Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
sproei ze in de avond als de hete zon weg is (uurtje of 8 a 9 is prima)
een beetje water over ze heen. overdag hebben ze een hekel aan water op
het blad, omdat dit afkoelt, zwaar is en het blad kan doen verbranden bij direct zonlicht.
in de avond vinden de plantjes die koeling prettig en zal zo sneller rusten.
ze kan door het vocht het blad fris houden voor de avond en door snellere
rust fase ook sneller beginnen met de nacht taken
succes weer
ps. als het regent of geregent heeft hoef je dat dus niet te doen he tenzij ze overkapt staan en
geen directe regen vangen.
Oke gewoon met de plantenspuit ff natmaken,
Bedankt voor de tip ga ik zeker doen.
Mijn ec meter en voeding komt vandaag ook binnen,
ik heb plargon terra groei en bloei maar dit heb ik voorlopig nog niet nodig,
Ik ben wel benieuwt naar mijn ec
ik stemde goed genoeg, prima zou een beetje overdreven zijn maar je gaat lang niet slecht. de kweeksels zijn aardig bij getrokken in de laatste week dus dat komt vast wel snor. nog een weekje of twee wachten met voeden zou ik zeggen ze hebben nog helemaal geen tekenen van tekorten (euh du'h) .. hoewel het wellicht een kutzomertje wordt haal je er wel wat vanaf .. succes noord!
Nieuwe fotos ik maak me nog steeds zorgen om die ene met de "gekreukelde blaadjes"
die ziet er gewoon niet zo gezond uit.
die andere in de grote pot gaat ook niet zo heel lekker krijgt ook lange ipv breede bladeren.
maar de 2 in de emmers gaan volgensmij helemaal volgens schema.IMG-20130617-WA0000.jpgIMG-20130617-WA0001.jpgIMG-20130617-WA0002.jpgIMG-20130617-WA0003.jpg
terecht dat je zorgen maakt om de gekrulde blaadjes, je kan er alleen
weinig aan doen op het moment. iets meer wateren kan helpen om genoeg vocht
aan te bieden. maar de oorzaak licht waarschijnlijk bij de heftige zon van de afgelopen 2 a 3 dagen.
zeer fel en warm waardoor je plantjes zijn gaan transpireren. zo voorkomt ze oververhitting en is een uitdrogingsvorm.
dus genoeg drinken geven op meerdere tijden van de dag (niet op het blad of de plant, netjes in de grond).
valt me wel op dat het net diegene zijn met de rode potten. misschien eens de kleur aan de buitenzijde wit maken.
kan zijn dat je wortels aan het koken zijn omdat de warmte in deze potten te goed geleiden. die witte emmers
geleiden amper en weerkaatsen met het wit het licht af. dit scheelt enorm in bodem temp.
thanks je volgt me nog steeds,
Ik ga ze wat meer water aanbieden ze zijn al aardig bij getrokken,
Die in die rode potten zijn ook jonger maar het is inderdaad wel raar eentje heb ik nu ook in een witte emmer gezet die gaat beter.
Gelukkig gaat 1 plant best wel lekker grote bladeren.
Ik volg je advies op.
Comment