Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenbende 2013

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Buitenbende 2013

Thanks Canmavis!

Even een schriftelijke update van de gang voor zover. Ik heb wat bevruchtingen gedaan met stuifmeel uit de vriezer. Ik kan jullie mededelen dat de 1:20 stuifmeel-meel mix werkt. Dat is goed nieuws! En handig in het vervolg.

Zowel de FBH-mini, CJ als Taiga als Original haze zijn bestoven met pollen van de grootste Forrestberry haze x nlx man en enkele snufjes blueberry diesel. Gewoon, om de afwisseling. Ook, zoals altijd, heeft de landbouwhennep zijn sporen achter gelaten. Gelukkig zijn juist die calyxen/zaden al bijna rijp en is er duidelijk onderscheid te maken tussen geplande zwangerschap en rommel. Pak van mijn hart!

De eerste cj ligt lekker te curen, inhoudsgewijs bracht deze +/-0.75 liter topjes op. Hoeveel gram dat is? Geen idee.
    Alles behalve de New Dame Blanche x Ierdbei staat in bloei. Ik twijfel nog of ik die ga scroggen buiten.
    Willen jullie foto's? Dan hoor ik dat graag het is hier zo stil verder!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hier vast een teasertje
    2013-08-08 20.30.10-808835637.jpg
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oh, lekkere top!

Geinig dat je die planten kruist. Ben je dan specifiek op zoek naar een combinatie van de sterke punten van beide soortjes?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Leuk. Dat voegt inderdaad weer een hele nieuwe dimensie aan de hobby toe. Success ermee

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Taiga #2

Breeder: Dutch Passion
            Prijs: €24 per 3 zaden
            Genetica: Power Plant x Ruderalis
            THC : 6-15%

DSCF5458.jpgDSCF5469.jpg
            DSCF5468.jpgDSCF5467.jpg
            Cijfers (0/10)
            - Uiterlijk : 7. Mooie volle toppen, lijkt op lowryder.
            - Compactheid : 5. Prima, maar mag compacter.
            - Geur : 3. Ruikt nog als droog gras, sommige gecurede ruiken heerlijk zoetzurig. Maar dus niet naar PP, zoals afgesproken.
            - Smaak : Notk.
            - Trichomen : 7. Prima trichomenvorming.
            - Opbrengst: Erg mager.

Ik ben te vroeg begonnen met oogsten door de rot. Dus deze top had anderhalf keer zo groot kunnen zijn en had lekker uit kunnen dikken.
            Niet geschikt voor buiten, de planten blijven belachelijk klein. Ook de rotgevoeligheid is om over te huilen. Ik verwachtte een toppertje, en ik kreeg een slap aftreksel van oude koffie. Misschien verwachtte ik teveel. Maar zo blijkt maar weer; de beste zaadbanken kunnen ook goed slap lullen. Powerplant ruik ik er trouwens niet in terug. De zware aardse tonen zijn nergens te vinden. Wellicht de grootste teleurstelling van dit jaar, duurkoop is duurkoop. Ik blijf liever voor een dubbeltje de ene keer op Rang 1 zitten, en dan weer op Rang 40, dan dat ik voor goed geld alsnog achterin de zaal moet zitten terwijl me 3e rang beloofd is.

Aantekeningen: niet kopen. Gewoon, niet doen.

Critical Jack

Breeder: Growerschoice.
            Prijs: €20 per 5 femzaden.
            Genetica: Critical, Ruderalis, Jack herer
            THC : tot 21%

DSCF5459.jpgDSCF5470.jpg

Cijfers (0/10)
            - Uiterlijk : 7 gewoon prima.
            - Compactheid : 5. Prima, maar mag compacter. (korte afbloei!)
            - Geur : 8. Grapefruit, citrus, alles wat fruit is. Erg snoep-achtig.
            - Smaak : 7. Zie geur.
            - Opbrengst: HOOG. Voor een autoflower.

Deze plant is een outdoorknaller. Zonder gein. Met standaardgrootte van +90cm lijkt deze plant nauwelijks autoflower. Doet het onder alle omstandigheden prima; vroeg in het seizoen, laat in het seizoen, regen of niet. Voedingsproblemen kent deze plant ook niet. De geur is niet heel sterk rondom de plant, maar je vingers kleven en stinken nog wel een paar uur nadat je 'm hebt aangeraakt. Prima beginnersplant en een garantie voor een prima oogst. Wel wat rotgevoellig, maar de rot breidt zich nauwelijks uit. Een week of twee na de eerste rot laten staan, kan dus prima. Kortom: houd je van zure matten, dan is dit 'n goede keus.

Aantekeningen: allround prima plant.

Blueberry Autofem

Breeder: Growerschoice.
            Prijs: €20 per 5 femzaden.
            Genetica: "Voornamelijk indica"
            THC : "gemiddeld"

DSCF5442.jpgDSCF5456.jpgDSCF5471.jpg

Cijfers (0/10)
            - Uiterlijk : 4. Lelijke toppen met veel groot blad, lompe takken en vervelende bladstelen.
            - Compactheid : 1. Zie foto's, leuk voor in de hasjmolen.
            - Geur : 5. Sterke diesellucht, maar geen blueberry.
            - Smaak : 5.
            - Opbrengst: Gebakken lucht.

