Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek 5 verschillende autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek 5 verschillende autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

    Na vrij veel gelezen te hebben (zoveel verschillende dingen ook dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet), toch besloten zelf ook maar eens een paar dames op het dakterras te plaatsen. Ik via dutch-headshop de 5 mix autoflower zaden gekocht. Deze bevatten: 1x Northern light, 1x white widow, 1x AK, 1x Blueberry en 1x lemon skunk. Afgelopen vrijdag heb ik ze allemaal in de kiembakjes gelegd tussen vochtige watten. Gisteren waren er 4 uitgekomen en vandaag ook de laatste (lemon skunk). Ik heb deze direct in 10L emmers gestopt waar ik onder gaten in gemaakt heb. Ik heb ze direct buiten gezet omdat ik verder geen verlichting heb binnen etc etc. De grond die ik gebruik is fleurella potgrond (80%) gemixt met zand (20%). Omdat er toch nog aardig wat regen op komst is heb ik ook direct gezorgd voor een afdakje die wel doorzichtig is zodat er mocht het regenen alsnog wat licht doorheen kan. Op dit moment staan ze er zo bij:

    foto1.jpg

    Het afdakje is een stuk gaaswerk met folie er overheen. Een paar dingen vraag ik me nog af. Het is nu komende nachten ongeveer 9 a 10 graden buiten. Is het verstandig om ze snachts elke keer naar binnen te verslepen i.v.m. met stress enz? Alleen als het donderdag en vrijdag rond de 3 a 4 graden wordt gaan ze sowieso naar binnen. Ik ben van plan de planten alleen voeding te geven tijdens de bloei. Is de terra bloom hier goed voor?

    Ze staan in ieder geval op een plek waar ze de hele dag zon krijgen mocht de zon weer gaan schijnen. Dit was het voor nu. Mocht iemand nog goede tips hebben.. altijd welkom!

    #2
    Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

    Ik zou ze ff wat warmer zetten en wat doorzichtig plastic met een paar luchtgaatjes er in overheen doen zodat het wat kan broeien en ademen. Totdat ze bovenkomen. Maar wie weet lukt het zo ook, kan altijd!

    succes met je kweek.

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

      Oke bedankt voor je advies! Ik had er dus toen ik ze gepot had folie over zitten maar ook dat dakje met folie er boven. Ik dacht dat dit wat veel van het goede werd en had daarom de folie eraf gehaald.. Maar als ik ze nu warmer binnen zet krijgen ze niet echt optimaal licht denk ik.. is dit erger dan dat ze eventueel wat aan de koude kant zijn?

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

        Onder de grond schijnt toch geen zon dus een beetje minder licht maakt niets uit. Zodra het bovenkomt folie er dus af en op een lichte plek zetten. Als ze opgekomen zijn niet de hele dag in de volle zon (mocht het weer beter worden).
        De temperatuur is wel belangrijk voor een goede ontkieming. (20-25gr)
        Last edited by JiMBR0wsKi; 21 May 2013, 08:20.

        Comment


          #5
          Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

          Onder de grond schijnt wel licht eh..de zon dringt best een stuk de aarde in, en ontkiemende plantjes richten zich dmv de zwaartekracht, maar ook onder invloed van het licht.
          Het is inderdaad wat koud, maar elke keer heen-en-weer slepen is ook niet goed tijdens ontkiemen.
          Ze staan er nu toch, en zolang het niet vriest zouden ze wel moeten overleven.
          Ik zou ze lekker laten staan. Komt echt wel goed. Tja, ze gaan alleen niet zo snel nu.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

            Ik had ze zojuist net weer binnen gezet voor het raam. Laat ze nu in ieder geval even staan tot ze boven de grond zijn.. En donderdag en vrijdag wordt het snachts ook behoorlijk koud dus dan blijven ze ook nog binnen als daarna de temperaturen iets omhoog gaan mogen ze weer buitenspelen. Hopen dat het maar een beetje goed gaat zo.. geen geweldige start denk ik maarja. Het is dan ook de eerst keer.

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

              gewoon lekker buiten zetten. kan geen kwaad

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                Oke.. binnen laten staan achter het raam waar ze overigens heel de dag wel licht krijgen of ongeacht het weer komende dagen gewoon buiten zetten en tijdens regen onder mijn doorzichtige afdak?

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                  Gewoon op je vensterbank laten staan. Nou niet meer gaan verslepen. Dan wordt je aarde weer kouder. Buiten is de komende dagen 12-15 graden en s nachts een graad of 5-7. Onder je afdak is er wellicht net zoveel licht als op je vensterbank? Maar in ieder geval wel warmer.
                  Onder je afdak uitslepen zou ik helemaal nooit doen in dit stadium. Als je een buitje mist verzuipt de boel misschien en dat bij deze temperaturen...
                  Als de de lob blaadjes open zijn ff kijken of het buiten niet te koud wordt s nachts en dan naar buiten, eenmaal opgekomen is de vensterbank wel de hel voor je plantjes.
                  Dan ook niet meer naar binnen en buiten verslepen maar buiten laten staan. En bij hevige regen onder je afdak.
                  Het kan wel buiten maar het zal tergend langzaam gaan. Het staat nu op je vensterbank, laten staan dus!

                  Joh dat komt allemaal wel goed
                  Last edited by JiMBR0wsKi; 22 May 2013, 08:11.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                    Ze staan nu op de vensterbank met ongeveer 20 graden. Heb er nog maar even een spaarlamp 23W boven hangen voor een klein beetje extra licht, of dat veel zin heeft weet ik niet. Zie dat vanaf volgende week maandag/dinsdag de temperaturen oplopen dus dan gaan ze naar buiten en niet meer naar binnen. Volgens mij begin ik tekenen van leven te zien bij de blueberry.

                    Comment


                      #11
                      foto2.jpgfoto3.jpgfoto4.jpgfoto5.jpgfoto6.jpg

                      Foto 1 is de AK
                      Foto 2 is de nog beetje ingepakt White widow
                      Foto 3 is de Blueberry
                      Foto 4 is volgens mij de Northern Light
                      Foto 5 is alles bij elkaar

                      Gaat dus volgens mij rustig de goede kant op. Volgende week wordt het als het goed is weer iets warmer dus dan mogen ze lekker naar buiten toe. Nu zie ik dat de blaadjes een heel klein beetje richting het licht groeien omdat ze ook voor het raam staan. Is het slim om de potten soms even te draaien zodat ze van de andere kant belicht worden?

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                        ik doe dat altijd, anders groeien ze uiteindelijk heel schuin, kan je niks mee fout doen

                        succes

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                          Alles kan natuurlijk. Ik was altijd in de veronderstelling dat steeds de pot draaien je plant een bak energie kost en dat dit ten koste gaat van de gezondheid/opbrengst en ze uiteindelijk vatbaarder worden voor van alles wat je niet wil. Niet te lang wachten met onder je afdak zetten (bij heftige regen) of beter naar buiten. Ze kunnen wel wat lage temp hebben. Vanaf nu gaan ze flink strekken op de vensterbank

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                            Ik heb ze nu zelf onder 2 spaar lampen strekken nie veel en lekker warm voor ze volgende week doe ik ze ook naar buiten
                            Legalize it

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenkweek 5 verschillende autoflower

                              gewoon alles buiten laten staan en de natuur z'n gang laten gaan.
                              die plantjes kunnen echt wel wat meer hebben als je denkt en buiten worden ze alleen maar sterker
                              hoe meer je je plantje vertroeteld hoe zwakker ze word!
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment

                              Bezig...
                              X