Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto silver haze, vensterbank

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    auto silver haze, vensterbank

    Korting op 420shop
    Hey,

    Zoals ik in mijn introductiepost ook al zei ben ik voor mijn eerste keer wiet kweken begonnen aan een vensterbank kweek. Ik heb hierbij gekozen voor auto silver haze omdat ik ten eerste de silver haze best een lekker wietje vind, en ten tweede natuurlijk om de eigenschappen dat het plantje klein blijft en automatisch in de bloei gaat mocht het plantje niet genoeg licht krijgen.

    Oorspronkelijk was mijn idee om het plantje zonder een lamp te kweken. Ik heb een flink keukenraam op het zuiden waar het plantje 's ochtends en in het begin van de middag kan zonnen, en en zo tussen 4 en 5 staat de zon op mijn balkon op het noorden waar de plant tot ongeveer 9 uur 's avonds lekker even in de zon en in de wind kan staan.

    Het zaadje heb ik ontkiemd door het tussen 2 natte wattenschijfjes op een iets verwarmd donker plekje te leggen. Helaas was het weer slecht toen ik het ontkiemde zaadje plantte (rond 17-5) en heb ik uit noodzaak besloten toch maar een lamp te gebruiken om te voorkomen dat het plantje ging strekken bij afwezigheid van de zon. De lamp staat op een timer aangesloten en staat dus op het moment 18 uur per dag te schijnen op het plantje. Tenzij de zon schijnt zoals het gisteren en eergisteren gedaan heeft, dan gaat het lampje uit en het plantje lekker in de zon. Het lampje dat ik gebruik is een philips tornado 23W.

    Vandaag staat het plantje binnen door rotweer:

    IMG_1234[1].jpg

    Qua grond heb ik er voor gekozen om het lekker biologisch te houden. Ik heb geen voeding gekocht en ben dat ook niet echt van plan. Tenzij blijkt dat dit onmisbaar is oid maar dat zal de tijd leren. In het grootste gedeelte van mijn pot zit een mix van compost uit de eigen composthoop, universele potgrond en een beetje as uit de open haard om het geheel een beetje minder zuur te maken en wat mineralen toe te voegen. Bovenaan zit een laagje zaai en stekgrond zodat het plantje eerst gaat zoeken naar voeding en zo mooie grote wortels ontwikkelt.

    Op dit moment geeft ik het plantje ongeveer om de drie dagen een beetje water. Sowieso heb ik aan de onderkant van m'n pot enkele gaten gemaakt zodat overtollig water zijn weg naar buiten kan vinden.

    Ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van de voortgang van mijn vensterbank/balkon kweekje.

    Mochten er nog vragen/opmerkingen/tips zijn dan hoor ik die graag.

    okidoki,
    Mattiethijs
    Attached Files

    #2
    Re: auto silver haze, vensterbank

    kijks aan welkom bij de club..
    suc6 deze eerst grow !!

    Comment


      #3
      Re: auto silver haze, vensterbank

      dat ziet er gezond en mooi groen uit. ik hoop dat je er een lekker rokertje aan overhoudt!
      I plant a little tree in my front yard
      precious little tree in my front yard

      Comment


        #4
        Re: auto silver haze, vensterbank

        Dat is nou precies wat ik ook hoop!

        Comment


          #5
          Re: auto silver haze, vensterbank

          Nou succ3s maar dan, al vind ik dat buitenkweek buiten moet staan.
          Al dat flauw gedoe met binnen pakken en een lampje erboven.
          Plantjes kunnen er goed tegen , onkruid groeit overal.
          Als je lampen gebruikt is het binnenkweek.
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



          sigpic

          Comment


            #6
            Re: auto silver haze, vensterbank

            Hehe, ja buitenkweek hoort buiten. Het zit ook al enigzins in de naam he.
            Daarom heb ik dit ook in het binnenkweek forum gezet. En daar komt nog eens bij dat ik helaas geen tuin heb. Dus een combinatie van vensterbank, balkon en lampje is het beste dat ik kan bereiken op dit moment.

            Het balkon is de enige plek waar ik buiten een plantje kan neerzetten en daar heeft die dan maximaal zo'n vijf uur per dag in de zon. Als je mij de keuze geeft, (buiten)purist en dus geen kweek, of dan maar iets minder purist en wel lekker kweken dan ga ik op dit moment absoluut voor het wel kweken. En daar dan maar het beste van maken binnen de mogelijkheden die ik heb. Dus op dit moment betekent dat vensterbank + balkon en het lampje op slechte dagen om het strekken tegen te gaan. En op den duur betekent het dat het lampje netjes opgeborgen wordt en mijn plantje het moet doen met de zon die ze krijgt vanuit de vensterbank en op het balkon.

            Ik verwacht geen monsteroogst van een vensterbank autoflower, maar ik verwacht wel een interessante eerste kweek ervaring en een fijne rookbare oogst.

            Comment


              #7
              Re: auto silver haze, vensterbank

              Toch pakt je plantje meer licht buiten zonder zon dan binnen achter glas.
              Maar ieder zun ding , succes ik blijf zeker binnenspringen.:hpj
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



              sigpic

              Comment


                #8
                Re: auto silver haze, vensterbank

                Hmm, dat is wel interessant wat je daar zegt. Weet je dat zeker? Want in dat geval zeg ik, fuck die vensterbank en lang leve het balkon. De enige reden dat ik de vensterbank gebruik is omdat ik in de veronderstelling was dat directe zon het belangrijkste was en het glas er tussen er niet echt toe deed.

