Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal dwarf en Easy bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Royal dwarf en Easy bud

Korting op 420shop
    Vandaag begonnen met het ontkiemen van mijn zaadjes, waren lekker snel in huis. Een zaadje royal dwarf en een zaadje easy bud.
    Heb ze in de kokos gezet in een afgeknipt wc rolletje, zodat ik de wortels zometeen bij het overzetten naar de grotere definitieve pot, niet beschadig.
    Zoals je op de foto kan zien, hebben ze goed water, in een propegator en hierin is inmiddels de luchtvochtgheid goed groot, gezien de condens, dus goed warm.
    Ze staan momenteel nog binnen, maar zodra ze goed ontkiemt zijn gaan ze in een grote emmer en naar buiten het balkon op. Hopen dus maar op een goed, warm weer, met heel veel zon en weinig regen.
    Na het plaatsen in de pot, zal ik ook biotabs toevoegen aan de grond (kokos) voor geleidelijke voeding. Voor de rest zal ik ze heel veel tlc geven, want met veel liefde komt alles goed
    wa2.jpgwa1.jpgbiotab.jpg

Re: Royal dwarf en Easy bud

mooi begin is gemaakt!

laat het zonnetje maar komen hoor...he die biotabs gaan we wel combi doen met mijn restkokos aarde die ik straks over heb na oogst....samen proeven is een vereiste haha
    goed bodemleven maken zeg maar

komt goed ik ga deze volgen
    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lyra49 View Post
      mooi begin is gemaakt!

laat het zonnetje maar komen hoor...he die biotabs gaan we wel combi doen met mijn restkokos aarde die ik straks over heb na oogst....samen proeven is een vereiste haha
      goed bodemleven maken zeg maar

komt goed ik ga deze volgen
      Komt idd helemaal goed, balkonnetje zal heerlijk gaan ruiken..... en niet alleen volgen he, advies, tips en hulp altijd welkom..

Comment

Vanmorgen in mijn kweekkastje gekeken. Gisteren nog niets te zien, nu al boven de grond en lobblaadjes duidelijk zichtbaar en zelfs de eerste internoodblaadjes zie ik al langzaamaan komen. Het steeltje is nog niet gestrekt, dus vrij snel die blaadjes, erg goed zaad dus. Beide zaadjes zijn van royal queens, dus nu maar hopen dat het de hele kweek zo goed blijft gaan. Dan belooft het wat te worden. Ben benieuwd. Nu hopen dat het flut weer buiten snel wil veranderen, zodat ze zometeen veel goede, warme zon kunnen gaan krijgen. Al moet ik zeggen, dat ik gezien de weersverwachtingen daar mijn twijfels nog over heb . Maar we houden moed, en hopen op een goed verloop en dan straks van de zomer lekker op het balkon worden....
        wa3.jpg

Comment

zijn mooi ontkiemt pablo13...op de foto niet echt zichtbaar maar idd lobblaadjes nog niet boven of de volgende blaadjes laten zich al zien....

grondmengsel kokos aarde en kokos turf staan al klaar voor je wanneer je ze wilt overpotten

nog 1 ding...goed bezig

grtz
          sigpic

Comment

Weer even een update. Sinds donderdag staan de zaailingen in de definitieve pot, gevuld met cocospulp, cocosaarde (Ec waarde 0,5 en PH 5,5) en 2 biotabs. De biotabs zijn ruim 5 cm onder de zaailingen geplaatst, zodat ze langzaam hun voeding af kunnen gaan geven als de planten het later nodig hebben. Nu hebben ze het nog niet nodig, omdat ze dan kunnen gaan verbranden heb ik eerder op dit forum gelezen.
            Ze groeien goed, alleen wel wat aan het strekken, maar dit komt door het gebrek aan zonlicht , we hopen dus maar dat het weer snel beter gaat worden en we maar veel zon mogen gaan krijgen. Wel heb ik plaats over gelaten om de grond bij te gaan vullen totaan de lobbladeren (ook gelezen als advies aan anderen).
            Als het droog is, staan ze zoveel mogelijk buiten, of onder plastic afdakje buiten, verder haal ik de pot naar binnen als het buiten erg nat is en 's avonds ook nog naar binnen.
            wa4.jpgwa5.jpgwa6.jpg

Comment

Zon!!! staan mooi zo in die 20 ltr emmer, hup lekker naar buiten met die dames
              Zal ze goed doen...

grt
              sigpic

Comment

dat ziet er lief uit.... wat een schatjes
                Last edited by Taart; 21 May 2013, 10:27.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Thx voor het advies. Ga het zo proberen. Had de verpakking gevolgd...... ga ze nu maar snel kapot slaan en verdelen!

Comment

jammer he van dat shit weer! is een slecht jaartje voor de tuinders...
                      hopelijk snel beter weer kunnen ze idg lekker naar buiten om te groeien....ps eerste oogstje hier kan geproeft worden hoor als je tijd hebt.....gezellig
                      sigpic

Comment

Geen update te melden hier. Door het lekkere weer staat de groei stil.... dus hopen dat er snel wat droger weer komt en een beetje zon is ook van harte welkom.
                        Proeven altijd goed, kom er aan, haha

Comment

Bezig...
                        X