Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de buitenkweek, Durban Poison, Frisian Dew & Hollands Hope

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2de buitenkweek, Durban Poison, Frisian Dew & Hollands Hope

Je kan ook toppen en je takken naar beneden trekken met touwtjes met lusjes zodat je de takken niet afknelt, om de 2/3 dagen wat verder spreiden en op je gevoel de touwjtes straktrekken zodat de zon er overal goed bij kan. Dan krijg je een zeer grote opbrengst en hij word niet zo hoog.. Heb er ooit eens een van 3,40m vanaf de hoofdtop beetje bij beetje naar de grond geleid en eindigde met een heg van toppen(de zijtakken dus).

Succes verder, ziet er super goed uit ben jaloers dat ik geen grote tuin heb haha

Comment

nice, dat was zeker en vast mijn bedoeling en waar ik het voor het doe.
      Zelf denk ik niet dat ik de takken ook ga toppen. Het was met pijn in het hart dat ik er twee heb onthoofd vandaag. Maar al bij al ben ik benieuwd hoe breed ik ze kan krijgen in die pot.
      Jij hebt het hetzelfde met een plant van 3,40m gedaan? stond die in de volle grond? zo ja hoe heb je dat in de volle grond voor elkaar gekregen?
      zou dit misschien ook nog bij mijn frisian en durban kunnen forceren..

bedankt jij ook succes met je kweek
      Knowledge Speaks, Wisdom Listens

Comment

Mooiiiiiiiiiiiiii
        God was never on your side..

Comment

Die methode zou moeten werken! Mooie struikjes hoor, ziet er erg goed uit!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wow slimme manier van die takken naar beneden binden normaal knip ik altijd het groote blad weg voor meer zonlicht maar nu ik dit zo lees ga ik dit volgend jaar ook is testen^^ lijkt mij een veel vriendelijkere ingreep:p

Comment

Zeker geen slechte methode, alleen is het enorm veel prutswerk..
              en heb een tak te hard naar beneden gebonden waardoor die een klein scheurtje in zijn oksel met de hoofdstam heeft.
              Dus voorzichtigheid en finesse is een noodzaak

Comment

Beste jd's,
                straks na een lange tijd terug een foto update !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Zozo,
                Na een dikke week de planten zien genieten van de geweldige temperaturen en zon, is hier een foto-update.
                Even tussendoor: - de voeding geef ik om de dag, dus er is altijd een dag tussen zonder voeding
                - bij de hollands hope zijn de takken nog steeds met touwtjes verbonden en worden naarmate de lengte van de takken meer naar buiten gebogen
                - de hollands hope en frisian dew hebben zich mooi herpakt na het toppen
                - voor de nieuwsgierigen heb ik de afmetingen van de planten genomen en kan ik er meer dan tevreden over zijn

De afmetingen: - de Hollands Hope is 1.00m hoog en 1.00m breed, redelijk compact een kleine groene duivel met pit
                - de Frisian Dew is 1.40m hoog en 1.00m breed, na het toppen is deze zich meer gaan vormen tot een mooie, fijne struik
                - de Durban Poison is 1.85 hoog bij 1.40m breed en ong 1.40m diep, al een prachtige struik als je het mij vraagt, zelf hoop ik dat ze toch nog naar de 2.50m gaat kwa hoogte.

Even ter info de twee eerste foto's van de HH in deze post is genomen voor de takken verder naar buiten heb gebogen, de twee andere zijn erna genomen.
                77.jpg78.jpg79.jpg80.jpg

Vervolgens de Frisian Dew
                81.jpg82.jpg83.jpg84.jpg85.jpg86.jpg

Last but not the least
                87.jpg88.jpg89.jpg90.jpg91.jpg92.jpg

Alle tips zijn welkom,

Stay clean, stay green

Comment

Zo die zijn lekker gegroeid!

Had ze even vergeleken met de foto's van 4 weken terug. Wow!

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ja ze gaan echt goed, ik denk zelf dat het niet de moeilijkste soortjes zijn voor een buitenkweek dus in dat geval is het wel een gemak.
                    Maar ze gaan wel goed

Comment

WAAAUUUW!
                      Kom ik met me kleine frisian dew in me guerilla :p
                      Prachtig man!
                      Goed bezig!

Comment

Heb je een topic van je guerilla kweek? ik ben namelijk zowat op het forum op zoek naar kweekverslagen met dezelfde soorten als ik, maar ik vind er niet altijd volledige.
                        Bedankt trouwens. Ze worden met veel liefde verzorgd

Comment

Kijk even HIER!

Comment

Zo beste JD's,
                            Na een dikke week in de zon te hebben gestaan is hier een update.
                            Het verschil is merkbaar, ik heb ze nog eens opgemeten en ben aardig tevreden met het resultaat.
                            Met de dag staan ze er zelfs beter en beter bij.
                            Elke comment en tips zijn welkom zoals gewoonlijk.
                            De Hollands is 1.10m hoog bij 1.10m breed.
                            De Frisian is 1.60m hoog bij 1.40m breed.
                            De durban is 2.05m hoog bij een 1.60m breed.
                            100% zijn de opmetingen niet, maar ze schommelen zeker en vast rond deze getallen.

De Hollands Hope

IMG_0649.jpgIMG_0650.jpgIMG_0651.jpgIMG_0652.jpgIMG_0653.jpg

De Frisian

IMG_0654.jpg99.jpg

De Durban

100.jpg101.jpg102.jpg

Cheers!

Comment

zooo lekker hoor!!
                              I plant a little tree in my front yard
                              precious little tree in my front yard

Comment

Als ik naar de dichtheid van jou internode kijk doen we het dit jaar zo slecht nog niet qua licht
                                Mooie planten man

Comment

Bezig...
                                X