Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

Water geven tijdens vakantie.
    Of Blumats natuurlijk, die zijn ideaal.
    Hang je ze aan je regenton heb je de hele kweek geen omkijken

Die dingen die constant druppelen heb je niets aan. Die gaan ook door als je plant nat staat.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De truc met het doek klinkt ook goed, en low-budget . Maar het is wat ik net zei over Blumat: elke plant die je aansluit op het systeem moet in dezelfde fase zitten voor de voeding die je in het water doet. En dat is bij mij niet het geval (de oudste staat 2 weken in bloei, de 2e is nog flink aan het groeien en de laatste 2 zijn net ontkiemd).
      Druppelsystemen leken mij ook niet ideaal inderdaad. Ik denk dat ik dadelijk eens ga klooien met een natte doek in de onderkant van de pot, en het andere uiteinde in een emmer met water hangen.
      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Comment

Die Blumat flessen dinges zal dan een constante druppelaar zijn ja. Die moet je dus niet hebben. Dat Blumat irrigatiesysteem met de kleipunten en slangetjes geeft water als je grond te droog wordt en niets als er genoeg water in zit.

Als je inderdaad verschillende voedingen wilt geven zul je per (groep) plante(en) een bak met voeding moeten vullen en daar de betreffende Blumats aan verbinden of natte doeken in hangen.

Er is trouwens ook een Blumat systeem wat werkt als een natte doek.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dan wordt het inderdaad de natte doek Jammer van de verzendkosten van Blumat, want de losse onderdelen zijn niet zo duur. Bovendien lees ik net dat sommige voedingstoffen ook niet werken omdat ze de kleipunten verstoppen. Better safe than sorry!

Comment

Dan kan ik me ook niet voorstellen dat die voeding gaat werken met een natte doek.

Beste is wel om een tijd proef te draaien met je "automatische" irrigatiesysteem. Kan me zo voorstellen dat je er nog wel wat kuren aan zult hebben.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

De voeding komt helemaal niet langs de kleipunten bij de Blumat, dus dat kan niet.
              Biovoedingen kunnen inderdaad niet, dan kunnen de slangetjes verstopt raken, maar bio-voeding kan je ook niet langer dan 24u bewaren dus werkt sowieso niet in een vat.

Als je in verschillende fases zit moet je altijd 3 vaatjes water hebben, of je er nou een blumat of een stuk katoen in hangt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit is een probeerset. 5 blumat . Ik heb deze ook in mijn kast.
                Met verzendkosten mss 20 euro.
                Last edited by berry ryder; 25 June 2013, 15:15.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  De voeding komt helemaal niet langs de kleipunten bij de Blumat, dus dat kan niet.
                  Wel bij die kamerplant dingen waar ik die link van gaf als "natte doek Blumat variant".

Comment

Ik ben zo slecht in keuzes maken :')
                    @berry ryder: verzendkosten zijn €7,95 (totaal dus €25), dat vind ik relatief erg duur (ik ben ook maar een arme student ). Maar die probeerset heeft "sensoren/druppelaars" van klei, dus met mijn Alga Bloom gaat dat niet goed werken denk ik.

Als voeding wel door kamerplant-Blumat gaat (de link van Wietefras) zal het ook door een doek gaan toch? Ik heb nu een aantal uren een natte doek als brug tussen pot en emmer hangen, maar de aarde wordt nog niet echt vochtig. De Blumat producten zijn zeker niet gewoon in een winkel te koop? Een kamerplant Blumat voor €2,15 excl. €7,95 verzendkosten is toch ook onzin.

Comment

Ik zie ze ook wel bij growshops staan.

Comment

Na een paar dagen testen met een theedoek ben ik tot de conclusie gekomen dat het toch niet goed werkt. Een deel van de aarde wordt wel vochtig, maar lang niet genoeg. Back to basics, ik ga gewoon een bak met water (en voeding bij de oudste) onder de pot zetten. Volgens de huidige weersvoorspellingen gaat het in de tijd dat ik weg ben 1 dag regenen, dus ik gok het er op.

Ondertussen weer wat foto-updates! De oudste groeit nu gemiddeld ongeveer een halve cm per dag, en de tweede 1,7 cm per dag.
                        2013-06-29 11.44.39-EDIT.jpg 2013-06-29 11.44.58-EDIT.jpg 2013-06-29 13.05.39-edit.jpg
                        Zoals je ziet zijn ze respectievelijk 40 en 27 cm groot. De bloei van de oudste gaat gestaag door En leuk om te zien hoe elke plant weer anders groeit!

