Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vale's outdoor adventure 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: vale's outdoor adventure 2013

Klopt, ik heb ook vooral Minolta en Sigma objectieven. Meeste nog van mijn film tijd. Die Minolta lens was wel duur. Een hele mooie 85mm 1.4 lens (meer voor portret foto's). Wat minder handig tegenwoordig met de kleinere APS-C formaat sensoren, maar je krijgt er toch wel zichtbaar scherpere fotos mee met de huidige megapixel aantallen. Maar goed, als je het dan naar computerscherm formaten terug schaalt dan zie je er inderdaad niet veel meer van. Al worden die schermen ook wel steeds beter.

Plantjes staan er overal weer schitterend bij trouwens. Wat hebben jullie daar ook mooi weer. Dacht dat het hier toch meer bewolkt en regenachtig was.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ivo kan de pot op zegt de hippie, niet wat stekken betreft maar in het algemeen. Heb altijd die stekkies gehad overal en nergens vandaan uit Holland,
      heb er geen plezier aan beleeft in die jaren. Ja, dat zeg je goed Vale! Je eigen stekkies zijn de beste laters
      Last edited by de oerhippie; 13 August 2013, 00:24.
      The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Dank je, zij doen hun uiterste best, ik niet.

Lenzen zijn best prijzig tegenwoordig (wat niet eigenlijk?), ben nog steeds op zoek naar een "echte" macro-lens... wordt dus helaas een lange tijd door sparen!

Er is een tijd en een plaats voor elke foto en dat is tussen de bewolking en buien door
        Zonder gein..alhoewel de verwachtingen matig zijn qua weer was het hier de afgelopen dagen goed weer. Een enkel buitje, soms wolkenvelden, maar voor de rest zonnig en best wel warm.
        De korte broek is nog steeds de standaard, gelukkig wel!

Comment

Een goed objectief is duur inderdaad, maar ze gaan wel heel lang mee. Die 85mm lens kocht ik nog met guldens, zit nu al op de 4e body en doet het nog steeds perfect.

Je kunt voor macro ook van die extender tubes kopen (of zelf maken). Die zijn niet zo duur en er zit geen glas in, dus je foto wordt er ook niet zoveel slechter van. Al vergroot het wel meer en de kwaliteit van je lens komt er dan wel meer uit.

Ik zet die tubes ook wel op mijn macro lens. Dan wordt het haast een microscoop

Autofocus doet het dan alleen niet, maar daar heb ik toch zelden wat aan bij macro foto's.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

LR2 , Die RDB is wat ik weet indica , ik heb liever meer indica , pijnstiller doet voor mij de truc en deze is erg goed !!!! reageer op sativa slecht en onrustig slapen !!! heb nu NDB hoop wel dat die net zo goed is !!!! ja en VALLE bij jou de hard way , dit jaar nog nooit zoveel in potgrond en cocos gestoken , dus ik dacht ,dat ik de race wel zou winnen , stiekem zaten we al te gniffelen om jou een beetje voor het lapje te houden , HJM foto's gebracht van mijn planten !!!! ik heb die foto's hier niet gezien , ik kan er echt niet aan tippen !!!! en hij stond in 25 liter pot , waar ik nog ff gauw een 40 liter van gemaakt heb , en toch ben ik te vreden , heb voor mijn doen schitterende planten , maar de race is pas gelopen als het op de weegschaal ligt !!!!
            Last edited by budha54; 13 August 2013, 16:18.

Comment

Aparte soortjes.
              Toch is stekken weldegelijk van belang van je zaailingen.
              Als je echt best of the best wilt overhouden.

Stekken van boeren tjah je hebt een punt.
              Stekken van een echte hobby kweker,en opzoek na resultaat uit zijn eigen seeds dat is vale

Goed werk (y)
              Ben benieuwd en zal je topic volgen

Gr staff

Comment

Thanks staff.
                Ik zet elk jaar nieuwe soorten, heb van elke soort een paar zaden in reserve. Mocht er eentje tussen zitten die de ultieme zou kunnen zijn, dan zou ik daar een stek (of meer) van kunnen maken.
                Maar mijn interesse ligt daar geheel niet, ik vind stekken eigenlijk niet de moeite waard.

14 augustus

Zoals altijd, op een slof en oude voetbalschoen kweken we gewoon door. Synoniem voor:
                Genieten van de groei en bloei en er weinig tot niks aan doen. Alleen kijken, kan er wel uren naar kijken

De andere RDB, bloei zit erin. Dus... wachten

Een top van een ice-zaadje. Van de week 1 man eruit geknepen en de rest gaat voort.

Zijtop RDB

Geflitste zijtop RDB

En Miss Headbud van de RDB.

De laatste dagen ontiegelijk veel plensbuien gehad met wel veel zon erna. Dus mijn ogen speuren naar eventuele rottigheid, maar tot op vandaag is alles naar wens.
                We wachten af en gaan gewoon door met.... wachten

Comment

Voor de buitenkweker nog een foto.
                  Aangezien ik een nieuw aquarium aan het maken ben voor de kids, heb ik een eenvoudig pH- meetkitje gekocht; € 0,50 bij een Welkoop outletwinkel.
                  Voor vissen schijnt het iets te betekenen, de reeds aanwezige vissen moeten over naar de nieuwe bak, dus pas ik me ff aan in dit geval.

Mijn regenwater pH, welke ik voor mijn planten gebruik, zit in de buurt van 7 volgens de kleuren van de strip. Niet dat het mij wat interesseert, maar naar aanleiding van een topic, heb ik eentje gebruikt.
                  Wie er een voordeel uit kan halen; succes! Voor diegene die er niks mee kan; ook succes!

Comment

BMK

RDB

Comment

Miss headbud RDB wat een lekker wijf !!!!!!

Comment

Hahaha, ze is zeker niet mis
                        Schat nog een weekje en dan kan ze om.

Comment

Hatseklats, formaat gallon fles cola
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Was dat maar geen leugen Escargot

Onbekende sky-high toppen, komt mooi op gang. Let wel, staat een meter of 3 van de lantaarnpaal af.

De ice-babies.

Het blauwe potje waar ze gezamenlijk instaan.

Top van de grootste, 9-vingers.

Mug-shot.

De andere RDB, bloeit leuk.

Comment

Staan er mooi bij, zonder rot of wat dan ook... even wachten Vale

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wat die lantaarnpaal betreft, had paar jaar geleden verderop t balkon zo'n sterke buitenlamp met sensor
                              die continue aanging s'nachts, ook mooie toppen ervan afgehaald (PP). je was met net even voor met
                              je nieuwe bericht dus vandaar. Fijn weekend en laters
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Ik dacht al, die is snel met reageren

Ik heb ze altijd verplaatst tijdens het branden van de lamp, maar doe het niet meer, ik vind het wel goed zo. Aan de andere kant van het huis stonden ze ook altijd in het licht van een lantaarnpaal en dat ging ook goed.
                                Jij ook een fijn weekend ( de kijkers ook btw) en see you

Comment

Bezig...
                                X