Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2013 Northern lights en Northern lights auto - buitenkweek

Was dat een ski vakantie, die was dan wel heel erg sneeuw zeker
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

hehe , is een goeie escargot .

Comment

Jo jd'ers,

iemand die weet wat er met de big bud aan de hand is?
        Geel wordende bladeren in de onderkant, en blaadjes rond toppen lijken ook wel lichter aan het randje.

GZ

Comment

Ik vermoed, zoals je zelf reeds aangehaald hebt,het begin van een voedingstekort.
          Beetje moeilijk om nu reeds te gaan zeggen welk tekort precies. Ik zou ze wat volledige bloeivoeding geven.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Aight bedankt Gamm voor de bevestiging.
            Idd lijkt me nog vroeg wat vast te stellen. Nu gaf ik ze daarnet een slok voeding, en zoals altijd( elke dag meermaals trouwens), bekijk ik de planten van top tot teen.
            Viel me kin op de grond van verbazing: de Big bud is in de vijfde week bloei en besloot om vandaag (of vannacht wie zal het zeggen), BALLEN te gaan maken!
            Of daar lijkt het toch op.
            IMG_1355.jpgIMG_1354.jpgIMG_1353.jpgIMG_1352.jpg
            Moet ik weer hebben.
            Nu is de vraag omhakken of nog laten staan? Ze zal zichzelf zowiso al bevrucht hebben maar de zaden gaan toch nooit rijpen ofwel?
            Ben al blij dat ze onder een tentje staat ....

GZ

Comment

Ik denk niet dat het ballen zijn.
              Haal ze weg zou ik zeggen en hou het een beetje in de gaten.
              Het zou zonde zijn om ze nu om te hakke.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

succes met de bouw
                zorg goed voor je nieuwe huisdier he
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ok makker ga ik doen. Ik was al niet zeker omdat het nog een zeker pistel+calyx gehalte heeft.
                  Ik ga er is wat afhalen en van naderbij bekijken. Post zometeen nog wat pics.

En idd wat een zonde zou het zijn ^^.

GZ

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@poepzak: Thx makker, en komt voor mekaar!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Bah kweet het toch niet hoor

Check dit

IMG_1361.jpgIMG_1360.jpgIMG_1358.jpgIMG_1357.jpgIMG_1356.jpg

Sorry voor het dubbelposte
                  Last edited by Bongool; 8 October 2013, 10:57.

Comment

Zijn zeker ballen. 100% hermafrodiet.

Probeer ze dagelijks voorzichtig te verwijderen vooraleer ze open gaan en mat wat geluk heb je nog steeds bruikbare wiet over.

Mocht er alsnog zaad vanaf komen dan gooi je dit best weg of je zit opnieuw met herma's.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ok bedankt Gamm.

Taakje extra in de tuin :p

Heb der toch maar de kop afgedaan. Korte pijn en geen risico's met men andere plantjes.

Rip Big Bud.
                      IMG_1370.jpgIMG_1369.jpgIMG_1368.jpg
                      Last edited by Bongool; 8 October 2013, 15:27.

Comment

rest in peaces

Comment

The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Haha idd Cannavis!
                            @hippie: Jeppa thx makker. Tja , heb het haastig weggeflikkerd, naderhand kwam het idee nog van er miss wat ice van te maken. Te laat nu, maar heb ik ooit nog zoiets voor weet ik wel wat te doen ^^ . Tis al een leerzame eerste kweek geweest, en al redelijk geslaagd. Blij wel dat ik wat meer plantjes durfde zetten dan hier mag .
                            Die auto 2 is wel wat vroeg om gegaan dus het is fluffy shit, ma het zal wel te roken zijn me dunkt.

Verder hebbek dus vandaag de auto 1 omgedaan, deze was er helemaal klaar voor.
                            Opbrengst ziet er weer aardig uit, zij mat ong 1.20 m, topjes zijn weliswaar ook een matig fluffy.
                            IMG_1394.jpgIMG_1390.jpgIMG_1381.jpgIMG_1347.jpg
                            Links in de doos hangt auto 2 al een dikke week te drogen. Rechts is Auto 1 van vandaag.

NL 2 heb ik vandaag ook maar omgehakt, een weekje te vroeg maar ik wil het snert weer voorblijven. Nu had ik nog niet veel last van rot gehad, de toppen zijn goed ontwikkeld en erg hard, en trichomen zijn overwegend milky (enkele clear nog). Vanaf morgen gaat het hier regenen en blijft het erg fris, de voorbije dagen daarentegen waren erg mooi dus dit leek me de moment.
                            Wat een klus, ben nog maar bezig met fanleaves verwijderen en zal dit nog wel even moet doen voor ik knippen kan.
                            Hier gaat, als ik niet teveel rot tegenkom, een berg afkomen ^^ !
                            IMG_1408.jpgIMG_1407.jpgIMG_1406.jpgIMG_1400.jpgIMG_1399.jpg

Zo khoud jullie op de hoogte.

