Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder (2x) eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lowryder (2x) eerste kweek

Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

Ik ben een 2-tal weken geleden begonnen met ontkiemen van 2 Lowryder zaadjes die ik via via verkregen heb (dus niet van een growshop).
    Ondertussen heb ik dit forum leren kennen en het leek me wel leuk om af en toe eens wat fotootjes up te loaden
    Ik heb helaas wel geen foto's van het ontkiemen en bovenkomen van de plantjes dus jullie zullen het voorlopig hiermee moeten stellen

Wel kan ik zeggen dat er momenteel niet veel vooruitgang te zien is door het slechte weer. De plantjes zijn de laatste dagen niet echt veel meer gegroeid, ondanks het feit ik ze van een kleine pot met potgrond+gewone zand naar een 5L bloempot met enkel potgrond heb overgezet.

Deze foto's heb ik net getrokken toen de zon even kwam piepen.
    IMG_4369.jpgIMG_4370.jpgIMG_4368.jpgIMG_4371.jpgIMG_4372.jpg

Als er iemand vragen heeft of tips kan/wil geven ben je altijd welkom!

Adios!
    This is how we chill from '93 till.

Re: Lowryder (2x) eerste kweek

Aloha forum!

Omwille van het slechte weer de afgelopen maand zijn de plantjes nog niet bepaald spectaculair gegroeid en vond ik het niet de moeite om er foto's van te nemen.
    De laatste paar dagen daarentegen heeft de zon lekker zijn werk gedaan en dat kan je zien

Een van de twee plantjes loopt nog steeds een beetje achter, maar ik ben al blij dat hij het heeft overleefd!
    Het zal nu wel wat langer duren dan gepland voor ze volgroeid zijn, maar gewoon geduldig blijven en hopen dat de weergoden een handje helpen!

Verder sta ik altijd open voor vragen, tips etc. dus niet twijfelen, gewoon posten!

Hopelijk gaan ze nu wat sneller groeien & duurt het niet meer zo lang voor ik weer wat nuttige foto's kan trekken.

Tot gauw!

p.s. Ik merkte gisteren op dat er onder de bladen van het grootste plantje een paar spinnenwebbetjes zaten.
    Ben nu niet 100% zeker dat het wel degelijk om spint ging omdat ik geen beestjes zag, maar ik heb toch wat knoflookwater met een druppeltje afwasmiddel erin op beide plantjes gespoten.
    (heb gelezen dat dat zou moeten/kunnen werken)

p.p.s. De plantjes zitten in gewone potgrond, op de zak stond dat er in deze grond voor zo'n 4-6 weken voeding zit.
    Nu heb ik hier nog wat gedroogde organische koemest liggen, maar ik heb gelezen dat dit niet alle noden van de plantjes voldoet.
    Ik heb wat liggen zoeken op het forum en zag dat paardenmest veel meer stoffen bevat die wietplantjes beminnen.
    Hier in de buurt zijn redelijk veel weien waar paarden instaan dus ik dacht eraan een van deze dagen wat paardenmest proberen te bemachtigen (wel een beetje een raar beeld om iemand in je wei paardenmest te zien verzamelen )
    Als jullie een beter idee hebben of dit eerder afraden kan je mij de eventuele vernedering besparen en mag je altijd een alternatief geven!

Hier de foto's die ik deze ochtend heb getrokken:
    IMG_4381.jpgIMG_4382.jpgIMG_4383.jpgIMG_4384.jpgIMG_4385.jpgIMG_4387.jpgIMG_4388.jpgIMG_4389.jpgIMG_4390.jpg

Comment

Welkom op het forum!

Netjes ziet het er uit bij je.
      Goed idee die eierschalen voor de kalk, pas wel op dat je al voorbemeste grond hebt, en de mest die je toe wilt voegen zal je plant op dit moment verbranden.

Je zou dit in de bloei toe kunnen voegen , mits je geen andere (biologische) vloeibare voeding wilt gebruiken.
      Ik zou het laatste voorkeur geven, het is vrij lastig om de verse mest met de juiste verhoudingen toe te dienen.

Persoonlijk zou ik voor de vloeibare versie gaan, dosering en opname is makkelijker dan het alternatief.

De eierschalen kan je ook koken en even laten trekken en afkoelen. Dit kalkrijke water kan je aan de potten toevoegen.

Succes en hou ze groen!

__________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

@HR83 Oorspronkelijk wou ik geen vloeibare voeding gebruiken, maar na een tijdje rond te neuzen op het forum lijkt dat inderdaad toch wel handig te zijn.
        Bedankt voor de tip met de eierschalen, ga ik zeker toepassen!

Comment

Aloha!

Vandaag nog snel wat fotootjes getrokken:

IMG_4412.jpgIMG_4413.jpgIMG_4415.jpgIMG_4416.jpgIMG_4417.jpgIMG_4419.jpg

Zoals je kan zien is het verschil tussen de twee nu nog groter geworden, maar we blijven geduldig

Als jullie meer info willen of vragen hebben ben ik blij om jullie te helpen dus laat dan zeker iets horen.

Adios!

Comment

vind je 5 liter niet wat klein?

Comment

Deze plantjes worden maar 30-50cm hoog, dus 5L lijkt me voldoende.
              Ik zal nog eens wat opzoekwerk doen

Comment

Weet niet van welke breeder dit is, maar lowryder van vision seeds zou ik zeker wel in 10L minimaal zetten.
                Liefst nog groter.

Kijk even me verslag van 2012

Comment

Hallo,

Ik ben nog een beginner en ik krijg binnen 2 weken mijn eerste plantje.
                  Mag ik vragen waarom je er ei schilfers in doet?. is dat voor extra voeding of iet tegen dieren te doen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Comment

eierschalen zijn gemaakt van kalk

goed voor de grond
                    __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Jep, in de eerste plaats zijn de goed voor de grond.
                      Ik heb ook ergens gelezen dat slakken er niet over kruipen, mooi meegenomen dus!

Comment

Aloha!

De plantjes hebben een nieuw en groter jasje gekregen! Ze staan nu in 10L potten.
                        Ook heb ik Plagron Bio: Alga grow & Alga bloom besteld zodat ze helemaal niets meer tekort komen.

Hier wat beeldmateriaal van de reactie van de plantjes zelf toen ik ze het nieuws bracht:

Nu we die flauwe mop achter de rug hebben krijgen jullie nog een fotootje:
                        10L (2).jpg

Hopelijk komt de voeding snel aan zodat we kunnen zien of deze zijn geld waard is.
                        Dat was het weer & ik hou jullie op de hoogte.

Adios!

Comment

Ze hebben voorlopig nog geen voeding nodig, misschien 3x ofzo in de bloei.

Comment

De grootste ben ik niet van plan veel te geven, maar het kleintje wil ik een handje helpen door een paar lage dosissen groeivoeding te geven

Comment

Ik zou het niet doen, door voeding gaat ie niet sneller groeien.

Comment

Bezig...
                              X