Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de buitenkweek, Durban Poison, Frisian Dew & Hollands Hope

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2de buitenkweek, Durban Poison, Frisian Dew & Hollands Hope

nice nice, weet je toevallig ook iets over hollands hope wanneer die klaar zou zijn?
    Knowledge Speaks, Wisdom Listens

Comment

Even een kleine update,
      De planten hebben de voorbije week ontzettend hard genoten van het goede weer.
      De weersomstandigheden voor komende zien er ook niet te slecht uit.

Nu heb ik een klein probleem, uit voorzorg dat mijn Durban Poison te groot zou worden ben ik aan het twijfelen om deze te toppen.
      Wanneer zou ik dit doen en hoe pak ik dit het beste aan?
      Heeft iemand hier ervaring mee met toppen?

Cheers

Comment

Geen foto update ?
        Pak een snoeischaar, ogen dicht, en knippen. Het halve forum staat vol over toppen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Als je topt, haal je de hoofdtop weg.
            Dat betekend dat alle energie naar de overgebleven takken gaat, en die zullen dus iets harder gaan.
            Vaak worden plantjes een stuk breder als je ze topt en de 2 bovenste takken nemen de taak van hoofdtop over en gaan omhoog groeien.
            Om hoogte flink te beperken heeft toppen dus maar matig resultaat, toppen doe je eigenlijk om te zorgen dat planten breder worden, en het scheelt iets in hoogte inderdaad.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Misschien dat ik mijn indica of frisian top, had graag een lange kerstboom gehad voordat ik oogst.
              Als de weergoden gunstig zijn, zal mijn durban nog wel aardig groeien.
              bedankt voor de uitleg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolasfvb View Post
                Misschien dat ik mijn indica of frisian top, had graag een lange kerstboom gehad voordat ik oogst.
                Als de weergoden gunstig zijn, zal mijn durban nog wel aardig groeien.
                bedankt voor de uitleg.
                Ze hebben nog zo'n 6 tot sommige 8 weken om te groeien dat komt echt nog wel goed hoor qua grootte!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

eerlijk gezegd denk ik meer, verleden jaar is mijn plant pas eind augustus in bloei geschoten.
                  We zullen zien wat het geeft, ze gaan er allesinds op vooruit.

Zo even een korte fotoupdate van mijn kinderen.
                  Ze doen het prima na een week van de zon te hebben genoten.
                  Er is alleen wat misvormingen te bespeuren bij de bladeren, vooral de durban heeft redelijk veel misvormingen, kan dit kwaad?
                  Ook zou ik graag wat advies willen over de durban want die groeit wat scheef en de stengel is ook niet zo dik in vergelijking met de Hollands hope.
                  Zou ik deze verbinden?
                  Enfin hier zijn de foto's geniet ervan.

Allereerst de hollands hope
                  31.jpg32.jpg42.jpg43.jpg

De frisian dew staat er wel het meest gelukkig bij in vergelijking met de andere twee, ze is ook wel de kleinste maar dan nog.

33.jpg34.jpg35.jpg

Tot slot de durban

37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg

Cheers
                  Last edited by Nicolasfvb; 9 June 2013, 13:35.

Comment

hey Nicolas, ziet er lekker groen uit hoor!
                    wat betreft de vervormingen bij de Durban, daar heb ik ook een beetje last van. Ik dacht zelf even aan het tabaks-mozaiek virus, er zijn namelijk bladeren die op een hele gekke manier krullen en draaien. bij mij beperkt het zich wel tot een paar bladeren, en dus wacht ik nog even met me druk maken bij jouw foto's zie ik niet heel duidelijk welke vervormingen jouw dame heeft.

het gaat lekker hard zo in het zonnetje he? ik hoop dat de verhalen waar zijn en dat de durban echt al eind september klaar is! er staat een bloeitijd van 60 dagen, dat zou dus betekenen dat ze eind juli/begin augustus van zichzelf moet gaat bloeien.. laten we het hopen!

verder kun je met bijv. een bamboestok de plant iets rechter laten groeien, maar maak haar niet te strak vast, want als de stam dan dikker wordt groeit ze zo in het touwtje.

grow-ze!
                    I plant a little tree in my front yard
                    precious little tree in my front yard

Comment

zien er nice uit, en ook al best groot, ben benieuwd naar volgende lading fotos
                      SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

Comment

Ja, het is heet bizar, mijn andere twee hebben het veel minder.
                        Bij mij ook, maar dat is dan eerder op de kleinere blaadjes die aan de zijtakken zijn.
                        Bij de volgende foto update zal ik ze aanduiden.