Bedankt nog voor de reacties en tot snel.

gz

Comment

JO Jd'ers

Gisteren nacht de laatste beetjes geknipt van de NL 2. Was me dat een immense klus! Er is naar mijn mening best wel wat vanaf gekomen, en bij het knippen had ik niet veel rot gevonden. De toppen plakken enorm en geuren doen ze ook erg lekker.
                              Wel moet ik zeggen dat de hoeveelheid blad in de toppen het knippen erg bemoeilijkte. Voordeel is wel dat ik een berg potent knipafval heb voor boter en hasj te maken. De meest fluffy topjes van onderaan de takken heb ik daar dan ook maar ineens bijgeflikkerd, roken ging ik deze toch niet.

resultaat na een knipronde van twee dagen, waarbij een beetje met hulp.
                              IMG_1425.jpgIMG_1419.jpgIMG_1415.jpgIMG_1413.jpg

Overigens ben ik blij dat ik de beslissing nam haar te oogsten, want het weer laat hier de laatste dagen te wensen over. Temperaturen onder de tien graden, en verdraaid veel regen. De gevolgen qua rot hadden niet te over zien geweest.
                              Nu het redelijk Rotte nieuws, deze morgen controle van de drogende stash, met dit als resultaat in alle grote toppen:
                              IMG_1431.jpg
                              Je kan je inbeelden dat ik een aardig aantal vloeken heb geuit.
                              Na grondige inspectie en verwijderen van alle rot en schimmel heb ik zowat van elke grote top de helft moeten verwijderen. Was dit over het hoofd gezien of een gruwelijk feit van pech ? Wie zal het zeggen.
                              Jammerlijk maar ben blij dat het niet alles was. De droogruimte was ook wel de laatste dag een paar graden kouder geworden, vochtigheid was vrij constant rond de 65 percent.
                              Om verder onheil te voorkomen, staan alle droogdozen (drie in totaal, 2 x NL 2 en 1tje van de twee auto's), nu in de woonkamer. Akkoord het zal hier allemaal wel een beetje sneller drogen en het is hier lekker warm etc, maar liever dat dan niks. Ik zit er met men neus op, dus elke piertje schimmel dat nu nog komt zal ik gezien hebben !

De buitenkweek zit er nagenoeg op, er rest enkel nog de NL 1 in scrog. Dit wordt nog spannend om ze klaar te krijgen. Hier is nu ook al rot in te vinden en zij moet toch nog wel enkele weken.
                              Tot nu toe is het al een bewogen kweek geweest, veel geleerd dat wel. Maar met de nodige stress en hartzeer. Wie zegt dat buiten kweken een lachertje is, kent er weinig van me dunkt. Tuurlijk ben ik nog een beginner, wat voor een groot deel meespeelt, maar er zijn zoveel andere factoren waar je als kweker geen vat op hebt en de gevolgen ervan gewoon te dragen hebt.
                              Even een opsomming van problemen die ik ben tegengekomen tot nu toe,
                              Hitteschade, stamrot, hermafrodiet, toprot, bladluis, ijzertekort, rot bij het drogen, ...
                              Pythium bij de NL2( verbazend genoeg van hersteld, en vraag me niet hoe.), wat vorderde in stamrot. De stamrot telkens behandelt met kaarsvet en vaseline.
                              Dit is een deel van het wortelgestel bij oogst, op de plaats waar de pythium had huisgehouden. Niks meer van te zien dus.
                              IMG_1433.jpg

Ik heb enorm genoten van het kweken van mijn dames, maar waag me even niet meer aan het buiten gebeuren. Voor mij bracht dit net teveel stress met zich mee, ook omdat ik het me zo erg aantrek, maar vooral omdat ik bepaalde dingen niet in de hand kon hebben. Dit is hoe ik het nu zie, misschien na een winter bezinnen, dat er toch weer een kiempje de tuin in gaat. Maar tot dan richt ik eerst men pijlen op binnen, om daar wat ervaringen op te doen.

Zo zijn jullie weer een beetje up to date.

Verder een aanvullend rookverslagje op de Miss Usa, waar ik bijna doorheen zit ^^.

Ik heb geen weegschaal, dus kan het niet nauwkeurig zeggen. Maar ik schat dat ik toch ruim 35 gr heb kunnen roken, miss zelfs wel wat meer.

Smaakte enorm lekker, maar weet tot op heden nog niet echt naar wat. Soms vleugje citrus, dan weer aarde toets. Maar wel eentje dat lang na smaakte op de tong.
                              Een niet te zware bodystoned, met toch een lichte euforische high. Een echt feelgood wietje.
                              Eentje voor bijv in de sofa te zitten, wat tv te kijken of te gamen. Relaxen zonder erbij in slaap te vallen .

De eerste plant die ik ooit kweekte en oogst, en waar ik enorm trots ben op het resultaat.
                              IMG_0845.jpgIMG_0844.jpg

Tot laters maar weer.

Comment

@ Wie zegt dat buiten kweken een lachertje is, kent er weinig van me dunkt.

Ik vind dit een leuke uitspraak. Er komt altijd wel iets onverwachts uit de hoek kruipen, zelfs aan het einde van de rit.

Voor een beginner, zoals jezelf stelt, heb je je goed aangesteld; chapeau!
                                Dit woordje kun je nu achter je laten na deze kweek.

Welverdiende oogst, laat het je smaken en tot volgend jaar buiten

Comment

Bezig...
                                X