Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Slakken, het stikt hier van die beesten met het natte weer.
Na een regenbui zie je hele kuddes van diverse maten over het tegelpad "glijden".... echt heel erg dit jaar!
Met warm en vochtig weer komen de slakken tevoorschijn. Omdat we in onze tuin geen gif gebruiken, zetten we alleen natuurlijke middelen in om slakken te best...
Ik heb een relatief klein perceel, dus geen eenden.... de honden zouden ze ook opjagen
Slakkenringen van kopertape heb ik al bij de RDB, maar de andere plantjes zitten nu nog in kleine potjes en deze zullen door natuurlijke selectie moeten overblijven.
Alle plantjes kan ik niet houden en/of ergens anders plaatsen, dus de "vieze" wietjes (die de slakken niet lusten) blijven sowieso over. We zien wel wat er van overblijft, de meeste soorten zijn zelfs voor mij onbekend.
Wat er uiteindelijk over zou mogen blijven is een verrassing, net als het roken ervan. That's the way I like it!
Vandaag te laat om nog actie te ondernemen, maar ik zie weer ballen.... en eentje met vrouwelijke voorbloei. Weer van de RDB.... eens zien of er morgen foto's van kunnen komen tussen de werkzaamheden door!
Stay tuned!
Comment