2013-06-29 11.55.59-2-EDIT.jpg 2013-06-28 12.59.10-edit.jpg 2013-06-29 13.05.07-edit.jpg
                        De twee jonkies heb ik zojuist buiten gezet met halve flessen eroverheen. In de 12L potten zit dezelfde aarde als bij de anderen: ongeveer 50/50 Plagron Batmix (grotendeels onderaan en in het midden) en universele potgrond. Tegen de wind heb ik paperclips en elastiekjes bevestigd aan de flessen, lijkt perfect te werken! Ik ga nog geen moeite doen om ze af te schermen tegen eventuele regen gezien de vooruitzichten.

Comment

Na 8 dagen uit het land te zijn geweest was ik een beetje bang hoe het met de dames zou gaan... maar de schade valt mee! De aarde is echt uitgedroogd waar plantje #1 onder heeft moeten lijden, maar #2 is de hoogte in geschoten

#1:
                          2013-07-10 13.02.49-edit.jpg 2013-07-10 13.05.47-edit.jpg 2013-07-10 13.05.18-edit.jpg 2013-07-10 13.09.52-edit.jpg
                          Ze is nu 44 cm hoog, maar zoals je ziet zijn er heel wat gele bladeren bij gekomen en hangen ze wat slap. Ik heb net een halve liter water met 2 ml AlgaBloom toegevoegd, dus hopelijk sterkt ze snel wat aan. De toppen zien er dan wel al veel beter uit, ook op de blaadjes zijn nu kristallen te zien.

2013-07-10 13.06.11-edit.jpg 2013-07-10 13.07.10-edit.jpg 2013-07-10 13.10.05-edit.jpg
                          #2 is inmiddels 52 cm hoog en heeft #1 dus ruimschoots ingehaald! De afgelopen dagen is ze maar liefst gemiddeld 3,1 cm per dag gegroeid. Echt een lange smalle slungel dus.

2013-07-10 13.07.48-edit.jpg 2013-07-10 13.07.56-edit.jpg
                          De kleintjes hebben de week in de fles redelijk goed doorgebracht. Nu ik zie hoe hoog #2 is geworden zit ik er aan te denken om voor dit duo een scrog te maken, maar stiekem hoop ik te kunnen wachten op de resultaten van Berry Ryder

Ik kan niet wachten om de eerste oogst te kunnen roken, de zuid-Europese buitenwiet had een rijke smaak die je in de Nederlandse shops toch niet snel tegen komt. Hopelijk komt mijn eigen kweek in de buurt

Comment

gaat goed vooruit daar...
                            overal wel met dit weer!
                            doe zo voort
                            check mijne ook nog eens!

Comment

Het weer gaat inderdaad wel lekker, en het ziet er naar uit dat het de komende tijd zo blijft!
                              Weer een kleine update: bij #2 is gisteren de bloei op gang gekomen. Het lijkt vooralsnog vooral op de hoofdtop zo te zijn, de lagere toppen zijn nog niet zo ver.

2013-07-12 13.17.51-edit.jpg
                              Het is letterlijk een laatbloeier ondanks het goede weer: 9 weken na ontkiemen. Nummer 1 deed het in 8 weken.

#1 gaat rustig zijn gangetje.

2013-07-12 16.16.48-edit.jpg 2013-07-12 13.18.15-edit.jpg
                              De haartjes beginnen al wat donkerder te worden aan de uiteindes, en de hoofdtop begint al wat meer body te krijgen

Nog even een vraag voor als er straks geoogst kan worden: behalve de toppen drogen wil ik het kleine knipafval gebruiken om hasj te maken. Ik heb tot nog toe gelezen over de ice-o-lator, de HoneyBee Extractor en simpelweg filteren door een fijnmazig doek en persen. Welke (andere) methode raden jullie aan? En kan ik het knipafval bewaren in de vriezer zodat ik straks met de bladeren van alle plantjes tegelijk aan de slag kan?

Comment

leuk verslag!
                                je heb binnenkort alvast een lekker rokertje in ieder geval.
                                succes

Comment

Bezig...
                                X