Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de buitenkweek, Durban Poison, Frisian Dew & Hollands Hope

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2de buitenkweek, Durban Poison, Frisian Dew & Hollands Hope

Ok, top!
    Van zodra ik tijd heb ga ik het halen en ze inspuiten.
    Raar genoeg heb ik niet veel bladschade meer aangetroffen, maar ik ga ze er toch uit voorzorg mee inspuiten.
    Nog eens bedankt
    Knowledge Speaks, Wisdom Listens

Comment

yoo, is er al nieuws?? ben benieuwd hoe ze erbij staan!
      peace
      I plant a little tree in my front yard
      precious little tree in my front yard

Comment

Jo,

Ja ondertussen is het al twee geleden sinds de laatste deftige foto update.
        Eind deze week ga ik nieuwe foto's maken.
        De planten zelf zijn nog flink vooruitgegaan, ik heb de voeding ook opgevoerd en geef ze nu om de twee dagen voeding.
        Ze stellen het goed, in het kort: de sativa is ong anderhalve meter ver, hier en daar nog wat nieuwe aangevreten bladeren
        de frisian is nog steeds het gelukkigst en is ongeveer een meter
        de indica is het kleinst en doet het meer op haar manier, maar ze staat er mooi bij
        Vandaag had ik de tijd om tot de brico te gaan en insecticide te kopen.
        Het is tegen bladluizen, rupsen, witte vliegen, wantsen kortom alles dat vreet.
        Voor huis, tuin en terras.

Comment

Beste jd's,
          Na een drukke periode van enkele weken heb ik terug tijd gevonden om enkele foto's van mijn ladies te nemen.
          Voeding geef ik nu om de 2dagen, als het niet regent. Per plant geef ik ze ongeveer 3liter water, al denk ik zelf dat de indica meer wil.
          Ze staan er mooi bij zeker de frisian.
          Veder zou ik wat informatie vragen omtrent de stam verbinden, aangezien de indica en sativa wat scheef groeien.
          Hier zijn de foto's, van links naar rechts: telkens per 4 foto's, Hollands Hope - Frisian Dew - Durban Poison.
          Geniet van de foto's en tot snel medekwekers!
          44.jpg45.jpg46.jpg47.jpg48.jpg49.jpg50.jpg51.jpg52.jpg53.jpg54.jpg56.jpg

Comment

ziet er goed uit! de durban is aardig opgeknapt zie ik
            het scheefgroeien ga ik zelf tegen met een goede bamboo stick met over de gehele lengte ongeveer 4 keer losjes wat geplastificeerd ijzerdraad eromgebonden, zo dat hij er wel tegenaan blijft staan, maar ook weer niet te strak ivm het ingroeien van de draad.
            hou ze groen!

Comment

Ik vind het wel mooi staan ja zo in de grond. Veel succes.

Comment

toch de durben poisen is mooi die paarse fries laat nog wel een tijdje wachten

Comment

ja idd, had mss eerder de hollands daar moeten zetten ipv van de frisian.
                  maar zij heeft daar ook het minste licht van ze alle drie.

Comment

Jo amigo,
                    Ik ga er denk ik nog even mee wachten omdat ik de stam goed dik wil hebben
                    Hoe is het met jouw durban, ik heb nergens een update gevonden onder je topics?
                    Cheers

Comment

yoo nicolas! als je denkt dat ze het redt zonder bamboo, dan gaat de stam inderdaad een stuk steviger worden. bij mij was ze in de storm van een paar weken geleden helemaal plat gegaan dus heb de stok er maar weer zo snel mogelijk bij gezet. gelukkig was er geen schade en is ze inmiddels enorm gegroeid. zelf heb ik geen topic, dus vandaar dat je geen update gevonden had ik lees vooral veel en kom af en toe met een vraagje.. ik zal hier een paar fotootjes plaatsen, hoop dat je dat ok vindt!
                      de groei zit er nog goed in, alleen heb ik in mijn aardemengsel waarschijnlijk iets te veel mestkorrels gedaan.. de nieuwste blaadjes hebben een beetje een verband puntje. de aller aller nieuwste hebben dit al niet meer, dus ik gok zo dat ze er wel aardig doorheen groeit. ook zie ik nog steeds de voorbloei terwijl ik dacht dat die wel snel weer zou verdwijnen.. dus stiekem heb ik de hoop dat dit misschien wel al voortekenen van de echte bloei zijn... een beetje wishful thinking kan vast geen kwaad

P1020417.jpgP1020423.jpgP1020425.jpg

succes daar, en thanks voor de interesse!!