Het gaat gewoon supergoed in dit weer, je merkt dit echt aan deze soortjes, vanavond nog wat voeding geven.
                        Ja ik ben nieuwsgierig naar wat ik zal kunnen oogsten. Als ze zo blijven doorgaan mag ik me toch aan aardig paf verwachten .

Ok ik ga ze nog even zo laten en ondersteunen als het niet anders kan, ik wil dat ze wat verdikt op dat vlak, het zou jammer zijn moest ze in de bloei bezwijken onder het gewicht van haar eigen toppen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Thanks stoner, idem, ik ga het zeker iets frequenter updaten

Comment

Ben benieuwd naar de foto's! Misschien is het kenmerk van de Durban, of wellicht zat er een afwijking al in het zaad (ik neem aan dat jij ze ook van dutch passion hebt niet?)
                          Ik kijk nu nog eens naar de foto van je durban, en zou het niet zo kunnen zijn dat ze zo scheef staat omdat ze naar de zon toegroeit? Hopen op een lekker windje waar de stengel steviger van wordt..
                          Trouwens, mijn dametje heeft hier in de voorbloei inmiddels wat haartjes laten zien feminized zaad, maar toch relaxed om te weten dat het een dame is Je zei dat je plantje vorig jaar pas in augustus is gaan bloeien, mag ik vragen welk soortje dat was?

peace!

Comment

Laten we hopen dat het een kleine afwijking is, het zou een raar kenmerk zijn denk ik.
                            Ik heb de outdoor mix van dutch passion genomen waaronder ook frisian en hollands hope bij zaten ook feminized.
                            Ja het zou heel goed kunnen ze staat wel effectief in de richting van de zon, want die komt daar op. Maar de boom en de haag in de omgeving van de durban zorgen ervoor dat ze redelijk beschut en uit de wind staat denk ik.
                            Hoezo voorbloei? staan die van jou al in bloei? of doe je een binnenkweek?
                            Ja uiteraard, verleden jaar had ik een plantje gekregen dat overwegend indica was.
                            Het was mijn eerste plant en later is gebleken dat het een hermafrodiet was, ik had zelf geen flauw idee wat het was, maar toen ik het hoorde heb ze die dag nog afgedaan.
                            Heb er toch nog een kleine 80gram van kunnen halen, maar dan nog, het was wel een prachtige plant. Ik denk dat het een skunk was.
                            Heb er wel foto's van, ik zal er enkele uploaden, wie weet kan jij me zeggen wat het is.
                            Het zaad zou van sensi seeds zijn geweest.
                            IMG_0218.jpgIMG_0219.jpgIMG_0222.jpg

Comment

dat ziet er zeker uit als een mooie plant! mooie paarse bloem op die laatste foto! ik zou je niet kunnen zeggen wat het is, ben zelf ook een beginner! zie ik goed dat ze op dezelfde plek staat als de durban nu?

bij voorbloei laat een plant al heel eventjes zijn/haar geslacht zien. dit is nog niet de bloei, maar gewoon ff showen ofzo en zo zie ik dus in wat okseltjes wat kleine krullende haartjes. mocht je balletjes zien dan weet je dat het goed mis is. (maar aangezien jij ook feminized zaad hebt zou ik me niet zo druk maken) ik doe ook buitenkweek hoor! ik had binnen even voorgekweekt maar nu staat ze al een paar weekjes lekker buiten.
                              in eerste instantie was ik van plan te gaan verduisteren, maar nu lees ik toch wel veel dat durban een vroegbloeiertje is, en dan zou dat dus niet zo nodig zijn. iemand misschien advies hierover?
                              succes nicolas!
                              peace

Comment

Comment

Bezig...
                                X