Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fem. Auto Northern lights kas kweekje 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Fem. Auto Northern lights kas kweekje 2013

Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

Ik heb me gister aangemeld op het forum omdat ik heb besloten dit jaar weer wat plantjes in de kas te zetten.
    Ik ben een complete faalhaas in het kweken van wiet, dus ik dacht wat hulp van mensen die er verstand van hebben kan geen kwaad.
    Eerder had ik ook al plantjes in de kas staan alleen dit was een complete mislukking. Heel veel opgegeten door slakken, veel mannetjes en uiteindelijk het enige goede vrouwtje dat over was: toprot. Misschien 20 gram goeie wiet af gehaald.
    Maar ik heb er een hoop van geleerd en erg veel gelezen in de tussentijd dus nieuwe ronde nieuwe kansen!

Dit jaar heb ik 5 fem. auto northern lights in het kassie staan. Momenteel zitten de dames onder de grond maar zeer binnekort komt daar verandering in. Kheb een bloeivoeding gekocht van canna terra flores en heb nog top-up staan van het laatste kweekje. Dit laatste was een advies van een toenmalige maat van me, die wel eens vaker had gegrowd (met groot succes).
    Iemand ervaring met deze producten? en kan ik ze wel door elkaar gebruiken in de bloei straks?

Ik zal jullie op de hoogte houden, hier een paar foto's (stelt nog niet veel voor hoor)
    2013-05-13 21.36.45 (1).jpg2013-05-15 07.42.14 (1).jpg

Greetz

Re: Fem. Auto Northern lights kas kweekje 2013

pas op dat je ze niet te nat zet

succes!
    __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Hi everyone!

Even en snelle update;
      3 van de dames hebben nu het licht gevonden en staan met hun koppie boven de grond. Ik heb er een paar flessen over heen gezet waar ik de ondekant van uit heb geknipt als preventie tegen slakken. Die ku* beesten gaan niet weer mijn planten aanvreten! Ook heb ik gelezen dat knoflook een prima manier is van bestrijding. Ze zouden hier niet tegen kunnen en er dood aan gaan. Kga binnekort ff een teentje oplossen in water en de plantjes er mee bespuiten.

De flessen staan nog niet op de foto want me mobiel is leeg, en heb geen zin om m op te laden. dit zijn foto's van gister;

2013-05-19 17.25.46.jpg2013-05-19 17.25.40.jpg

@HR83: Thx voor de tip, zal eraan denken!

Greetz

Comment

knoflook werkt tegen bladzuigende insecten, niet tegen rupsen of slakken. Daarvoor kun je beter kopertape nemen of een bierval maken. Buiten dat: bij het verpotten mag je die turfpotjes helemaal kapot snijden, want anders komen de wortels er nauwelijks doorheen.

Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zo,

FF snel zeggen dat alles goed gaat op 1 plantje na.. Die is dood dus. Ik had in het begin 1 lobbeblaatje eraf gestoten toen ik een beetje grond om het stammetje wou doen. Eerst leek ze er wel bovenop te komen maar na een paar dagen stopde de groei toch Maar treur niet, er staan er nog vier en ik ben al bezig een nieuwe uit te zoeken om de lege plek te vullen Helaas geen foto's deze x want me mobiel is naar de knoppen.

De plantjes staan zeker niet te nat. Een fout die ik eerst ook maakte in een eerder kweekje. Nu prop ik me vinger goed in dat potje om te voelen of ie onderin ook nog goed nat is, zo niet: water geven. Dat probeer ik nu een beetje aan te houde en werkt prima so far.

Binnekort ff 5 potten halen (10 liter is zat denk?)

Latertje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Samnesia View Post
            Zo,

FF snel zeggen dat alles goed gaat op 1 plantje na.. Die is dood dus. Ik had in het begin 1 lobbeblaatje eraf gestoten toen ik een beetje grond om het stammetje wou doen. Eerst leek ze er wel bovenop te komen maar na een paar dagen stopde de groei toch Maar treur niet, er staan er nog vier en ik ben al bezig een nieuwe uit te zoeken om de lege plek te vullen Helaas geen foto's deze x want me mobiel is naar de knoppen.

De plantjes staan zeker niet te nat. Een fout die ik eerst ook maakte in een eerder kweekje. Nu prop ik me vinger goed in dat potje om te voelen of ie onderin ook nog goed nat is, zo niet: water geven. Dat probeer ik nu een beetje aan te houde en werkt prima so far.

Binnekort ff 5 potten halen (10 liter is zat denk?)

Latertje
            Is zeker wel groot zat maar ik zelf zou grotere nemen ik heb 25l potten voor me automatics ik heb zelf ook 1 northernlight en 1 amnesia haze
            Legalize it

Comment

hmz,ik heb er hier ook zo eentje met 1 lobblaadje en 1 fanleaf.... maar die ene fanleaf begint te groeien dus mijne komt er wel door.

check mijn verslagje ook eens!

later

Comment

Bezig...
              X