internet)

Heb ik dan verkeerd gekeken? de zaadjes zijn net dezelfde als je die in een winkel zou kopen om wietplanten te kweken (zoals jullie hier allemaal doen)
    Is dit dan toch een vrouwtjesplant die bestuift is geweest?

Ik snap er niets meer van, is dit hennep? waarom is dit dan hennep?

Help me uit de nood plz, het enige dat ik kan zeggen, het was een echte wietplant, die vol hing met zaadjes, en die zaadjes hebben nu geleid tot deze 32 plantjes in jonge groei.
    De zaadjes zien er identiek uit als zaadjes die je koopt om wietplanten te kweken.

Plz help

Comment

je hebt dus zaadjes gekregen van een kennis/vriend en die had een vrouwelijke plant en die heeft hij bestuifd met stuifmeel ( van een mannetjesplant )
      een vrouwelijke plant (waar je die wiet van krijgt) maakt om het simpel te zeggen toppen aan waar onder andere thc aan komt ... dit is een kleverig iets

dat wat je als je verkruimelt zo lekker voelt plakken

dat is een hars.
      om voor een vrouwelijke plant het zaad(stuifmeel) van een mannetjes plant te kunnen ontvangen omdat dit van nature met de wind mee gaat ( ik wist net dus ook nog niet hoever dat kon zijn)
      is het dus appeltje eitje

stuifmeel komt van de mannelijke plant en dat zijn bolletjes die na van tijd open gaan/schieten om het stuifmeel door de lucht te transporteren ,
      en vervolgens aan de vrouwelijke plant dat kleverige goedje vast te blijven plakken
      in dat geval spreekt men dan van een bestuiving

Kortom.

mannetjes plant maakt balletjes met stuifmeel(hier heb je niks aan tenzij je wil gaan kruisen, en dus zaadjes wil) mannetjes planten maken ze hennep(touw) van bv in de loodgieterindustrie voor het verpakken van koppelingen

de wiet rokers doen het dus voor de vrouwelijke plant die hars aan maakt om zich te beschermen cq voor te planten
      wij moeten erdus voor zorgen als men geen zaden wil . dat de vrouwelijke plant alleen in de omgeving staat. anders snap je wel wat er gebeurt.

ik hoop je wat meer bruikbare informatie te hebben gegeven..

mvg kempi

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

oja dont forget to make some pictures ,

zodat we in het heden kunnen zien of het mannelijke of vrouwelijke zijn.....

maakt dus echt wat foto's

DIE 2 gaan niet samen man en vrouw anders krijg je een dozijn zaad. net zoals je maat
      Last edited by kempi; 23 August 2012, 19:50.

Comment

petje af voor kempi.
        duidelijke taal

Comment

Jah dat was inderdaad dus duidelijke taal man bedankt!
          Ik wou dat ik je een 'thumbs up' kon geven ofzo maar dat gebruikt dit forum niet denk ik. Anyway.. Thumbs up!

Dus als ik het inderdaad goed versta, heeft mijn kennis dus wel degelijk een vrouwtjesplant die bestuift is geweest, daardoor zat die vrouwelijke plant nu vol met zaadjes en die zaadjes heb ik nu.
          Dus met die zaadjes die ik nu aan het uitgroeien ben, zijn dus wel ECHTE wietplanten om het zo maar te zeggen en ik kan dus toch ECHTE wiet krijgen? (sorry dat ik het zo stom zeg maar et is maar om zeker te zijn)

Ik weet dat ik de mannetjesplanten er zo snel mogelijk uit moet halen en enkel de vrouwtjes moet behouden.

Dus ik ben nog altijd gewoon wiet aant kweken zoals jij daar en jij daar( ja, jij ook in die hoek daar..), ik moet enkel zien voor mannetjes of vrouwtjes?

Comment

Ik begin het eindelijk te snappen vrees ik.

Je hebt twee verschillende zaadjes; OF het is een hennepzaadje, OF het is een wietzaadje toch?

