Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

Zou toch niet al te veel blad meer weghalen.
    Hoe gaat je plantje anders z'n energie krijgen om dikke toppen te bouwen ?
    Minder blad = minder energie, en ook weer schimmelgevoelige wonden.

Meeldauw gaat trouwens in je plant zitten, niet alleen erop.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
        Vorig haar ook meeldauw gehad.
        Steeds blijven wegknippen maar nooit echt bestreden ik kan je vertellen die schimmel is hardnekkig!
        Verder dat 2de plantje ziet er goed uit!

Comment

Ik heb even lopen Googlen, maar kom niet zoveel tegen over kopersulfaat. Wel dat het veel bij druiven werd/wordt gebruikt ter bestrijding van meeldauw, maar dat het beslist niet gezond is. Die blauwe laag bevat koperionen, en dat kan toch niet echt gezond zijn. Maarja, er is zoveel ongezond. Waar zou ik een middeltje kunnen kopen waar dit (verdund) in zit? Los kopersulfaat lijkt me overkill .
          Overigens lees ik ook vanalles over zwavel. Toevallig heb ik hier bijna zuivere zwavel liggen, zou ik daar iets mee kunnen?

Voor nu heb ik het melkmengsel geprobeerd, ik houd het in de gaten. De fluffy toppen heb ik even bekeken onder de microscoop, maar het valt mee hoeveel meeldauw daar op zit. Het zijn ook best veel lange trichomen, met hier en daar een schimmeldraadje.

Comment

daar heb je een mooi rokertje uitgehaald man
            kan iemand me vertellen of het in mijn voordeel is om vanaf dag1 van het drogen al weckpotten te gebruiken? qua smaak
            #puffpuffpasstuesday

Cannatuin '13

Comment

Nee, dan krijg je schimmel of de wiet blijft vochtig. Dan loopt je grinder vast.
              Toppen moeten eerst droog zijn.

Zwavel = Tegen meeldauw.
              Melk moet je volgens mij niet spuiten, maar een doekje gedrenkt in de oplossing en daar elk blaadje mee afnemen.

Comment

Oeps, ik heb het gewoon in een verstuiver gedaan Ik denk dat ik vanmiddag wat zwavel met water op de blaadjes ga smeren dan. Als ik er niets aan doe blijft er al helemaal weinig over van de toppen (aangezien ze nog zeker een maandje te gaan hebben voor de oogst) dus dan kan ik maar beter gaan experimenteren.

Comment

Microsulfo (spuitzwavel) spuit je en melk smeer je.
                  Dacht ik althans, heb nooit melk geprobeerd omdat het niet goed werkt als je al meeldauw hebt, het is eigenlijk een beetje preventief.
                  En preventief gebruik ik andere middeltjes, zoals Vital om de plantjes sterk te houden zodat ze helemaal geen meeldauw krijgen

Comment

Na uitvoerig besmeren met zwavel en wegknippen blijft de meeldauw zich rustig uitbreiden, hierdoor heb ik de meeste zijtakken moeten afknippen ik hoop dat de hoofdtop het in ieder geval overleeft voor de komende 3 weken, dan heb ik er toch nog iets aan. Preventiemiddeltjes ga ik nu niet aanschaffen voor dit ene plantje, maar volgend jaar begin ik er op tijd mee!
                    Nu houdt ik het besmette plantje zo ver mogelijk van de anderen en richt ik me op de oudste; nog krap een week en ze is klaar voor de oogst

Comment

Weer een update met foto's! Het ziet er naar uit dat de meeldauw zich nu verspreid heeft naar mijn andere planten zowel de grote als de kleine hebben er een beetje last van. Vreemd genoeg zit het alleen op de 'zakjes' en niet op de bladeren.

2013-08-31 14.18.21-edit.jpg 2013-08-31 14.18.34-edit.jpg
                      Dit is hoe het ergste slachtoffer er nu bij staat. Misschien dat ik ga proberen met watercuren er nog wat fatsoenlijks van te maken, maar ik verwacht er niet veel van.

2013-08-31 14.17.41-edit.jpg 2013-08-31 14.17.09-edit.jpg 2013-08-31 14.18.56-edit.jpg2013-08-31 14.22.31-edit.jpg 2013-08-31 14.24.27-edit.jpg 2013-08-31 14.25.03-edit.jpg
                      Nog even de trichomen checken... ik zou ze liever nog wat bruiner willen hebben maar ik vrees dat als ik te lang wacht de meeldauw steeds meer toeslaat. Zouden de trichomen nog verder kunnen verkleuren als ik de hele plant afgeknipt ondersteboven ophang in een droge ruimte? Misschien dat meeldauw dan niet snel doorzet maar de plant nog wel even in leven blijft zodat de trichomen nog kleuren.
                      De plant is overigens 16 (!) weken oud nu, waarvan ongeveer 7 in bloei. Ze heeft de afgelopen 2 weken alleen (zuinig) water gehad.

Ik hoor graag jullie advies; oogsten of niet? En zoja, de losse takken gewoon in een doos drogen of het hele geval ophangen?
                      Last edited by SilverHerrer; 31 August 2013, 14:48.

Comment

2013-09-04 17.21.08-edit.jpg 2013-09-04 17.22.36-edit.jpg 2013-09-04 18.45.50-edit.jpg
                        Het laatste uur heeft geslagen... En bij de rode pijl zie je een zaadje tevoorschijn komen.

