Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

De Batmix had ik bij een tuincentrum/doe-het-zelf-zaak gekocht. Maar daar hebben ze zoveel keus, moet ik bijvoorbeeld (vloeibare) voeding voor groei of bloei hebben in mijn geval? (Oftewel: is mijn plant al klaar voor de bloei?) Of kan ik gewoon elke soort voeding pakken die aan een bepaald stikstofgehalte voldoet?
    Sorry als ik alleen maar vragen blijf stellen, ik probeer gewoon zoveel mogelijk te leren
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Comment

Ik denk dat het punt van die Batmix is dat je geen groeivoeding nodig hebt. Dat je dan tegen de tijd dat de plant voeding nodig hebt alleen nog bloeivoeding of boosters bij geeft ofzo. Wellicht had je grotere potten moeten gebruiken om te zorgen dat er genoeg voeding in de pot zat.

Als je voeding koopt dan kun je het beste wel iets kopen wat voor consumptie planten geschikt is. Dan weet je tenminste dat er bij nagedacht is dat er niets in zit wat je zelf niet binnen zou mogen krijgen. Buiten dat moet je inderdaad op de NPK waardes letten voor groei of bloei.

Je moet wel opletten dat je in de bloei juist weer niet teveel N geeft, want dan zou de plant weer meer energie in de bladeren gaan steken ipv de bloemen. Dan heb je wel groene bladeren, maar uiteindelijk wel minder oogst.

Eerlijk gezegd dacht ik dat AF planten vrij vlot in de bloei horen te gaan. Een 7 weken oude AF plant zal toch op zijn minst dicht tegen de bloei aan zitten?

Die plant van 7 weken is die grote neem ik aan? Die kleine zal toch wel jonger zijn? Maar daarvan is het dan weer raar dat die Batmix al op is.

Misschien is het ook iets heel anders hoor. Ik weet niet alles van je planten en hoe je ze gegroeid hebt, dus dan is het lastig om iets te zeggen. Probeer je ook meer te wijzen om wat dingen te onderzoeken in een bepaalde richting.

je kunt het beste hier op het forum zoeken naar kweekverslagen met Batmix of met jouw plantje. Of algemene threads over onderwerpen als Bladproblemenoplosser of Plagron vragen

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bedankt voor je ontzettend uitgebreide en behulpzame post! Die links zijn erg handig, als ik de bladproblemenoplosser erop na sla kom ik uit bij een magnesium tekort. Ik denk dat ik maar wat tuincentra langs ga en wat groeimiddeltjes ga bekijken waar vooral magnesium in zit, dan moet het toch wel goed komen.
        Ik vind het ook raar dat de AF nog steeds niet bloeit, maar misschien komt het doordat ze de eerste weken niet veel zon heeft gehad. De kleine is ook een Lowryder #2 in dezelfde grond, maar daar is volgens mij niets mis mee. Hoogstens wat lichtgroene blaadjes maar dat trekt wel bij als ze ouder wordt Ze is nu 5 weken, maar heeft een moeizame start gehad dus is nog erg klein.

EDIT:
        Ik heb de bladproblemen nog eens goed bekeken, maar ik merk op dat bij mij de stelen net zo geel zijn als de bladeren, en niet paars. Misschien dat het een kaliumtekort zou kunnen zijn. Geef ik haar misschien teveel water? Ik gok dat ze 400ml per week krijgt met dit warme weer. Hier nog wat pics om het te verduidelijken, let op de droge omgekrulde rand bij de tweede, en de compleet droge gedraaide onderste blaadjes.

2013-06-17 20.08.20-edit.jpg 2013-06-17 20.08.37-edit.jpg 2013-06-17 20.08.57-edit.jpg

Is hier een dokter aanwezig?
        Last edited by SilverHerrer; 17 June 2013, 20:21.