                En ja, blijf zeker binnen springen. Advies, of een ander perspectief is altijd welkom .

                Comment


                  #9
                  Re: auto silver haze, vensterbank

                  Zeker als je dubbel glas hebt, is het buiten veel beter, mede afhankelijk van de soort (metaal!-)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: auto silver haze, vensterbank

                    Lees hier op het forum maar rond, de meeste vensterbank kweekjes doen het ziet zo goed.
                    Zeker als je dubbel glas hebt dat filtert veel te veel. rechtstreeks in de buitenlucht groeit je plantje veel beter.
                    Ik heb zelf vorig jaar een vensterbank kweekje gedaan en die was goed gelukt, 40 gram droog, maar ik weet
                    zeker dat als ik ze buiten op mijn balkon had gezet dat er meer af was gekomen, ze blijven ook redelijk klein
                    op de vensterbank. moet wel erbij zeggen dat ik enkel glas heb geen dubbel.
                    Ik zeg zet ze lekker op dat balkon. Bij mij hebben ze van 9 uur tot 17 uur direct zonlicht en ze doen het goed.

                    grtz
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: auto silver haze, vensterbank

                      Daar zit zeker wat in! Je huid kan volgens mij bijvoorbeeld ook niet verbranden als je achter glas zit, en het houdt dus zeker de nodige UV straling tegen. Maar toch lijkt me de keuze tussen in de volle zon maar achter glas of de volle schaduw maar buiten nog niet zo snel gemaakt.. Opzich kun je aan een plantje wel zien hoe ze reageert op haar omstandigheden, en dus is het misschien een idee om haar eerst een weekje achter glas en zon te zetten, en daarna een weekje op het balkon en vervolgens conclusies trekken. Of is het niet mogelijk om het raam gewoon open te zetten?
                      I plant a little tree in my front yard
                      precious little tree in my front yard

                      Comment


                        #12
                        Re: auto silver haze, vensterbank

                        Wat een lekker zonnetje vandaag. Sinds mijn laatste post heeft het plantje voor het grootste deel van de tijd op het balkon gestaan. Lijkt me inderdaad een beter idee dan op de vensterbank achter het glas. Eigenlijk is het enige dat ik doe het plantje om de 3 dagen een half glaasje water geven en soms een beetje heen en weer bewegen op mijn balkon als de zon weggedraaid is van de voormalige plek.

                        So far so good.

                        IMG_1246[1].jpgIMG_1247[1].jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: auto silver haze, vensterbank

                          Is het trouwens mogelijk om dit topic naar buitenkweek te laten verplaatsen? Het plan is namelijk gewijzigd van een vensterbank experiment naar een balkon plantje.

                          Comment


                            #14
                            Re: auto silver haze, vensterbank

                            Ok weer even een kleine update, geen idee of er nog iemand leest maar ik vind het voor mezelf ook best leuk om een beetje bij te houden hoe alles verloopt. Wat zit het weer enorm mee zeg. Met het plantje gaat het prima, ze lijkt zich prima thuis te voelen op het balkon zoals te zien op de volgende foto:
                            IMG_1290.jpg

                            Afgezien van het feit dat ze iets dorstiger is geworden is er weinig veranderd (behalve uiteraard dat ze een stuk groter is geworden).

                            Omdat alles tot nu toe zo voorspoedig gaat en ik zo weinig hoef te doen in het hele proces verveelde ik me en besloot ik alvast iets te maken waarmee ik de oogst kan drogen. Er vanuit gaande dat dit niet de laatste keer zou zijn dat ik een jongedame op mijn balkon zou laten groeien, en ik waarschijnlijk wel bij de autoflowers blijf en dus geen gigantische oogst hoef te verwachten zolang ik op mijn balkon moet kweken, wilde ik een droogkastje dat niet teveel ruimte inneemt en waarin vrij discreet mijn wiet te drogen kan leggen. Met dat alles in gedachten ben ik vanmiddag naar de kringloper geweest om een goedkoop klein kastje op de kop te tikken. Dit kastje is het geworden:
                            IMG_1287.jpg

                            Na een paar kleine aanpassingen ziet het kastje er nu zo uit aan de binnenkant:
                            IMG_1288.jpg
                            Ik heb twee lagen kippengaas opgehangen om de topjes op te leggen, en een ventilatortje ingebouwd. Het plan is om het laatje aan de bovenkant een beetje open te zetten zodat er lucht (en dus ook vocht) uit kan. Het ventilatortje is om de lucht te laten circuleren. Ik heb een heel klein goedkoop ventilatortje op de kop getikt maar het blaast toch nog een tikje harder dan ik zou willen. Daarom ga ik morgen even bij een vriend langs die er een weerstandje tussen zet voor me. Ik denk dat ik een prima droogboxje in elkaar heb gezet als dat klaar is. Mocht er nog iemand zijn die suggesties heeft om het systeem te verbeteren dan hoor ik het graag.

                            Tot zover de update!

                            Comment


                              #15
                              Re: auto silver haze, vensterbank

                              niet vergeten af en toe water te geven , anders blijft het drooghok leeg

                              __________________________________________________ ______________

                              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X