Als mijn zaadjes hennep zijn is er op geen enkele manier een mogelijkheid dat ik hier ooit wiet af krijg, ook al is het een vrouwtje.

Hennep is gewoon een soort apart, een soort men weinig of geen THC waar je in geen enkel geval wiet voor krijgt, heb ik gelijk?

Comment

Gewoon lekker laten groeien. Ben je in elk geval ff zoet. Is het wiet heb je mazzel (Zitten heus wel vrouwtjes tussen) en als het hennep is, heb je een hoop ervaring opgedaan om de volgende keer als ervaren kweker echte wiet te kweken.

Comment

Als het hennep is krijg je wel wiet, maar het percentage van de THC is zo laag dat je niets/nauwlijks wat van gaat voelen.
                wat QNQ zegt, gewoon growen die handel en zien wat er van af komt want voor het zelfde geld is het wel gewoon wietzaad.
                Je bent wat laat dus grote planten worden het niet meer.

We kraken je niet af denk dat niet hoor!
                We gunnen je natuurlijk wel gewoon een goede oogst

Comment

Nog even reageren

je moet goed snappen dat een zaadje van wiet gewoon een wiet zaadje heet
                  En niet zoals jij denk hennep zaad en wiet zaad

Het is allebei wiet zaad maar van een mannetje krijg je niet zoveel thc en dan maken ze er hennep.touw van de stam en takken
                  Een vrouwelijke plant komt ook uit.een zaadje en heet ook.een.wietzaadje

Hennepzaad hoor je weleens maar dit betekent eigenlijk. Shitzaad of ik weet niet waar ik dit zaad vandaan heb of.dieren speciaal.zaak voor vogels daar zitten.low quality zaadjes hier zitten ook veel zaakjes tussen waar een.mannetjes wietplant uit groeit

Tegen woordig kun je ook feminised zaakjes.kopen hier geven 99% garantie ovb dat er een vrouwtjesplant uitkomt uit.het wietzaadje

Gr

Comment

@Kempi, bedoelde je die reactie tegen mij?
                    Ik snap het nameliik wel, maar om het even duidelijk te maken maak ik onderscheid.

Comment

en daarbij is het ook zo dat niet elk soortje voor je jointje bedoeld is.
                      en als het gewoon industiele zaad is zullen er geen mooie dikke toppen verschijnen.
                      wel kun je straks heel veel touw knopen en met dat touw kenje dan weer wat..

Comment

Ook aan industrieel zaad komen topjes, 1gram ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
                          @Kempi, bedoelde je die reactie tegen mij?
                          Ik snap het nameliik wel, maar om het even duidelijk te maken maak ik onderscheid.

nee niet tegen jou maar zoals ik ook in het begin IK SNAP ER nondeju helemaal niks van dus ik probeerde hem wat science te geven

net zoals ik nu nog met mijn oogstijd zit majah dat is meer geduld als de rest goed gaat : NO worries about a thing

Comment

Wat is nu zo moeilijk aan deze materie? Wiet is hennep en hennep is wiet. Alleen, de industriehennep is gecertificeerd: er mag maar heel weinig thc inzitten.(0.03 procent als ik me niet vergis: wil je daarvan stoned worden dan moet je wellicht een pond oproken, geef mijn portie daarvan maar aan Fikkie) Industriehennep wordt gekweekt voor de vezels. De hennep, die wij kweken is veredeld en geselecteerd op thc gehalte. Dat is het enige verschil: genetisch staan ze heel dicht bij elkaar.

Comment

Merci voor al die uitleg mensen, ik heb al heel wat bijgeleerd.
                              Ik zal wel zien wat er uit komt. Wss industriehennep dan

Anyway, wanneer gaan mijn plantjes voor het eerst duidelijke hints geven dat ze me niet stoned gaan maken?

Comment

Hmmmm gewoon groeien & laten en bloeien en kijken wat ervan komt.
                                Voor hetzelfde geld krijg je gewoon dikke toppen

Comment

Bezig...
                                X