Comment

Gisteren heb ik Plagron Alga Bloom gehaald. Of het is toeval, of het is echt een wondermiddel want volgens mij begint de bloei eindelijk goed op gang te komen! De eerste trichomen zijn al zichtbaar en de plant lijkt na zijn 3 ml bloeivoeding en halve liter water wat steviger in haar pot te staan.
          Als ik het goed heb duurt het nu nog ongeveer een maandje tot de trichomen volgroeid en verkleurd zijn, en dan is het oogsttijd! Gelukkig ben ik dan al terug van vakantie, zou wat zijn als ik daardoor het oogstmoment zou missen

2013-06-19 12.29.40-edit.jpg 2013-06-19 12.31.02-edit.jpg

Comment

2013-06-19 15.39.12-edit.jpg 2013-06-21 20.07.27-edit.jpg

Kiekeboe!
            2013-06-22 11.01.22-edit.jpg

Half september zou ik deze laatste twee moeten kunnen oogsten, dus een prima einde van de zomer Inmiddels ben ik wel echt verslaafd aan het kweken van deze plantjes, misschien dat ik nog wat extra zaadjes koop Eerst maar even afwachten hoe het straks gaat smaken.

Comment

In 35 uur is de kiem al uitgegroeid tot een plantje van 4,5 cm, dus dat gaat goed! Het tweede zaadje is ook uitgekomen dus van de 5 zaadjes 4 succes
              De oudste groeit en bloeit rustig door. Over een weekje ben ik 10 dagen van huis (naar de zon, jammer dat ik ze niet mee kan nemen...). Ik had het idee om de bloeiende plant nog 1x water en voeding te geven voordat ik ga, en de andere plantjes in ieder geval te voorzien van vochtige grond, overgepot en wel (de kiemplantjes dan). Denken jullie dat ze hiermee 10 dagen gaan overleven? De weersvoorspelling geeft geen extreem regenachtige of hete dagen aan, maar je weet het nooit natuurlijk.

Comment

JE kan je planten in een bak met water doen dan houdze ze het wel even vol, als je wegbent, paar liter erin en klaar.

Greetings

Comment

Je bedoelt dat ik de pot in een grotere pot of schaal/kom zet waardoor ze water kunnen opzuigen van onderaf? Dat klinkt als iets wat wel moet werken. Moet ik nog even een afdakje gaan bouwen dat ze niet teveel (regen)water gaan krijgen .

Comment

Succes, Je zal je babes niet meer herkennen als je terug bent.

Greetings

Comment

indd, je zal ze indd niet meer herkennen...

ze staan dan enkele dagen (/ weken ? ) met natte voeten
                      dat is in de top 3 liefhebberij van de plantjes
                      __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Dus eigenlijk had ik ze van begin af aan al 'van onderaf' water moeten geven? Weer wat geleerd

Comment

Langs onder water geven vind ik bullshit.
                          In de natuur komt het water ook niet langs onder.
                          Met mijn blumat komt het ook langs boven.
                          Ik ondervind hier geen problemen mee.
                          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Daar valt nog wat voor te zeggen... regen komt natuurlijk van bovenaf, maar als het niet regent zullen de wortels hun water uit de grond halen. Tenzij je plant op een berg staat ofzo, dan zul je niet zo snel grondwater tegenkomen.
                            Zo'n irrigatiesysteem is helemaal ideaal natuurlijk, misschien dat ik die nog aanschaf (of zelf maak, het principe is erg simpel). Hangt er vanaf of ik er de tijd voor heb

EDIT: Heeft iemand ervaring met de Blumat flessen adapter? Die geeft volgens de website 0,2 liter per 24 uur af. Een irrigatiesysteem lijkt me handig, maar dan moeten alle planten in hetzelfde stadium zijn ivm de voeding die in het water wordt opgelost. Als elke plant een aparte fles met water + voeding krijgt zou het helemaal mooi geregeld zijn.
                            Last edited by SilverHerrer; 25 June 2013, 10:53.

Comment

Die Blumat dingen met zo'n klei sensor reageren op een gebrek aan vocht in de bodem. Als een plant meer drinkt geeft dat ding dus ook meer water (of vice versa) .

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dat had ik ook begrepen uit de beschrijvingen, maar er staat zo expliciet de hoeveelheid bij... niet dat mijn plantjes dadelijk teveel water krijgen . Ik ga het gewoon proberen!

Ook nog even een foto van plantje #2. Nu 47 dagen boven de grond, inmiddels 21 cm hoog. Apart dat ze veel meer bladeren heeft dan mijn eerste plantje met deze lengte, maar ik klaag niet .

2013-06-25 09.35.09-edit.jpg

Comment

Bezig...
                                X