Deze plant is laat geoogst. Hierdoor zouden de toppen mooi gezwollen mogen zijn, de waarheid is anders. De opbrengst is ongeveer 25 gram tak en 10 gram wietjes. Plant bleef erg klein, wat ik niet zo erg vind als de toppen ook compact blijven.. Het was dus wel erg. Verder een geinig plantje met rare trekjes. Maar ik proef er geen blueberry in. Eerder een dieselryder oid. Trage groeier en trage bloeier.

Comment

Mooi overzicht zo. Bedankt. Jammer dat er dan een paar soortjes wat tegenvalllen, maar je hebt een pot vol van die CJ toch? Die zal ik ook op mijn To Grow lijstje zetten.

Comment

Ik vind het erg fijn dat je zo'n eerlijk en uitgebreid verslag post, daar hebben we wat aan.
                Ik had bijna die Critical Jack op m'n lijstje gezet, tot je over zure matten begon
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nou QnQ, ik heb er nog eens over nagedacht. Nog eenmaal gesnuffeld, daarna nog vijf keer en ik heb toch echt een bullshitstatement gemaakt met die zure matten. Daar is niets van waar. Geuren zijn in mijn geheugen toch levendiger dan ik dacht! De jack herrer (zoals ik 'm van de shop proef) komt er wel erg goed in terug, na een vergelijkend waren onderzoek. Doe daar 'n schep mango en grapefruit bij... Lastig te beschrijven.. Een bevriende chefkok kon ook geen duidelijker palet maken dan 'tutti fruity'.

Ik moet wel zeggen dat de Original haze en de Amnesia bijna net zo groot zijn, en evenzo veelbelovend. Maar die review is voor na de oogst
                  Ook de Blue cheese meet nu toch al 70cm, dus de potten komen wel vol!

Comment

Die Blueberry Autofem lijkt wel een RudeBud had namelijk de zelfde staan ma ook precies de zelfde ma hij smaakt en ruikt wel lekker en klapt goed in ^^ ook al ziet ie er wild en bekakt uit.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik heb nu nog 1tje staan. maja het zou een autoflower moeten zijn ma hij staat al sinds mei, en nu pas begint ie langzaam met de bloei denk dat zambeza een zaadje verkeert in het doosje hebt gedrukt ^^
                    sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

Hmm hij lijkt ook wel op de Mazar autofem die ik vorig jaar had. Die had dezelfde top-opbouw. Maar de blue cheese auto lijkt ook dezelfde kant op te gaan. We zien 't vanzelf wel. Alles ligt lekker te curen, en zelfs de taiga begint goed te ruiken.
                      Hier een telefonair familiekiekje.
                      2013-08-23 15.30.251207816358.jpg

Comment

mooi verslag lekker duidelijk en volledig tot t end
                        thx
                        sigpic

Comment

dit verslagje gaat wel mooi in detail zodanig goed in de details dat ik volgende zomer ook die critical jack in de tuin plant
                          #puffpuffpasstuesday

Cannatuin '13

Comment

Hehe 't eind is nog niet bereikt he!
                            Er staat nog een CJ (grootste rechts achter), Amnesia+Haze (beide vooraan) en NDBxIerdbei (links) en een blue cheese auto (midden, ter hoogte van de tabak). De NDBI begint voorbloei te tonen, maar lijkt nog niet te willen bloeien. Vind ik niet erg, want er mag best wat meer 'plant' zijn voordat de bloei begint.
                            Ook ik blijf verbaasd over die Critical jack, ik gok dat deze zonder knakken een top van onderarm-formaat krijgt. Lange groeiperiode, maar dat maakt die in de bloei makkelijk weer goed. Takje afgebroken? Maakt niet uit, groeit wel door.
                            Ook over die original haze kan ik vrij positief blijven, prima formaat en prachtige ferme topopbouw. Glinsterend vanaf dag 1. En jullie weten inmiddels wel hoe ik over die Amnesia denk

Tijd voor een rookverslag!
                            Die komt morgen hopelijk.

Comment

Hallo,

Ik heb weer lekker zitten lezen. De resultaten van de CJ klinken goed.
                              Beetje afgezaagd om te zeggen maar ook hier staat ie op de lijst met "to do" zaden.
                              Ben benieuwd naar je eindbeoordeling van de amnesia.

Comment

Hehe goed om te horen dat mensen er net zo over denken als ik. Ik ga de laatste CJ pushen tot de rot erin slaat en niet vroeg oogsten. Eens zien wat dan het resultaat is.
                                De O-haze en Amnesia hebben beiden een beetje last van meeldauw, maar niets waar ik me zorgen over maak. De natte potten zorgen toch voor bladverlies, dus het probleem lost zichzelf op
                                Wel deftige topjes in ontwikkeling! Weinig tijd deze week, dus het is even op een houtje bijten voor de voyeurs

Comment

Bezig...
                                X