Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Enig nadeel is wel dat de luizen nu vrij spel hebben. Heb er al vijf zien landen op de armleuning van mijn stoel. Een beetje biologische oorlogsvoering daar ben ik niet vies van. Alles wat ze nu flikken zie ik als dreigementen, en die mogen ze uiten vanwege vrijheid van meningsuiting en al. Maar wanneer ze toeslaan staan de neem-olie sprays klaar voor de herovering van de achtertuin.
Geen last van luizen hier, ik heb duiven die op de dakrand gaan zitten
en recht op de planten schijten. De drama's van de buitenkweker.haha
Laat ze maar lekker genieten vandaag.
Nog een heertje ontdekt, wederom BBDR. Dat is nummer 3 van de 4.. Alles qua blueberry hangt dus af van no. 4.
Toch maar wat extra zaden in de grond gelegd. Omdat de FBH nog niets laat zien, mochten daar ook zoveel mannen tussen zitten dan heb ik een backup. Mocht die andere BBDR mannelijk zijn, dan houdt dat verhaal op en dan mis ik een deel uit de veredelingsplanning. Ach, niet getreurd. Komt allemaal goed.
komt allemaal goed kerel
en thegod zaadplanten zijn beter voor buiten, die staan steviger in de grond en kunnen over t algemeen wat meer hebben
ook is er veeeel meer keus in soorten
Ja, raakte hier zelf in geinteresseerd omdat ik 100% vrouwelijke planten kreeg uit "regulier" zaad. Alleen was dat met een hoge temperatuur en lage vochtigheid. Ook precies verkeerd om dus
Het staat wel in het boek van Jorge Cervantes en komt blijkbaar van Dutch Passion. Shops als alien growshop en dutch-headshop hebben het verhaal ook op de site staan. Maar goed, echt betrouwbaar is het inderdaad niet
Ha, ik heb geen flauw idee of de kweekomstandigheden het geslacht kunnen bepalen. Lijkt me eerlijk gezegd stug (al had ik een paar jaar terug ook niet geloofd dat je vrouwelijk zaden had), maar vond het wel heel grappig dat in onze situaties precies het tegenovergestelde uitkwam van wat dat Dutch Passion onderzoek "had uitgewezen".
Inderdaad zegt meer of minder ook niet zo veel. Als er op 1000 zaadjes 1 mannetje meer of minder komt dan is dat ook wel meer of minder, maar dat zie je in de praktijk natuurlijk niet terug. Krijg wel haast de neiging om 100 vogelvoer zaadjes te ontkiemen en op 12 uur te zetten om te kijken wat eruit komt bij verschillende temperaturen Maar goed, als het echt uit had gemaakt dan hadden jij en de andere kwekers die dit al jaren doen wel verschillen bemerkt. Bij kleinere aantallen zegt het sowieso al weinig. Als je 8 zaadjes neemt is er altijd een kansje dat het zelfs 8 vrouwtjes of 8 mannetjes worden (beide 0,4%)
Anyway, vond het gewoon wel geinig. Was niet mijn bedoeling om je topic te kapen.
Haha veel kweekgedoe is nu toch niet te bespreken, alles wacht op het goede weer. Een beetje afwisseling van onderwerp op z'n tijd vind ik juist leuk. Er moet wat te lezen blijven toch?
Comment