Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Newbie buitenkweek AK47 autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Newbie buitenkweek AK47 autoflower

die kuipen zijn prima hoor, voor autoflowers zal dat waarschijnlijk niet veel verschil zijn met volle grond, en omdat je de kuipen kan verplaatsen en beschermen waarschijnlijk zelfs beter
    ik zou de inhoud van de potjes pas verplaatsen als het plantje bij de tweede set bladeren is
    groetjes
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ok, anders koop ik wel even plastic potjes die iets groter zijn, die worteltjes zullen zeker aan die turfpotjes gaan groeien. Misschien is gewone potgrond ook beter voor de kleine plantjes dan de grove tomatengrond met veel takkes e.d. die ik nu gebruik. Ik zal het dan met een lepel heel voorzichtig overzetten en de turfpotjes weggooien.

Ik heb nu nog steeds dat kweekkastje in die bak met water van 23 graden staan. Is dat nog steeds goed? Ik heb ook wel gelezen dat een lamp erboven goed is. Of is dat allemaal overdreven?

Ik wil trouwens ook niet te grote planten in mijn tuin. Veel huizen hebben zicht op mijn tuin en ik woon naast een gangetje. De opbrengst is toch puur voor eigen gebruik.
      Last edited by Feist; 17 May 2013, 14:46.

Comment

De grootste auto AK47 die ik ooit gehad heb werd zo'n meter in een 10liter pot (maar dat was een binnenkweekje, en die is de moeder van mijn huidige generatie zaadjes, dus extra veel zorg gekregen). Maar ik heb ze wel nog nooit in een speciekuip gekweekt, kan best zijn dat ze nog wat groter worden.

Comment

Ok, dan gaan we gewoon afwachten hoe groot ze worden.

Maar... Daar zijn ze al. Dat is wel rap, de zaadjes heb ik dinsdag ontvangen.

image.jpg

Gaat het niet veel te snel? Ik wil vandaag snel wat betere potjes gaan kopen, dit wordt inderdaad een rommeltje met dat turfgebeuren.

Comment

nee het kan niet snel genoeg gaan toch, je plantjes liggen op schema
            pin je trouwens niet vast op de opbrengst van de verkoper, de kans is vrij groot dat je geen 400gram van 5 autoflowers gaat oogsten, maar dat mag de pret niet drukken toch

Comment

Ok, thanx. Het gaat allemaal heel veel sneller dan ik gedacht had. Ik denk dat die waterbak heel erg goed geweest is.

De opbrengst is niet zo heel erg belangrijk, maar ik wil toch wel een tijdje kunnen roken ervan. Ik ga nu toch weer twijfelen of ik er niet een andere bij moet nemen....

Comment

Ik heb net de prille plantjes in andere potjes gezet. De turfpotjes leken nat papier en begonnen te scheuren. Ook begonnen er paddenstoeltjes te groeien, het was een zooitje. Ik hoop dat mijn plantjes dit overleven.

image.jpg

image.jpg

Comment

Ze staan wel erg nat, ik zou ze zeker een week geen water meer geven nu, de aarde moet wat uitdrogen voor je terug water geeft... Ze overleven het wel

Comment

Comment

Als ze te nat staan gaat de groei belemmerd worden omdat de wortels niet opzoek moeten gaan naar water.
                      Geduld is een vereiste met deze hobby .
                      Ps. Zet ze buiten onder afdakje ofzo ipv binnen achter het raam.
                      Veel plezier!

Groetes wamy
                      Last edited by wamy; 21 May 2013, 13:10. Reden: ps.

Comment

Ik durf ze niet buiten te zetten, misschien gaat mijn kat erin graven. Maar onder een groot plastic opslagkrat, is dat een optie? Dat ik er een kasje van maak en op de tuintafel zet? En 's nachts ook buiten laten, al is het 8 graden?

Comment

Dat heb ik zelf ook gedaan, werkt prima. Kunnen ze mooi wennen aan het weertje buiten!

Comment

Ik heb ze nu buiten op de tuintafel in een groentenkrat gezet met een glazen plaat uit de koelkast erover. De grond is al een stuk minder vochtig trouwens.

image.jpg

Verder heb ik toch nog een ander zaadje besteld. Afghan Kush x Skunk, geen autoflower, bloeitijd 8-9 weken stond erbij. Het werd beschreven als een zeer sterke plant die goed beschermd is tegen schimmel. En volgens de beschrijving haal je misschien wel een kilo van een plant. Nu geloof ik niet echt dat het zoveel kan zijn, we zien wel.

Ontkiemen ga ik hetzelfde doen als bij de ak47's want dat ging prima.
                            Last edited by Feist; 22 May 2013, 12:49.

Comment

Begint erop te lijken...

image.jpg

Ik vind het plaatsen van foto's op dit forum erg prettig werken, vooral met de iPad!

Comment

ziet er goed uit, ze beginnen wel wat te strekken als ik het goed zie...
                                de grond lijkt wel wat nat bij sommigen, tis goed om je planten wat te laten zoeken naar water
                                niet overdrijven natuurlijk

Comment

Bezig...
                                X