Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbekende haze soort in een kas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Onbekende haze soort in een kas

Planten gaan in de avond hangen dan gaan ze slapen.

Een plant geef je niet elke dag 250 Ml water de ene dag drink je plant veel en de andere dag veel minder .
    Pak je pot vast aan voel aan het gewicht zo voel je of je plant verzadig is van het water of dorst heeft aan het gewicht van de plant en pot.
    Deze plant staat liefste in de volle zon en haten het als je ze elke keer gaat verzetten.

Voeding geef je las als je plant te korten heeft en dat heeft jou baby plant zeker niet dus als je nu wel voeding geeft dan is het Over voeding
    en word je plant ziek door dat hij teveel aan voeding krijgt en dat niet kwijt kan en dat zie je aan gele punten aan de bladeren.

Groeten
    God was never on your side..

Comment

oke hier heb ik veel aan dus geen voeding geven?

de pot is ook loodzwaar en de aarde ook idd erg nat zal wel wat minderen met water en hem uit de kas halen overdag.

Comment

en ook wel belangerijk is wat ga je voeden..?
        je hebt het er over dat je natte vinger zegt dat je 5 ml op een ltr gebruiken moet, weet je welke voeding het is.
        als je dat er bij zegt ken je weer geholpen worden..
        mischien moet je haar gewoon buiten de kas zetten overdag als het droog is..zal haar ok wel goed doen een beetje beweging..

suc6

Comment

ja daar dacht ik ook al aan.
          maar heb geen flauw idee wat voor voeding het is het is doorzichtig en voor de bloei heb ik zwarte/paarse.

nu staat ze lekker buiten te genieten van de zon en de bladeren gaan inderdaad wat rechter staan , snachts zet ik hem wel in de kas vanwege de kou..

Comment

idd als je dat doet gaat het vast al wat beter.
            kijk wel weer uit..!
            smorgen kan het zijn dat er condens of wat vocht op je blad zit.. dus kijk uit dat je plant dan niet verbrand als je hem uit je kas haal. je kan hem ook net uit de zon zetten dat ze eerst wat kunnen drogen.

suc 6 man.
            Last edited by mildred; 29 August 2012, 14:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henk112 View Post
              de pot is ook loodzwaar en de aarde ook idd erg nat zal wel wat minderen met water
              Dan zou ik even helemaal geen water geven tot de pot echt licht is geworden.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hier een update van hoe ze er nu bij staat
                heb de plant overgepot in een 30liter pot met nieuwe potgrond

naar mijn idee staat ze er goed bij en gaat de bloei ook bijna beginnen....tog???

alleen de bovenste blaadjes hangen steeds wat slap verschrompeld naar onderen misschien te weinig water??

hier 2 foto's

IMG-20120909-00250.jpgIMG-20120909-00253.jpg

Comment

Bovenste blad staat ook bol, staat ze niet te nat ?
                  Je hebt de aarde niet aangestampt toch ?
                  Ik denk dat het nog wel even duurt voor deze in bloei gaat, ze is nog erg klein voor een haze.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ja staat idd nog steeds iets te nat moet hier op gaan letten

verder is het al midden september en moet die nou tog wel gaan bloeien ivm het licht??

Comment

Bezig...
                    X