Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

mooie toppies zien er goed uit, nog ff volhouden
    sigpic

Comment

Bedankt allemaal!
      Nog enkele weken en het buitenseizoen zit er op voor mij.
      Benieuwd wat er nog in petto is voor het einde!!

Ondertussen begonnen aan de ruimte binnen, alle rotzooi er al weggehaald. Eerstvolgende op de agenda is schilderen en gaten dichten etc.
      Hier gaan het gebeuren:
      IMG_0873.jpgIMG_0872.jpgIMG_0870.jpg

Bij het uitruimen vond ik een gemummificeerde pad, ziet er alien-like uit.
      IMG_0868.jpgIMG_0865.jpgIMG_0863.jpgIMG_0861.jpgIMG_0859.jpg
      Ik denk dat ik weet waar ze de inspiratie haalde voor Godzilla(recente dan), check zen kop maar is ^^

laters

Comment

Dat is een mooie ruimte die je daar hebt.
        Ben benieuwd hoe het gaat worden.
        Succes alvast met de bouw makker.
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Jo bedankt Berry!
          Hehe dan zijn we met twee , ben ook best benieuwd . De inspiratie is er althans gekomen na het meermaals lezen van Qnq's verslagen(met dank aan ), ik beschik ook over een kelder en voor zover ik kan uitmaken is dat de ideale ruimte. Voor mij dan toch althans, ik woon verder nogal klein en had geen zin een tentje in een buitenhuisje te zetten. Binnen was echter ook geen optie, staat in de weg,opvallend voor ouders en schoonouders, en de nog erg jonge dochter hoeft hier niet mee geconfronteerd te worden.
          Ik heb al wel min of meer een blueprint in me hoofd zitten, ook weet ik het ongeveer wel qua setup. Maar ben nog wat aan het opzoeken naar juiste specificaties.
          Verder moet ik nog een betrouwbaar elektricien onder de vleugel nemen, want het moet netjes aangesloten kunnen worden en bovenal ook veilig. En van elektronica
          heb ik nauwelijks kaas gegeten.
          Ook ben ik al een lijstje van vragen aan het maken waar ik niet echt een bevredigend antwoord op vind, en/of wat input wil van jullie ervaren indoor growers.
          Maar alles op z'n tijd ^^

Bedankt nogmaals voor de interesse, en in due time maak ik wel een verslagje met het verloop van de bouw en aanleiding naar eerste indoor grow .

Gz en tot laters.

Comment

Hehe, grappige kikker. Kruist z'n vingers precies zoals men bij de mens doet bij een overlijden.

Omtrent je ruimte... is het daar niet redelijk vochtig?
            Ik zie toch veel vochtafscheiding op de muur.

Verder wel plaats genoeg zo te zien.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Jo Gamm,

Die is eigenlijk erg droog , idd er zijn enkele vlekken van ouder vocht. Het huis dateert dan ook van 1936, en wat de kelder betreft, die heeft in de laatste 40 jaar naar mijn mening geen opfrissing gehad. Maar in de 9 jaar dat ik hier woon eigenlijk zelf nooit last van vocht gehad.
              Zowiso is het de bedoeling om heel de boel eerst te behandelen tegen indringend vocht, gezien het een kelder betreft. Er zijn wel genoeg impregnerende middelen voor handen, naderhand een daarvoor bestemde laag verf. Dat zou voldoende moeten zijn toch?

Gz

Comment

Zal inderdaad voldoende zijn.
                Best te behandelen in de winter wanneer de luchtvochtigheid zowiezo al wat lager is en uiteraard na een lange periode van weinig neerslag.

Herinner ik me nog toen onze kelder heropgefrist moest worden.

Veel geluk ermee.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Aight bedankt voor de tip en voor de interesse Gamm!

PS: Te gek wat voor opbrengsten je scoort met je auto's! Kom nog wel es een paar keer spieken in de toekomst denk ik .

Comment

Geen zorgen over de planten, alleen wat toprot. Das nog een aardige ruimte die je daar hebt. Benieuwd natuurlijk hoe het gaat worden.
                    Bongo goes indoor growing...yeah..! Ik ga er nu ook steeds meer aan denken om er ook mee te beginnen. Mn makker heeft alle spullen
                    ervoor dus het gaat kriebelen hier Die pad heeft volgens mij een gruwelijke dood gehad

Complimentje voor het beginnen binnen makker, we spreken mekaar en tot laters
                    The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Comment

Comment

Jep, wij verstaan elkaar

De kikker ga ik een glazen kistje voor maken denk ik, kan ik er wat vaker naar kijken. Lijkt me ook eervol voor het beestje.

gz

Comment

Dacht t wel Stop die pad in een weckpot op sterk water, wel even onder de douche als ie dr in gaat heb je er jaren plezier vanof is het een fossiel?