Comment

Ja ik ga proberen het zo lang mogelijk te rekken, wie weet moet ik ze zelfs niet verbinden.
                        Ik heb verleden jaar wel meegemaakt dat mijn plant omver is gewaaid terwijl ze in de volle grond stond.
                        Je plant ziet er mooi uit, ergens is het wel jammer dat ze niet in de volle grond staat want dan kan je nog meer uit je plant halen.
                        Hoe hoog is ze ongeveer? Ik merk wel dat zo een sativa ongelooflijk snel groeit.
                        Hoe komt het dat het je al een voorbloei hebt? verduister je ze?
                        Zelf heb ik ook kleine tekentjes van overbemesting, maar als je voeding geeft heb je dat beter in de hand.
                        Nu hopen op een warme zonnige zomer want dit weer is echt waardeloos.

Cheers

Comment

Hey Nicolas,
                          Het is inderdaad een beetje zonde dat ze niet in de volle grond staat.. Maar daar was alle ruimte al nodig voor lekkere groentjes Al zit de groei er ook in deze (45 L) kuip er goed in, ze is nu met pot ongeveer 1.50 meter. zonder dus iets van 1.30.

Ik verduister niet, dat was ik wel van plan, maar ik denk dat het zonder ook wel gaat.. de voorbloei zal er bij jou ook wel inzitten of anders is ie misschien al geweest.. ik geloof dat dit meestal maar een korte tijd zichtbaar is. (Daarom ben ik ook een beetje in de war en twijfel of ze misschien al echt bloeit, dat zou wel lekker vroeg zijn)

Als het goed is wordt het vanaf morgen echt lekker weer met eindelijk zomerse zon en temperaturen.. daar gaan onze plantjes van genieten
                          Ben benieuwd naar je volgende foto update!

Chau!

Comment

Dat is ook een leuke bezigheid. Ik heb nu wel het geluk dat mijn ouders me 2 spots voor in de grond hebben gegeven anders waren het misschien allemaal autoflowerkes geweest op mijn terras.
                            Daar denk ik nu soms aan om volgend jaar allemaal af's te zetten, dat is veel sneller klaar en moet ik niet zo opletten met mijn geburen.
                            In de zin van planten die te hoog worden en dergelijke.

Ja ik denk ook niet dat dat echt nodig is, durban poison en de andere twee die ik heb zijn/zijn goed bestand tegen schimmels.
                            Dus als je pas tegen half september , oktober kan oogsten komt het dik in orde.

Ja ik hoop het, al heb ik er niet bijster veel van gemerkt tot nu toe.
                            Ik ga straks wss nieuwe foto's maken, eventueel dat ik ze er dan opzwier.

Cheers

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Beste jd's,
                            Ik heb besloten toch een van mijn twee planten te toppen.
                            Het probleem is echter dat ik niet goed weet de welke.
                            Ik twijfel tussen de frisian en de hollands.
                            De reden hiervoor is dat ik ze niet breed genoeg vind.

Comment

Beste jd's

Deze namiddag ben ik chirurg geweest bij twee van mijn planten.
                              De Hollands Hope en Frisian Dew zijn beiden getopt, wat laat, maar wil ze graag breder.
                              De Hollands Hope heeft ook nog een andere ingreep gehad.
                              Ik heb namelijk de takken van de plant met touw vastgemaakt en naar beneden getrokken. Hierdoor komt er meer licht door het dichte bladerdek en gaat ze hopelijk meer in de breedte groeien.
                              Ik ben niet zeker of deze methode werkt, maar het is de ervaring waar men uit leert.
                              De Durban Poison heb ik met rust gelaten omdat deze heel goed groeit kwa hoogte en breedte.

Hieronder zijn de foto's.
                              Van boven naar onder: Hollands Hope, Frisian Dew en Durban Poison.
                              Elke comment is welkom.
                              57.jpg58.jpg59.jpg60.jpg61.jpg62.jpg73.jpg76.jpg

63.jpg64.jpg68.jpg69.jpg

70.jpg71.jpg72.jpg

Gregroet mede-growers!

Comment

ziet er goed uit man!!!
                                planten hebben niks tekort bij jou!

check mijn verslag ook eens!

later

Comment

Bezig...
                                X