Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Newbie buitenkweek AK47 autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Newbie buitenkweek AK47 autoflower

Korting op 420shop
    Ik heb twee dagen gelezen afgelopen weekend en besloot in speciekuipen wat plantjes te proberen te kweken. Zondag bestelde ik vijf AK47 autoflower zaadjes. Ik koos deze omdat de planten redelijk klein blijven en er stond bij dat het een sterke plant was, uitermate geschikt voor buiten en beginners.

Maandag ging ik naar de bouwmarkt en kocht ik vijf speciekuipen van 60 liter, 7 x 40 liter grond voor tomaten, 40 liter hydrokorrels en voeding voor tomaten.

image.jpg

De kuipen heb ik allemaal voorzien van flink wat gaten aan de onderkant en toen de hydrokorrels gewassen en verdeeld over de kuipen. Daarna heb ik de grond verdeeld over de kuipen, wat een flink werk was. Al die grote brokken heb ik met de boormachine klein gemaakt een de grond heel vaak omgeschept. Het is nu een mooi geheel.

image.jpgimage.jpg
    image.jpg

Na 36 uur zag het er zo uit:

image.jpg

Ik heb zo'n klein broeikastje genomen. Onderin gevuld met zand om de bak vochtig te houden. Vijf kleine turfpotjes gevuld met grond. Daar heb ik nu de zaadjes met de worteltjes naar beneden in gedaan.

image.jpg
    image.jpg

Ik vraag me alleen af, zou het een idee zijn om die bak nu ook weer op temperatuur te houden in de isolatiebak?

image.jpg

Attached Files
    Last edited by Feist; 16 May 2013, 22:25.

Re: Newbie buitenkweek AK47 autoflower

Ik zou die turfpotjes niet gebruiken en ze als ze enigszins geworteld zijn overpotten, zonder het turfpotje mee te planten.
    Heb niks anders dan slechte dingen gehoord over die potjes, dat ze heel schimmelgevoelig zijn en de wortels er niet doorheen komen.
    Verder niet te moeilijk maken, en gewoon die plantjes in de grote potten zetten zo snel mogelijk, en niet te veel helpen maar ze alles zelf
    laten doen, daar krijg je sterke planten van!
    verder ziet het er wel goed uit
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dank je voor je reactie. Ik had juist weer goede verhalen gehoord over die turfpotjes, durf dat nu niet meer te veranderen. Het leek me beter om ze eerst even zo boven te laten komen, stabiele warmte en hoge luchtvochtigheid. Buiten zouden ze wegspoelen, zo hard als het regent. Wilde toch even wachten tot ik iets van een plantje had.

Comment

Heb je die kuipen afgedekt ? anders regent het allemaal zeiknat nu.
        In ieder geval goed startmateriaal. Jammer wel, dat je er autoflowers in doet. (verkooppraatjes he)

Anyho, succes, en laat de zomer maar beginnen dan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee, ik heb ze niet afgedekt. Dat moet ik inderdaad eens gaan overwegen. Ja autoflowers, leek mij geweldig, maar heb dus echt weinig voorbereidingen getroffen en zomaar gekozen.

Comment

je hoeft geen spijt te hebben van autoflowers hoor, kan je alsnog wel wat goeds van maken, maar ik zou wel 1 normale plant erbij zetten voor toch wat extra oogst
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Zijn wel een beetje grote potten voor autoflowers of niet?

Slim verzonnen met die aquariumverwarming.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ziet er allemaal netjes uit zeg
                Buitenkweek 2013: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...itenkweek-2013

Comment

Leuk! goede voorbereiding.
                  Ga je verslag zeker volgen, we zijn zelf namelijk ook bezig met autoflowers.

Comment

Natuurlijk gaan die auto's het perfect doen in zoveel grond, die gaan geen beknelde voetjes krijgen, maar het is een beetje overkill dacht ik inderdaad.
                    Ik zulke kuipen doen gewone (lees: veel grotere) planten het ook prima.
                    Allesjkomgoe.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Met 60 liter per kuip kun je er wel drie per kuip planten. Die turfpotjes (zie mijn huidige kweekverslag) vind ik bagger. Na anderhalve maand zijn er zo'n 5 wortelpuntjes doorgebroken. Normaal is een autoflower dan al ruim in bloei, dus dat is te laat.
                        Als je een gewone plant erbij neemt zou ik voor een semi ruderalis pakken. Ik weet dat growers choice een leuke outdoorcollectie heeft qua zaden, voor een prima prijsje. Daar staat vast wel wat bij dat je leuk zal vinden.

Succes!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Semi ruderalus zijn dat die semi autoflowers...refuliere planten die echter eerder in bloei gaan bij het korten van de dagen?

Femaleseeds heeft zo ook enkele soorten

mobile message

Comment

goed begin is half gewonnen

nice!

succes
                            __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Ik heb toch besloten het maar even bij deze vijf plantjes te houden. Zal ik anders de inhoud van de potjes toch maar meteen in de volle grond zetten? Of toch nog even zo doorgaan en als er iets van plantje te zien is de inhoud pas verplaatsen? En ik heb nu toch vijf kuipen, kan ik ze net zo goed daarin zetten toch?

Op zolder heb ik een perfecte kast, als dit wat wordt ga ik binnen verder na de zomer.

Hoeveel zou ik van deze vijf planten kunnen halen? Toch wel vier ons zeker, daar heb ik een jaar lang genoeg aan

Comment

Bezig...
                              X