Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Truee. en ik heb ze nu sinds vrijdag geen water gegeven, want was niet thuis. strakjes na mijn tentamen update-time ik denk wel dat ze goed gegroeid zijn met de stimulator en de groeivoeding
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Zo. ik ben nu thuis, en ik had eigenlijk een dubbel verbaasd gezicht. plantje 1 doet het hartstikke goed, groei mooi. maar plantje 2 begint denk ik een beetje tekort te krijgen? Ik heb al monty's bladproblemenoplosser bekeken, maar ik kwam er niet helemaal uit. misschien dat iemand het zo kan zeggen?
Symptomen:
bruine opgekrulde lobbladeren
onderste kartelbladeren worden geel/bruin
verminderde groei.
Is dit een ijzertekort of een overvoeding? of ligt het aan de lamp?
fotos:
Ik heb ze nog geen water gegeven, vandaar dat ze droog lijken. ze krijgen nu de "douche" maar ik water ze nu vanonderen, via het gele bakje. er zitten (extra) gaatjes in de onderkant voor een goede opname.
Plantje 1 groeit en groeit, en ik heb hem de afgelopen 2 dagen 90 graden gedraaid, en hij is nu een stuk 'vierkanter' in plaats van zo uitgerekt. ook met plantje 2 gedaan maar deze groeit nooit steeds minder.
De vertakkingen van plantje 1. ik heb hier nu 3? of 4 internodes, dus zou ik gaan beginnen aan te toppen? ik ben ook van plan te gaan supercroppen ofwel knakken, maar dat pas in juli/augstus oid. DSC_0083.jpg
Plantje 2, al iets gezonder denk ik , maar nog steeds kapotte bladeren en verminderde groei. DSC_0085.jpg
Hier 1 van de 2 kapotte bladeren, en de lobblaadjes zijn verschroeid. bij plantje 1 gebeurt dit ook een beetje, hoe komt dit? DSC_0086.jpg
ik heb nu nieuwe grond en potten gehaald, nml. batmix 50L en 2x 18L potten. Ik verpot ze meteen wegens ruimtegebrek en ik denk dat het sowieso goed is voor de planten.
Comment