Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto silver haze, vensterbank

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: auto silver haze, vensterbank

    Hehehe

    Comment


      #17
      Re: auto silver haze, vensterbank

      Natuurlijk leest er nog wel iemand mee. 215 views momenteel.
      Zolang jij je verslag maar interessant houdt
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: auto silver haze, vensterbank

        Ondanks de enorme kater ben ik vandaag lekker verder gegaan met het drooghok. Of beter gezegd, zorgen dat de ventilator op het tempo draaide dat ik wilde.

        Omdat ik eigenlijk geen idee had hoeveel ohm ik er tussen moest zetten ben ik gewoon naar een elektronica zaak gegaan en heb ik 5 weerstandjes van 100 ohm, 5 weerstandjes van 1k ohm en 1 weerstand van 10k ohm gekocht.

        Thuis aangekomen probeerde ik eerst 10k ohm, dit bleek veel te veel en de ventilator deed niks. Vervolgens probeerde ik een weerstandje van 1k ohm. Het ventilatortje werkte wel maar draaide nog te hard naar mijn smaak.

        Toen ben ik weerstandjes in serie gaan zetten en merkte ik dat 2,5k ohm wel een prettige rustige draaisnelheid gaf. Er zaten wel enige nadelen aan dit systeem, ik had namelijk 2x 2k en 5x 100 aan elkaar gezet wat een flinke ketting aan weerstandjes maakte. Maar het vervelendste was dat de weerstandjes van 1k ohm flink heet werden en een beetje begonnen te roken. Dit roken stopte na een tijdje wel weer maar ik was toch niet tevreden met deze oplossing. Op dat moment zag de ventilator er zo uit:
        IMG_1294.jpg

        Blij dat ik het aantal ohm had gevonden waar ik tevreden mee was had ik toch het gevoel dat dit niet de manier was om het effect te bereiken. Daarom wilde ik terug naar de winkel om een weerstandje van 2,5k ohm te halen. Zo gezegd zo gedaan, het enige probleem was dat de kerel achter de balie me per ongeluk een weerstand gaf van 25k ohm. Toen ik thuis kwam om het te testen deed de ventilator dan ook niks. Nadat ik even de kleurcode op internet had opgezocht snapte ik wat er mis was gegaan en ging ik voor de derde keer naar de winkel. De vent achter de balie gaf zijn fout toe en ruilde de weerstand om voor de 2,5k ohm die ik wilde. Ik ging naar huis en soldeerde het weerstandje op zijn plaats:
        IMG_1295.jpg
        Dit zag er erg mooi uit en ik was dan ook erg tevreden met mezelf. Compleet onterecht zo bleek snel want zodra ik de stroom aansloot begon het weerstandje direct te gloeien en brandde compleet weg. Dat krijg je blijkbaar als je met dingen gaat klooien waar je compleet geen verstand van hebt. Maar ja, weer wat geleerd, hoe groter de weerstand hoe meer hitte de stroom die er doorheen gaat produceert. Best logisch eigenlijk.

        Daarom ben ik verder gaan denken en besloot ik de weerstanden parallel aan te sluiten om zo de stroom te verdelen. Even rondzoeken op internet leerde me al snel dat er een formule is om te berekenen welke weerstand je overhoudt als je ze parallel aansluit. parallel_1.gif

        Helaas was het inmiddels na vijven en kon ik geen weerstandjes meer kopen. Ik had namelijk bedacht dat als ik 5 weerstandjes van 12,5k ohm parallel aansloot ik een vervangingsweerstand van 2,5k ohm zou krijgen. Helaas ging die boot niet op en ik had niet het geduld om dit alles tot morgen te laten liggen. Dus keek ik welke weerstandjes ik nog had, die nog niet doorgebrand waren. Na even rekenen kwam ik er op uit dat ik het beste 10k ohm als r1 kon gebruiken en dan 3,5k ohm als r2, dit gaf een rv van 2592,593. Close enough. 10k had ik liggen, en 3,5k kon ik maken van een serie van 5x100 en 3x1k. Het resultaat was als volgt:
        IMG_1298.jpg
        Je ziet een slinger weerstandjes die onder het witte plastic "achterklepje" door zitten. Deze opstelling staat op dit moment proef te draaien. Er is in ieder geval nog geen rook en de ventilator draait zoals ik hem hebben wil. Ik laat de opstelling even een paar uur draaien en ga dan checken hoe warm de weerstandjes worden. Als ik het veilig genoeg acht laat ik het zo, en anders ga ik binnenkort alsnog even 5x 12,5k ohm halen om het netjes op te lossen.

        Anyway, dat was mijn avontuurtje met de weerstandjes. Het kan vast makkelijker maar ik heb het naar mn zin gehad terwijl ik dit alles uitvogelde en probeerde, en de weerstandjes zijn wel een hele goedkope oplossing.

        Na al dat gezever over niet direct wiet gerelateerde zaken hier nog wat foto's van mijn balkondame. Het lijkt wel alsof ze 'er 's ochtends en 's middags goed bij staat en 's avonds (foto's gemaakt om 18:50) haar blaadjes een beetje laat hangen.
        IMG_1299[1].jpgIMG_1300[1].jpgIMG_1301[1].jpgIMG_1302[1].jpg

        Ik heb trouwens ook nog 2 guerilla dames staan waar ik tot nu toe niks over had gezegd maar daar maak ik maar geen foto's van.
        Last edited by mattiethijs; 8 June 2013, 17:58. Reden: Foto's naast elkaar gezet ipv onder elkaar.

        Comment


          #19
          Re: auto silver haze, vensterbank

          Oorspronkelijk geplaatst door mattiethijs View Post

          Ik heb trouwens ook nog 2 guerilla dames staan waar ik tot nu toe niks over had gezegd maar daar maak ik maar geen foto's van.
          Waarom zeg je het dan?

