Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweeklogboek 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweeklogboek 2013

Niet draaien, dat kost energie voor de plant om 'bij te sturen'. Die energie kunnen AFjes beter voor wat anders gebruiken, namelijk de groei! Ook even verpotten die hap, als het even kan al in de eindpot. Want vanaf ongeveer dit moment beslist de plant of er nog wat te groeien valt of dat de bloei aangezet moet worden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Niet draaien, dat kost energie voor de plant om 'bij te sturen'. Die energie kunnen AFjes beter voor wat anders gebruiken, namelijk de groei! Ook even verpotten die hap, als het even kan al in de eindpot. Want vanaf ongeveer dit moment beslist de plant of er nog wat te groeien valt of dat de bloei aangezet moet worden.
      Hey !

ik heb ze net gister verpot naar 10l potten. Ik wacht nog even met de eindpot, die moet ik nog aanschaffen. Wat zijn Afjes precies eigenlijk ?

Groet

FridayHighday

Comment

autoflowertjes neem ik aan
        sigpic

Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

Comment

Hey Mensen !

Sinds afgelopen zaterdag staan de plantjes buiten waar ze het goed doen ! Aangezien ze nu buiten staan heb ik de ION-generatoren weggehaald want die hebben nu geen zin meer. Ook ben ik begonnen met canna flora toe te voegen aan het water. Dat is een groeimiddel op natuurlijke basis.
          Helaas heb ik tegenwoordig nog maar 5 plantjes aangezien me moeder zo graag eentje wou als cadeau voor moederdag. Zij is van mening dat volle grond veel beter werkt dus zij heeft hem in de volle grond gedaan. Ik zal dan ook elke week een foto plaatsen van haar plantje.

Ik heb ze gister allemaal verpot naar potten van 10 liter, hier laat ik ze 4 weken in en dan wil ik ze overpotten naar potten van ong 30 l. Zal dit genoeg zijn of moet ik grotere potten nemen ?

Nu het mooie weer is gekomen zullen de ziektes ook weer komen. Hier wou ik het nog even over hebben. Want ik heb vorig jaar me eigen anti spint gemaakt van knoflook en brandnetel, en dat zit nogsteeds in dezelfde fles. nu heeft het dus een jaar kunnen gisten. Kan ik dit nog gebruiken ? het is inmiddels wel heel sterk geworden als ik aan de dop draai meuren me handen een aantal uren ernaar

Alle plantjes gaan tot nu redelijk goed, wel merkte ik dat ze nu al wat ondersteuning nodig hadden om rechtop te staan. Daarom heb ik van die houten stokjes in de grond gestoken als leunpaal voor de plantjes.

Nu ze buiten staan worden ze gevoed door regenwater, maar eigenlijk wil ik dit helemaal niet omdat ik ze dan geen voeding kan geven. en als het teveel regent kan de grond te nat worden. Wat kan ik hier het beste tegen doen ? Ik hoor wel van mensen dat ze de bovenkant van de pot afschermen zodat er geen regen in de grond komt. Werkt dit echt ? kan de grond dan nog wel genoeg "ademen" ?
          En wat is een goede manier om bladeren met spatwater droog te maken ? wat ik nu deed was heel voorzichtig met een theedoek over de boven en onderkant van de bladeren te wrijven zodat al het water in de theedoek ging.

Zoals altijd zitten in de bijlage de foto's !

Voor opmerkingen of vragen hoor ik ze graag !

Groet

FridayHighday2013-05-08 18.45.16.jpg2013-05-08 18.45.24.jpg2013-05-08 18.45.51.jpg2013-05-08 18.46.02.jpg2013-05-08 18.46.04.jpg2013-05-08 18.46.07.jpg2013-05-08 18.46.11.jpg2013-05-08 18.46.20.jpg

Comment

als het hard regent binnenzetten!

Maar je moet geen stokken gebruiken de plantjes moeten op eigen kracht zichzelf recht houden anders doen ze daar ook geen moeite meer voor
            plantjes dieper in de grond de lob blaadjes (ronde blaadjes) mogen net de grond in

Comment

Nu het mooie weer is gekomen zullen de ziektes ook weer komen. Hier wou ik het nog even over hebben. Want ik heb vorig jaar me eigen anti spint gemaakt van knoflook en brandnetel, en dat zit nogsteeds in dezelfde fles. nu heeft het dus een jaar kunnen gisten. Kan ik dit nog gebruiken ?
              Nope, het zal ziektekiemen bij zich dragen door de lange tijd dat het heeft kunnen vergaan.
              Die houten stokjes zijn niet nodig: krijg je zwakke planten van. Als ze omvallen graaf ze dan dieper in of laat ze gewoon liggen. Door dat doorbuigen wordt de stam sterker en treedt er verhouting op (zacht weefsel wordt hard).
              Laat de natuur lekker zijn gangetje gaan, regent het? Jammer dan. Dat gebeurt nu eenmaal. Spatwater? Gewoon laten zitten, dat waait er wel weer af. Het blijft onkruid he, dat groeit vanzelf wel

Maak je niet te druk en laat de plantjes hun eigen problemen maar oplossen. Wel even voeding gaan kopen want ze staan op cocos of niet? Cocos is vaak leeg, ook al staat er 'bemeste cocosgrond' op de verpakking. Action verkoopt ze ook onder die leugen bijvoorbeeld.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dankje voor je tip !

Maar ik hoor wel eens dat mensen hun stam afschermen met folie zodat er geen water in de grond kan komen. Is dit een goed idee ?

Groet

FridayHighday

Comment

benieuwd naar een update man!!!! heb dezelfde soort besteld, wordt een laat kweekje

Comment

Bezig...
                  X