Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dank je LR, ik zal eens kijken of ik er een hashplant kruising bij kan doen.
De props staan klaar, gewone bloemen en groente heb ik al opgezocht.
Eerst nog ff de kids op bed hebben, brieven posten en dan komen de wietjes aan de beurt.
Dank je SpaceHaze123 en HJM (poppy somniverum Turkish Red)
Papavers horen bij het Grunniger landschap, vroeger stonden ze bij ons op de boerderij ook overal. Stukje nostalgie erbij dit jaar.
De uiteindelijke keus, na lang wikken en wegen is gevallen op:
Op een rijtje:
Blockhead
Ambrosia x Bonkers
Blue Tops x Red Escape (blijft toch mijn favo)
Harbinger
MUP
Arne x Duckfoot
Ovela Ratsastaja Overdrive
Elvis Precious x Strawberry Diesel x OTM Mushy
Early Pope (deze is voor de nieuwe paus gereserveerd)
El Monstre x Herijuana
Kalichakra x Hashberry (speciaal voor LR)
Gittan.
Was wel een klus gezien het aantal zaden welke de laatste maanden zijn binnen gekomen!
De pitjes in de aarde.
En poppetje gezien, kastje dicht. Gewoon in huis ergens neergezet en voor de rest kan ik er niks aan doen.
Geen controle vanwege zelfwaterende propogator en zoals het staat, moet het gaan.
Allemaal reguliere zaden, eerste keer dat ik ze kweek, dus een verrassing net als elk jaar.
Niet meteen denken van wat een berg planten voor een buitenkweek; dat mag toch niet op dit forum!
Het is geen gecontroleerde binnenkweek met stekken of femzaden, misschien voor de kenners wel bekend, maar ik wil het toch vermelden om misverstanden te voorkomen.
Gastouders heb ik dit jaar ook weer, dus op verschillende locaties met tamelijk onervaren kwekers. Beetje water geven kan net, de rest moet ik zelf doen en doe het graag, natuurlijk.
Mettertijd staan ze in de volle grond of in speciekuipen van 45 liter.
De kuipen worden gevuld met potgrond welke in de aanbieding is, dus geen speciale potgrond. Vind ik niet nodig, net als het gebruik van wortelstimulator en meer van dat zaken.
Voeding, indien nodig zal er iets bij gevoed worden. Maar zoals andere jaren ben ik daar zeer karig mee, liever iets minder van goede kwaliteit dan overvoede wiet waarvan je gaat kokhalzen.
Vergeten.... toen ik vandaag de buitenboel aanpakte kwam ik nog iets tegen in de pot waar de lelies in zitten...
Dat valt nog te bezien poepzak, maar zonder op de uiteindelijke sexe te letten voor nu, heb je wel gelijk
Net nog gekeken en er worden meer wakker. Temperatuur is relatief laag (~15 graden), dus ze hebben iets meer tijd nodig dan zaden welke met kunstgrepen worden geboren.
Dit ligt niet in mijn aard, dus gewoon zoals ze het noemen basic en zonder kosten.
Beschouw het als een sport, zonder hulpmiddelen en extreme kosten te proberen onbekende zaden tot een succesvolle oogst te brengen. Hoe groot die oogst ook mag zijn!
GREAT fun, voor mij in elk geval dan. De rokertjes zijn je ultieme beloning, meer behoef je toch niet???
Comment