Comment

Nou hij is helemaal uitgedroogd, lijkt wel een mummie.
                              Ik denk als ie trug vochtig zou worden hij misschien gaat rotten.
                              Zien wel ^^

GZ

Comment

Hoi mede growers,

Na een weekje nodige vakantie ben ik er weer met een update!

Vrijdag 27/09 , vlak voor ik vertrok heb ik NL auto 2 (de kleine) noodgedwongen omgelegd, gezien ik dagelijks wel iets moest verwijderen ivm rot. Ik zou haar een hele week niet kunnen behandelen en vreesde dus om een hoopje pluis te vinden toen ik terugkwam.
                                Ze had toen nog maar een 6tal weken bloei erop zitten en is dus een 2tal weken(minimum) te vroeg heengegaan. De opbrengst is erg mager, erg fluffy en hangt nu een weekje te drogen.
                                Zo zag ze eruit op de bewuste dag, en wat ervan af kwam.
                                IMG_1071.jpgIMG_1065.jpgIMG_1052.jpg

Ik heb me plantjes een weekje niet kunnen verzorgen, dus toen ik gisteren terug thuis kwam was dat met een bang hartje.
                                Meteen de tuin in en kijken naar de dames dus ^^.
                                Over het algemeen zagen ze er goed uit en na grondige inspectie viel de schade na een weekje verwaarlozing geweldig mee.
                                Jammerlijk al rot gespot in de scrog, wel niet erg veel, en ook enkele aangetaste topjes in NL 2.

De scrog heb ik wat getrimmed om de luchtcirculatie aanzienlijk te verbeteren, nog enkele takjes verwijderd die mijns inziens niet veel zouden opleveren. Zij gaat haar 7de week bloei in. Hoewel ik denk dat deze wel langer zal nodig hebben dan 60 dagen, is ook later beginnen bloeien dan NL2 en lijkt trager te bouwen aan haar toppen.
                                Toppen zien er wel ook heerlijk uit en ruiken doet ze ook geweldig. Ik hou echt van die NL geur die in me tuin hangt nu!
                                IMG_1324.jpgIMG_1321.jpgIMG_1319.jpgIMG_1325.jpg

Verder de NL 2 zou volgens de verpakking(60 dagen) nog een goeie week moeten bloeien, wat wel ongeveer zou kunnen kloppen. Toppen zijn al goed aangedikt sinds de laatste update en zijn overigens knoerthard , geuren overheerlijk, plakken enorm en glinsteren als diamanten. Daarstraks wat trichomen shots gemaakt en zie vooral milky, nog enkele clear en geen amber.
                                Nu is het zo dat ze nog enkele dagen redelijk weer geven, en daarna begint volgens mij het echte snertweer. Dus ik denk dat ik ze woensdag ofzo omhak. Weliswaar iets te vroeg maar ik denk dat het al wel kan.
                                IMG_1330.jpgIMG_1329.jpgIMG_1328.jpgIMG_1327.jpgIMG_1326.jpg
                                Trichshot NL 2
                                IMG_1278.jpg

De Big Bud gaat hard, groei zit er gelukkig niet meer in maar de topvorming is in volle gang. Het zijn weliswaar nog maar kleine pruikjes maar de blaadjes rondom zitten nu al vol bling. Wel merk ik wat vergeling bij verscheidene oudere bladeren (onderaan), het lijk een N tekort. Kan iemand dit bevestigen?
                                Indien dit het geval is, krijgt ze eerst wat netelsoep voor wat extra N, vooraleer ik haar een dosis patentkali toedien.
                                IMG_1342.jpgIMG_1341.jpgIMG_1336.jpgIMG_1333.jpgIMG_1332.jpgIMG_1331.jpgIMG_1348.jpgIMG_1347.jpgIMG_1345.jpgIMG_1129.jpg
                                Trichs NL auto 1
                                IMG_1295.jpgIMG_1207.jpg

Zo dat wast ie weer!
                                Graag jullie reacties, tips & tricks, kritiek , ...

Verder nog een prettige zondagavond en tot laters.

Ps: Info die ik nog niet vermeld had, alle zaden zijn van vision seeds. Behalve dan die amerikaanse, daar heb ik geen benul van.
                                Last edited by Bongool; 7 October 2013, 15:42.

Comment

Bezig...
                                X