          Ja, ze wilt wat drinken daarom hangt ze slapt.
          Verder ziet het er wel goed uit.

          Comment


            #20
            Re: auto silver haze, vensterbank

            Tja waarom zei ik het, ik denk soort van een uitleg waarom ik die droogkast maakte. En zolang ik er verder niet veel over deel denk ik niet dat het veel kwaad kan om dat te zeggen.
            Ok hangt ze daarom zo slap, dan geef ik haar nog even flink wat te drinken. Thnx.

            Comment


              #21
              Re: auto silver haze, vensterbank

              Even een kleine update. Ik heb de dame gisteren en vandaag substantieel meer water gegeven dan voorheen, en het lijkt haar goed gedaan te hebben. Ze ziet er al een stuk minder hangerig uit. Dus bedankt voor de feedback (en stom dat ik de eerste keer dat ik die feedback kreeg blijkbaar alsnog te weinig water gaf).

              Zo staat ze er nu bij:
              IMG_1309.jpgIMG_1310.jpgIMG_1311.jpgIMG_1312.jpgIMG_1313.jpg

              Comment


                #22
                Re: auto silver haze, vensterbank

                Zo zo mooie plant, ik heb ook al zitten kijken voor auto silver haze

                Comment


                  #23
                  Re: auto silver haze, vensterbank

                  Ok, ja tot nu toe is het best een makkelijk plantje. Ik ben alleen heel benieuwd hoe de oogst wordt. Dat het niet veel wordt mag duidelijk zijn met een autoflowertje op het balkon, maar ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de toppen. Als dat bevalt ga ik volgend jaar wel wat meer AFtjes op m'n balkon zetten, anders ga ik eens kijken naar reguliere zaadjes en die dan proberen te scroggen zodat ze niet al te zichtbaar op mijn balkon staan.

                  Mn buurman zag namelijk vanaf zijn balkon waar ik mee bezig was en vertelde dat hij vorig jaar ook wat plantjes op zijn balkon had staan die 's nachts gestolen zijn. Best bizar om te denken dat iemand twee verdiepingen hoog op een balkon klimt om wietplantjes te stelen, maar sommige mensen zien alleen geld in een bloempot...

                  Ben je van plan om dit jaar nog te starten met auto silver haze of is dat meer een voornemen voor volgend jaar?

                  Comment


                    #24
                    Re: auto silver haze, vensterbank

                    het worden geen kilo's, maar een redelijke oogst van deze plant op jou balkon mg je wel verwachten

                    niet vergeten dat een licht bewolkte dag al beter werkt dan de 400 hps die er boven had kunnen hangen
                    __________________________________________________ ______________

                    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                    sigpic

                    Comment


                      #25
                      Re: auto silver haze, vensterbank

                      Ik was oorspronkelijk van plan om te kijken hoe de oogst werd en afhankelijk daarvan het zaadje dat ik nog had (ook auto silver haze) ook op mijn balkon te zetten. Nu vraag ik me eigenlijk af wat het nut zou zijn van wachten, en heb ik besloten dat ik prima twee plantjes op mijn balkon aan kan. Dus het zaadje ligt op dit moment tussen de natte wattenschijfjes om binnenkort gezellig bij haar zus te gaan staan.

                      Het huidige plantje staat in een 10 liter mayonaise (nouja, basissaus....) emmer met gaten in de onderkant. Ik zat zelf te denken om nog een 10 liter pot ergens vandaan te vissen en het tweede plantje daar in te steken zodra het ontkiemt is. Of zijn er mensen die denken dat het ook prima zou zijn om ze samen in dezelfde 10 liter emmer te laten staan?

                      Zo staat ze er vandaag bij:
                      IMG_1314.jpgIMG_1315.jpgIMG_1316.jpgIMG_1317.jpg

                      edit:

                      Kheb al een 10L emmer gevuld met dezelfde mix van compost en potgrond met bovenaan een laag stekgrond en onderin de emmer gaten gemaakt. Lijkt me wel zo fijn om ze allebei de ruimte te geven.
                      Last edited by mattiethijs; 11 June 2013, 12:14.

                      Comment


                        #26
                        Re: auto silver haze, vensterbank

                        mooi gezond hoor je!!! houden zo!!!
                        Wil je blowen, moet je het zelf growen

                        Comment


                          #27
                          Re: auto silver haze, vensterbank

                          Ej thnx, ik doe mn best !.

                          Het tweede zaadje is inmiddels ontkiemd en in de emmer gestopt. Nu wachten tot ze haar hoofdje laat zien en dan hopen dat de zon snel stopt met achter de wolken hangen...
                          Last edited by mattiethijs; 12 June 2013, 11:34.

                          Comment


                            #28
                            Re: auto silver haze, vensterbank

                            Oorspronkelijk geplaatst door mattiethijs View Post
                            Nu wachten tot ze haar hoofdje laat zien en dan hopen dat de zon snel stopt met achter de wolken hangen...
                            Eigenlijk hoop ik meer op dat de wolken stoppen met voor de zon hangen...
                            I plant a little tree in my front yard
                            precious little tree in my front yard

                            Comment


                              #29
                              Re: auto silver haze, vensterbank

                              Oorspronkelijk geplaatst door amigo View Post
                              Eigenlijk hoop ik meer op dat de wolken stoppen met voor de zon hangen...
                              Ja klinkt ook prima. Zolang de wolken en de zon afstand nemen van elkaar ben ik tevreden. En wiens initiatief dat dan is ga ik niet te lang bij stil staan.

                              Comment


                                #30
                                Re: auto silver haze, vensterbank

                                Ziet er mooi uit dat plantje!

                                Comment

                                Bezig...
                                X