Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Review Plagron Seedbox ontkiemzet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Review Plagron Seedbox ontkiemzet.

Korting op 420shop
    Ik heb op verschillende forums nog niet veel informatie kunnen vinden over het gebruik van de Plagron Seedbox voor het ontkiemen van de zaadjes. Ik wist hierdoor dus niet of het product dat ik kocht ook daadwerkelijk het effect zou hebben wat het beloofd. Ik ben nu sinds 3 dagen bezig met deze box en ben jammer genoeg foto's vergeten foto's te maken van het proces tot nu toe, maar het gaat voornamelijk om het resultaat natuurlijk.

Mijn opzet voor het ontkiemen van mijn zaadjes is:

- Plagron Seedbox

- 3 The Church zaden (Green House Seed Company)

- 3 Dark Devil zaden (Sweet seeds)

- 6 Purple Widow zaden (De Sjamaan)

- Exo Terra Heatwave Rainforest ter verwarming van de kweekbox

- Fles PH min van Plagron

- PH Meter Awda AD-100
    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __

Inhoud Plagron Seedbox

- Duidelijke gebruiksaanwijzing

- 250ml seedbooster

- Kweekbakje

- 12 kiempluggen

Zoals boven al genoemd is de gebruiksaanwijzing heel duidelijk, je wordt stap voor stap door de gebruiksaanwijzing heen gevoerd en de aanwijzingen worden helder en duidelijk uitgelegd.
    Voor de gebruiksaanwijzing geef ik de Plagron Seedbox al een welverdiende 8 uit de 10.

De PH min heb ik gebruikt om de PH van het kraanwaten minder hoog te maken zodat de zaadjes in een goede PH konden ontkiemen. Ik heb het water ongeveer PH 6.7 gemaakt, dezelfde PH als de Seedbooster

Nu even kort over de resultaten die op dit moment geboekt zijn, van de 12 zaden zijn er op dit moment 2 boven de grond en de andere zaden laten al duidelijke tekenen zien van ontkieming. Nu alleen nog hopen dat ze allemaal boven de grond komen.

Ik zal binnenkort weer een nieuwe update geven op de zaadjes. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

PS: sorry voor de mogelijk vervelende leesbaarheid van deze post, het is mijn eerste echte review en al het commentaar is welkom.

Re: Review Plagron Seedbox ontkiemzet.

Met een review vind ikzelf het belangrijkste: doet het wat het beloofd?
    Je hebt geen foto's maar kun je een beschrijving geven van de afmetingen? Materiaal? Hoe stevig voelt het? Vind je dat je waar voor je geld hebt gekregen? Eenzelfde kiembox is voor 2 euro te krijgen bij de action bijvoorbeeld, wat maakt deze zoveel beter dat hij die extra centen waard is?
    Je zegt dat je extra dingen gebruikt om je zaden te kiemen, is dat per see nodig? Want dat zou betekenen dat de kiembox zelf niet voldoende is en dat je er niets aan hebt om speciaal die van plagron te kopen, maar dat een goedkopere ook volstaat.
    Misschien zou je de moderators kunnen vragen waar dit topic thuis zou horen, ik denk zelf in 'buitenkweek info' ofzoiets.
    Ben benieuwd naar de resultaten!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Even nog een korte update,

De afmetingen van de bak zijn

- Lengte: 21.5 cm
      - Breedte: 18.5 cm
      - Hoogte 5.5 cm

Het kweekbakje is gemaakt van plastic en is niet heel erg stevig. Het is stevig genoeg om niet in elkaar te zakken en niet direct te scheuren, maar er moet niet veel mee gebeuren want dan is het bakje ook zo stuk.
      Het kweekbakje koste mij maar liefst 20 euro en ik denk dat dat iets te veel betaald is voor de kwaliteit van het product. De seedbooster is een leuke bijkomstigheid, maar je kan een flesje geconcentreerde seedbooster voor hetzelfde geld kopen en daarmee kun je nog veel meer zaadjes ontkiemen. Ik denk dat je al met al veel goedkoper uit bent om gewoon een kweekkasje van de Action te kopen, een paar ontkiempads en wat Plagron seedbooster.

