Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweeklogboek 2013
Collapse
X
-
Re: Kweeklogboek 2013
2. Bij de fotos is ook 1 close up van een blaadje wat heel raar is gekruld, hoe komt dit, wat is dit, is dit erg en wat kan ik er tegen doen ?
Ik denk dat je een mutant hebt, een mongooltje zeg maar
Heb er ooit ook zo eentje gehad, daar heb je niets aan, zal uiteindelijk wel bloeien enz...
maar 't zal er nooit mooi uit zien
mutant.jpg
veel succes met de rest!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View PostKlinkt allemaal leuk maar frisian dew is toch geen auto?
Een 2de ronde is mogelijk als FD een af is dan.
Ik wens je veel succes en ik hou je in de gaten
DP heeft naast de normale frisian dew ook autofrisian dew staan wel bij de buitenzaden
Comment
-
Niks mutants aan, gewoon een kleine vergroeiing. Niks aan de hand. Dat plantje van phanganagao heeft een virus (+ spint/ander ongedierte) en staat bovendien te nat.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door phangngaone View PostNou ja what ever, mongool, mutant, of een virus...
In ieder geval mijn zaadje kwam ook van DP, in het begin dacht ik ook aan een kleine vergroeiing, maar dat is dus nooit meer goed gekomen he!
Wou het gewoon even laten zien
Door ze te laten staan kom je af en toe toch nog pareltjes tegen, helaas heb ik pas drie apartere fenotypes meegemaakt in de afgelopen 7 jaar..Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Zal toch wel tegen juli zijn voor deze klaar zijn toch, of heb je al bloei ? Met een beetje nazomer kan er nog een mooi rondje achteraan.
Of dat water goed is, dan zou je eigenlijk de pH en EC eens moeten meten.
Neem er anders eens een paar slokken van, dan weet je ook wel of het goed is.
Succes.
Comment
-
Hey mensen !
Sorry dat ik niet reageerde afgelopen week op jullie berichtjes, maar ik had het afgelopen week verschrikkelijk druk en kwam er echt niet aan toe.
Dus dan beantwoord ik ze nu maar
Over het water weet ik niet wat ik er mee moet, ik denk om het grondwater toch niet te gaan gebruiken. Dit omdat het bijna elke dag er anders uitziet en het denk ik toch iets te veel micro organismen bevat. Vandaar dat ik daarom ook niet de EC en pH waardes kan vertellen.
Met de plantjes gaat het goed, ze groeien lekker en de meesten zien er goed uit !
De mutant is aan het herstellen ( zie foto's ) maar ik heb geen idee of die het echt gaat redden aangezien de bladeren niet mooi gevormd worden. Ik vrees dan ook dat het in dit geval toch wel in het genotype zit van de plant. de Ik wacht denk ik tot maandag/dinsdag met het overpotten naar potten van ik gok circa 20 liter, de exacte inhoud moet ik nog zien te achterhalen.
De temperatuur in de ruimte verschilt tussen de 18 en 22 graden trouwens
Nu kwam ik toevallig laatst negatieve ionen generatoren tegen. Ik snapte het niet echt precies maar als je ze aandeed dan krijg je een soort van natuurlijke berglucht. De generatoren maken de luchtmoleculen (ik ga uit van de zuurstof, niet de stikstof) ionisch waardoor je een hele schone lucht krijgt die wel natuurlijk is. Dit wordt voor komende week mijn luchtfilter aangezien ik met de informatie die ik erover kon vinden kan nagaan dat het denk ik wel positief kan zijn voor de kweek.
Ionengeneratoren zijn trouwens andere dingen dan ozonegeneratoren. Ozone kunnen een beetje giftig zijn aangezien het op een geheel andere manier werkt.
Wat me trouwens erg opviel was dat de bladeren van de AutoFrisian Dew lichter zijn gekleurd dan die van de StarRyder . Ook was van 1tje een blad voor 1 dag oid een beetje doorzichtig, maar dit kwam toen ( hoop ik ) door overbewatering.
Om de dag draai ik alle plantjes 90 graden zodat ze op die manier recht kunnen groeien.
Naja, ik hoor het wel weer ! Volgende week kom ik op tijd met de foto;s !
2013-04-26 21.50.20.jpg2013-04-26 21.51.57.jpg2013-04-26 22.47.46.jpg2013-04-26 22.48.46.jpg
Groet
FridayHighday
Comment
Comment