Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner autoflower kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginner autoflower kweek

    Korting op 420shop
    Ik ben een kweekje begonnen met zaadjes namelijk de R.Q.S. autoflower mix.
    Zaadjes besteld op 22-4-2013 en een dag of 2 later binnen gekregen en gelijk ontkiemt in een plagron seedbox.
    ze zijn ongeveer vanaf 28-4-2013 boven de grond gekomen en hebben nog een tijdje in de seedbox gestaan, hierna zijn ze met kiemplug en al in een 9liter pot met potgrond/hydrokorrels-mix van de lokale tuinder geplaatst.

    Eerste dagje buiten:

    ('s nachts gingen ze naar binnen omdat de temperatuur buiten laag was)

    05-02-2013.jpg
    (de pot met een wasknijper er op is een Dinafem Original Amnesia (niet auto) die staat permanent buiten)

    05-02-2013(2).jpg


    Helaas is hebben we maar een paar mooie zonnige dagen gehad dus groeien deden ze niet echt, hiervoor heb ik maar een Tneon 2x55 watt lamp met groeilampen aangeschaft en daar staan ze nu 24/24 onder behalve als het zonnetje schijnt, dan gaan ze naar buiten.


    foto onder lampen 19-05-2013:
    19-05-2013.jpg



    ze hebben tot nu toe 2x kraanwater gekregen, 1 keer regenwater en 1 keer water met 1/8e voeding namelijk Canna vega, en een portie Rhizotonic van Canna. ik geef ze ongeveer 300ml water per plant per keer.

    water geef ik als ongeveer de eerste 3-4 cm van de bovenste grond uitgedroogd is.


    foto's 21-5-2013:
    21-5-2013.jpg

    21-5-2013 (2).jpg

    21-5-2013 (3).jpg

    hier dus ongeveer 3 weken oud, zodra het weer overwegend goed is gaan ze permanent buiten staan. als het weer maar zo blijft aanklooien koop ik er nog een bloeilamp bij die 1 van 2x55 watt tneon's gaat vervangen.





    Zoals jullie zien ben ik nog echt een beginner en tips zijn dan natuurlijk altijd welkom, ik ben van plan om nog een 2e ronde te draaien dit jaar en daarvoor ga ik nog een ph-meter aanschaffen om dat ook goed in de gaten te houden, plus ze gaan dan in Plagron light mix met perlite grond.



    Groetjes,

    Leftie

    #2
    Re: beginner autoflower kweek

    ga je ze helemaal 24/24 zetten?
    zou ze op zn minst 4 uur donker geven
    Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

    Schoffie's Geschoffel 2014

    Comment


      #3
      Re: beginner autoflower kweek

      ze gaan binnenkort op 20/4 ik heb begrepen dat het donker ze hormonen laat aanmaken of iets dergelijks wat zorgt voor de bloei, ik wil ze nu nog een week ongeveer op 24/24 en dan gaan ze op op 20/4
      en als het weer mooier wordt gaan ze naar buiten, dus krijgen ze ook genoeg nachtrust

      Comment


        #4
        Re: beginner autoflower kweek

        bij af is eerste 3 / 4 week superbelangrijk omdat dat de fase is waar de plant t meeste in groeit in vergelijking met de periode erna.
        als ik jou was had ik ze eerste 3 /4 week 20/4 gegeven. te laat of niet doen zal je schelen in de uiteindelijke opbrengst
        Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

        Schoffie's Geschoffel 2014

        Comment


          #5
          Re: beginner autoflower kweek

          bedankt voor je reactie, dus is het het best om ze per direct op 20/4 te zetten?

          gr.

          Comment


            #6
            Re: beginner autoflower kweek

            of je nu 18-6 0f 20-4 kiest, die voorkeur verschilt per kweker, maar ik zou voor schema gaan met iig wel een aantal 'donker' uren

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            veel succes verder, ik zal je verslag volgen!
            Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

            Schoffie's Geschoffel 2014

            Comment


              #7
              Re: beginner autoflower kweek

              hartelijk dank!

              dan gaan ze bij deze vanaf vanavond op 20/4

              Comment


                #8
                Re: beginner autoflower kweek

                Blijf vooral die uren wisselen! Dat zal ze lekker laten stressen. Of wil je soms geen herma's?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: beginner autoflower kweek


                  klopt helemaal
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: beginner autoflower kweek

                    Ja daar heb ik lekker veel aan.. Sorry dat ik k het zo zeg maar jullie zeggen dus eigenlijk dat ik het beter op 24u kan houden IvM stress??
                    Dit is ook mijn eerste kweek, ik zal het advies zeker meenemen bij de volgende ronde.

                    edit: trouwens is het niet om stress te verminderen beter dat ik het licht bijvoorbeeld langzaam afbouw (elke dag een half uurtje donker erbij totdat het ongeveer gelijk is aan de uren licht buiten), aangezien ze uiteindelijk wel buiten komen te staan?
                    Last edited by leftie; 21 May 2013, 15:21.

                    Comment

                    Bezig...
                    X