De reden waarom ik het verwarmingsmatje gebruik is omdat, mijn ouders het huis te koud stoken, ongeveer op 19 graden Celsius. Op de gebruiksaanwijzing staat dat de zaden tussen de 20 en 24 graden Celsius moeten ontkiemen, dus om een goed beeld te geven van de werkzaamheid van dit product moet de temperatuur goed zijn. De reden waarom ik de PH min gebruik is omdat, het water bij ons uit de kraan een te hoge PH heeft, daarom heb ik het iets omlaag laten gaan met PH min, zodat de PH geen factor is voor het mislukken van de ontkieming. Als nu het ontkiemen niet lukt, ligt het 100% aan de Seedbox.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van het product:

DSCN2076[1].jpgDSCN2077[1].jpgDSCN2078[1].jpgDSCN2079[1].jpgDSCN2080[1].jpgDSCN2081[1].jpg

Comment

Ik zou zeggen in het "Tests & Reviews" topic .. wat ? Oh, die is er niet.
        Ik moest even googelen om te zien hoe dat ding er uit ziet, want geen foto's.
        Het probleem begint vaak als de zaden niet tegelijk uitkomen, want meestal wacht men dan te lang met licht erop zetten of overpotten.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, en of je het strekken kunt beperken.
        Succes.

nb. Inmiddels foto's
        Inderdaad, een plastic bakje met jiffies
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Een soort van Jiffy7 en een bakje..... Niks mis mee als het niet te duur is.
          In veel tuincentra zie je nu zwelpluggen.

Kweekbakjes en ander spul haal je natuurlijk in de Action.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Jup, Action 2,99 voor een stuk steviger plastic dan wat ik op die foto ziet. En met luchtgaatjes Ach ja, een beetje broeien ben genieten. Daar waar de mijne vorig jaar in begonnen zag er nog veel beroerder uit. Als het maar werkt.

Comment

iets snap ik niet van die set
              10 ml seedbooster kost bijna net zoveel als de hele set met 250ml seedbooster
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

De 10 ml versie is geconcentreerd en vereist maar 7 druppels per liter.
                De 250 ml versie is bedoeld om 1 op 1 op te lossen en is dus niet geconcentreerd.

Comment

als je 1 op 1 moet oplossen betekend dat wel degelijk dat die geconcentreerd is
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Even een korte update, ik heb de kweekbak nu in mijn kast gezet met een lamp erboven. Er zijn op dit moment 4 plantjes boven de grond en nog 1 bijna boven de grond.

DSCN2082[1].jpgDSCN2083[1].jpg

Comment

Deksel gebruik je bij stekken, en liever niet bij zaaien.

Comment

of luchtgaten erin maken
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Er zin een luchtgat in en ik heb de deksel er nu schuin op staan zodat er meer lucht bij kan.
                          Maar ik moet mij natuurlijk wel aan de gebruiksaanwijzing houden om erachter te komen of het echt werkt en in de gebruiksaanwijzing moet ik de deksel erop houden.
                          Dus daarom zit de deksel erop.

Comment

TOT ze op komen. En dan een bult licht erboven en een vin ervoor.
                            Anders krijg je lange slappe stengels.

Comment

Ik heb 3 vragen en een mogelijke oplossing als de eerste vraag een probleem vormt voor mijn planten.

Vraag 1: Ik heb er nu een Calex 11 watt spaarlamp boven hangen, is dit voldoende om het strekken te voorkomen.

Vraag 2: Ik heb een andere grotere plant in mijn groeikast staan die ik naar buiten toe wil zetten, het wordt de komende 2 weken heel lekker weer en ik denk dat het daarna wel zo blijft.

Oplossing vraag 1: Als de Calex 11 watt spaarlamp niet genoeg is zou ik ook de Philips Tornado 23 watt spaarlamp boven de zaadjes kunnen hangen. Die lamp heb ik nu boven mijn grote plant hangen, maar ik zou het zo kunnen verwisselen als mijn plant naar buiten toe kan.

Vraag 3: @HJM 'vin ervoor' wat is een vin?

Comment

Bezig...
                              X