2013-09-05 13.41.23-edit.jpg 2013-09-05 13.41.48-edit.jpg
                        In de droogbox liggen de zijtakken, de hoofdtop hangt nu op z'n kop in een droge ruimte. Nu is deze een beetje warm (wat wil je met de 30 graden van vandaag ) maar dat zal vanaf morgenavond wel weer afkoelen.

Nu wordt het blijven controleren op schimmel, en op naar de volgende Die staat al een tijdje in bloei dus kan waarschijnlijk over 2-3 weken ook geoogst worden.

Comment

Slecht nieuws; door wat hectiek aan mijn kant en vochtig weer aan de andere kant is de schimmel flink verspreid geraakt. Bovendien heb ik last van toprot Volgend jaar ga ik zeker zorgen dat ik eerder klaar ben met mijn buitenkweekje.
                          Ik heb de topjes die niet aangetast zijn door meeldauw in ieder geval te drogen gelegd. De toprot heb ik weggegooid en alles wat er overblijft krijgt van mij een kuur in het water. Ik heb nog nooit eerder gewerkt met watercuring (duh, dit is mijn eerste jaar), dus ik ben benieuwd hoe het gaat.

Inmiddels staan de toppen 3 dagen onder water en elke avond als ik het water ververs is het behoorlijk troebel van alle zooi die eruit komt. Ik ben me bewust dat de kwaliteit van de wiet minder wordt, maar er zijn veel bronnen die beweren dat je toprot en meeldauw prima weg kan krijgen met een waterkuurtje. Proberen kan altijd!

2013-09-25 19.57.28-edit.jpg 2013-09-25 20.57.28-edit.jpg 2013-09-25 20.58.05-edit.jpg

Je ziet aan de hoeveelheid wit hoeveel meeldauw er in een week bij is gekomen. Helemaal rechts is de hoeveelheid die ik ongetast heb weten te redden.
                          Nummer 4, de laatste, is helaas te beschimmeld. Daarnaast is 1/3 van de toppen ook nog 's rot, die gaat dus de vuilnisbak in. Volgende week kom ik met een laatste post met wat cijfertjes en het resultaat van de water cure

Comment

De watercure is nog steeds in gang. Het water wordt elke dag steeds minder troebel, maar het proces lijkt nog steeds bezig te zijn. Klopt het dat het water zo goed als helder moet blijven als alle ongewenste stoffen eruit zijn? Ik laat het nog een paar dagen staan, misschien dat ik de schoonste er eerder uit haal.

De oogst van de tweede (grootste) plant is na een maandje drogen goed om de weckpot in te gaan Zonder alle takjes is de opbrengst nu 53 gram, en dat vind ik niet verkeerd voor een AF! Nu nog hopen dat de watercure wat wordt en binnenkort van het kleine bladafval hasj maken.

Comment

Tijd om dit topic af te sluiten met de laatste resultaten en mijn bevindingen van de eerste keer
                              De uiteindelijke opbrengst:
                              Plant #1: 20 gram
                              Plant #2: zaadje niet uitgekomen
                              Plant #3: 53 gram
                              Plant #4: 12 gram (deels watercured waar schimmel op zat, deels normaal gedroogd)
                              Plant #5: schimmel niet overleefd
                              Totaal: 85 gram

Dit is voor mij voldoende om 2/3 jaar vooruit te komen, dus ik ben er erg blij mee! Volgend jaar zeker weer, maar met een aantal aanpassingen.
                              - Zaadjes gewoon in de grond laten uitkomen, gaat vaak sneller dan in watten;
                              - 50/50 Batmix/potgrond is een prima grondstof, maar misschien dat ik toch wat groeivoeding ga toevoegen, zeker in de vroege en late maanden;
                              - Beter te weinig water bij de kiemplant dan teveel. Als de plant in een grotere pot gaat kun je prima op basis van gewicht inschatten hoeveel ze nodig heeft;
                              - Ik heb nu niet getopt, maar dat wil ik volgende keer zeker proberen. Al moet ik me wel even inlezen... jammer dat Berry Ryder's scrog niet door is gegaan want daar was ik wel benieuwd naar;
                              - Als ze buiten staan goed de bladluizen en rupsen in de gaten houden;
                              - Ik had ontzettend veel last van meeldauw in augustus, dus preventief Silinal geven de volgende keer;
                              - Alga Bloom is goed spul! Blijf ik gewoon gebruiken (heb toch nog 3/4 van de fles over... al genieten mijn paprika's er nu ook van )

Misschien dat ik nog wat beginnende growers kan helpen met mijn bevindingen

Nog twee vragen voor mijn medekwekers:
                              1) Ik heb nog 12 zaadjes verkregen uit de planten, is dit 50/50 man/vrouw of is er een redelijke kans op herma's?
                              2) Met de Shake Me hasj-shaker probeer ik van ingevroren bladafval hasj te maken. Eerst de blaadjes (en enkele topjes) laten drogen, toen ingevroren. Ik heb net een kwartier staan shaken maar er komt geen milligram hasj door de filter heen. Doe ik iets fout?

Iedereen nog bedankt voor alle hulp en tot in mei

Comment

mooi gedaan!
                                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                                X