Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Dit jaar mijn eerste buitenkweek. Heb al wat kleine binnenkweekjes achter de rug, maar volgens mij is een buitenkweek toch dat tikkeltje moeilijker. Je kan het klimaat immers niet controleren, dus alle hulp is welkom!

    Wat gaan we plaatsen? Ben voor "makkelijke" soortjes gegaan aangezien het de eerste keer is. Wil toch wat zekerheid.

    - 2x Frisian Dew van Dutch Passion (FEM)
    - 2x Blue Grape Dream van Greenlabel (FEM)
    - 2x AMS van Green House (FEM)

    Heb ook nog 12x Purple Widow van De Sjamaan (REG), iemand die hiermee ervaring heeft? Die laat ik voor een ander keertje want zal mijn handen al vol hebben met het half dozijn die er nu komt. Laat staan dat ik een mannetje er niet van tussen haal en heel de boel verziekt wordt, zou een ramp worden!

    Zo. Heb 2 weken geleden wat reguliere zaden laten ontkiemen en die zijn deze week boven gekomen. Die gaan ook buiten, maar op een ander plaatsje. We zien wel wat er van komt. Kon gewoon niet wachten tot mijn zaadjes er kwamen. Verder zitten ze niet in stek of zaaigrond maar gewone goed gevoede potgrond, de kans is er dus dat ze gaan verbranden.



    Vandaag dus gelijk naar de winkel gelopen achter een voorraadje grond. Een 40l zakje zaaigrond en 200l gewone potgrond. Alle zaadjes onmiddellijk voorzien van goed wat water, elk in een potje zaaigrond en in de veranda bakken maar! Hopelijk zie ik snel een teken van leven.


    Bovenste 6 zijn de vrouwelijke zaadjes. Linker 5 zijn pepertjes.


    Slurp, slurp, slurp!

    De potgrond die ik heb gekocht is op basis van turfstrooisel, compost van loofboom- en naaldboomschors, groencompost en meststoffen. Droge stof: 20%, organische stof: 10%, pH-zone: 5-6.5.


    Cheap ass aarde, hopelijk voldoende!

    Normaal gebruik ik binnen heel wat verschillende soorten voeding. Omdat ik dit keer buiten ga kweken beslist om het wat anders aan te pakken. Heb zo'n Biotabs Starter Kit gekocht om eens te zien wat het heeft.


    Schrok me een bult toen ik dat zag aankomen. Wat een designersdoos, waarschijnlijk kost de doos meer dan de voedingsstoffen die erin zitten…

    Ik geef mijn plantjes nu enkel water tot ik ze overzet naar de grotere potten. Nu is mijn vraag hoe ik dit het best ga aanpakken. Sommige vragen klinken misschien dom en onnozel, maar liever voorkomen dan genezen. Haha!

    - Heb ik nu genoeg voeding in handen voor mijn volledig kweek?
    - Is het aangewezen om nog perliet aan mijn mengsel toe te voegen?
    - Ik zou gaan voor 30l potten, is dit voldoende?
    - Hoeveel ruimte laat ik 't best tussen elke pot?
    - Kan ik water uit de visvijver gebruiken voor het bewateren van mijn planten? De kraan met leidingwater is een eindje wandelen.
    - Zijn er nog goede tips voor een beginnend buitenkweker? Vroeger eraan beginnen had ik al genoteerd.


    Plantjes komen daar in de hoek. Genoeg zon, tussen wat brandnetels en mosterd.

    Tot hoors tuinkabouters!!

    #2
    Re: 2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

    veel succes ben benieuwd naar die blue grape dream

    Comment


      #3
      Re: 2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

      Ja veel succes ook van mij Wolf!! Mooie nette start , komt goed met je

      Comment


        #4
        Re: 2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

        Omdat je buiten niets aan het klimaat kan doen is het juist makkelijker vind ik.
        De frisian dew was een van de planten die ik vorig jaar had en ze verraste me het meest. Dat bedoel ik dan positief.
        Ik had de paarse variant, uitgesproken geur, compacte toppen, mooie kleur maar dat is persoonlijk natuurlijk en geweldige opbrengst.
        Ik wens je veel succes met je eerste buitenkweekje en kom af en toe eens meelezen.

        Mvg wamy

        Comment


          #5
          Re: 2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

          We zullen zien. Momenteel is het buiten weer een hondenweer en het ziet er naar uit dat het de komende week ook zo zal blijven. Niet leuk dus! Spijtig genoeg nog niet veel verandering, maar dat wil niet zeggen dat ik niet bezig ben geweest.

          Om de luchtvochtigheid wat op te krikken heb ik alle kleine zaailingen een hoedje gegeven. Petfles stuk geknipt, simpel systeem, maar wel effectief. Enig nadeel is dat de plantjes de neiging hebben om wat te strekken. Maar dat is niet erg aangezien ze binnenkort toch allemaal overgaan in grote potten, kan ik ze nog wat dieper ingraven.


          Nog steeds geen teken van leven bij de FD, BGD en AMS,... Deze week verwacht ik toch wel wat te zien!

          Verder had er een regulier zaadje van een vorige kweek wel wat voorsprong op de rest. Die moest spijtig genoeg zonder vrienden naar de volgende klas! Overgeplant in een grotere pot met verse aarde en hop! Buiten, spieren gaan kweken!




          Stond amper een uur buiten, begon het water te gieten en wind te blazen tot en met! Deze morgen even bekeken en hij heeft het overleefd! Sterker dan ooit!

          Had ook enkele autoflowers ontkiemd. Ze zijn zich aan het klaarmaken voor de grote stap. Hoewel men het liever indoor heeft gaan deze deze zomer toch wel buiten. Nog een weekje onder moeders vleugels en dan gaan ze de wijde wereld in!


          Bovenste is AK47 en onderste Lowryder 2.Ja, dat zie je goed! Wat schimmelvorming. Komt door het gebruik van compost uit de tuin. Komt wel goed wanneer die overgepot worden.

          Verder gaan de pepertjes heel erg goed! Ze zijn goed gegroeid dus heb ze gelijk overgeplant naar wat grote potten. Opnieuw wat ingegraven. Voor hen is het nu in rechte lijn naar augustus!



          Zo! Dit was het dan weer! Volgende week meer nieuws. Hopelijk laten de echte dames iets van zich zien!

          Comment


            #6
            Re: 2x Frisian Dew, 2x Blue Grape Dream en 2x AMS

            Update in zicht?

            Groeten wamy

            Comment

            Bezig...
            X