Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookie Buitenkweek 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Rookie Buitenkweek 2013

Mijn baby's zijn niet zoveel gegroeid de laatste week
    Ik heb ze ook meerendeels van de week binnen moeten houden door het slechte weer. Ik ben vandaag gaan shoppen en ben grotere potten gaan halen, 7L.

DSCN0024[1].jpg

Heb dus 7 plantjes in de 7 liter potten gezet met een growmix. En heb de 2 kleintjes nog even gelaten in de kleinere potten met de gewone mix.

DSCN0031[1].jpg

De lightmix, was in promo 2€ stuk maar

DSCN0032[1].jpg

En dit is mijn growmix.

Heb dan ook mijn 12 andere zaadjes in wat op turfblokjes lijkt, mijn locale growshop zei dat dit perfect is om zaadjes te laten ontkiemen. Had dit bij de vorige ook al geprobeerd en was vrij goed gelukt. + Het is makkelijk om dan over te zetten in je potten aangezien de aarde rond je wortels, de turf dus, compact blijft.

DSCN0033[1].jpg

Hier mijn zaadjes. Heb ze gewoon in aarde gedaan zodat de blokjes niet zouden omvervallen en ik een duidelijk beeld heb. De 3 uiterst rechts zijn zaadjes die ik van een vriend heb gekregen, een type uit Noorwegen ben de exacte naam vergeten. Dan maar met een deksel erop in een donkere kast gezet op kamertemperatuur.

Hier nog enkele foto's van de baby's.

DSCN0026[1].jpgDSCN0027[1].jpgDSCN0028[1].jpgDSCN0029[1].jpgDSCN0030[1].jpg

Vind het wel vreemd dat ze traag groeien, mss omdat ik te traag naar lightmix ben overgestapt of teveel water heb gegeven?

Tips welkom

Comment

Zet ze wat dieper in de aarde, en gooi de hele pot vol met aarde. Zo staan ze wat stabieler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aapjeruttie View Post
        Zet ze wat dieper in de aarde, en gooi de hele pot vol met aarde. Zo staan ze wat stabieler.

Ja dat heb ik gedaan

Comment

Lol..yep, je mag rustig tot de rand vullen met aarde, het kruipt er echt niet uit.
          Had je dat meteen gedaan, hadden ze meer verticale wortelruimte gehad ey...en dan kunnen die schimmelende stokjes ook weg

2 euro voor die lightmix ?
          Dan heb je zeker meteen 25 zakken in de schuur opgeslagen ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
          X