Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

Korting op 420shop
    Ik ben nieuw hier op het forum,... Fre, Aangenaam
    Na vorig jaar een succesvolle oogst gehad te hebben bij vrienden thuis wil ik het dit jaar eens thuis proberen.
    Ik ben me bewust dat ik redelijk laat begin en dat het weer me voorlopig niet echt goed zal helpen maar wil het (bij wijze van eerste keer en experimenteren) toch nog opstarten.

Ik kocht wat zaadjes van de White widow, waarvan ik er momenteel 3 ontkiemde waar ik momenteel 3 startende plantjes van heb. Ze zijn wat aan het strekken maar voor de rest doen ze het eigenlijk zeer goed.
    Met deze drie plantjes wil ik ook telkens iets anders gaan doen.

Eentje komt in een grote pot op mijn terras ( terras volledig volle zon overdag, uit de wind, wit geschilderd,...)

De Andere twee wil ik in volle grond gaan planten, bij de ene wil ik tussenkomen door middel van voeding en te toppen, de ander wil ik zo goed als mogelijk zijn gang laten gaan met hulp van moeder natuur en natuurlijk bijspringen waar nodig, dit om van deze 3 manieren te kijken wat de grootste verschillen zijn in overleven van de plant, in bloei komen,....

Momenteel staan de plantjes nog in kleine potjes, overdag zoveel mogelijk buiten in de zon, savonds haal ik ze nog wel even binnen onder de lamp tot ze wat sterker zijn en ze definitief naar buiten kunnen.

Ik ben wellicht niet de standaard hobbyfokker en probeer maar wat vanalles uit,... Van wiet kweken heb ik buiten een succesverhaal van vorig jaar niet echt veel ervaring maar ik ben wel een ervaren tuinier. Ik wil proberen met mijn algemene tuinkennis, mijn kennis die ik op internet specifiek over wietplantjes opdeed, en jullie eventuele tips en hints samenvoegen, dit lijkt mij een goede basis om van start te gaan met een eerste kweekje.

Na deze kweek volgt wellicht nog een eerste Binnenkweek onder lampen op mijn zolder.

Deze namiddag post ik alvast wat foto's van mijn mini-plantjes.

Alvast voor iedereen, een goed seizoen, hopen op wat zon en niet te veel regen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ziezo, de eerste beloofde foto's

Van het ontkiemen maakte ik helaas geen foto, ik ontkiemde de zaadjes in een bodempje water, 2 van de drie zaadjes ontkiemden vrijwel onmiddelijk, eentje bleef wat achter maas is uiteindelijk ook beginnen ontkiemen en komt nu net boven de grond piepen.

Ze staan nu overdag zoveel mogelijk buiten in de zon, als het weer echt slechter wordt of savonds te vroeg donker licht ik ze binnen nog even bij tot ze wat sterker zijn.

IMG951.jpgIMG953.jpgIMG954.jpgIMG956.jpgIMG957.jpg
    Last edited by frederique34; 15 June 2013, 12:31.

Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

hey fre jij ook succes met je kweek

Comment

Good luck dude
      #puffpuffpasstuesday

Cannatuin '13

Comment

Vandaag staan ze buiten op het terras, volle zon maar een hevig windje,.... Laat ze toch maar staan ookal moet ik me enorm inhouden, maar wil ze zoveel mogelijk echte zon geven dus,.... En ik merk dat hun steeltje eigenlijk toch behoorlijk stevig is.

Aan het overwegen een glazen scherm als het ware te plaatsen voor de eerste weken dat de 2 plantjes in volle grond staan,...

Een klein beetje kas-effect proberen creeren;.... Iemand hier ervaring mee?

Comment

Buitenplanten moeten buiten, worden ze groot en sterk van!

Geen ervaring met kas-werkjes, ik laat de planten gewoon hun eigen ding doen; daar zijn ze voor.
          Zonder poespas eromheen of over, ik denk dan aan schimmels, meeldauw vanwege het verwijderen van ventilatie.

Comment

Hoi Vale,
            Zo denk ik er eigenlijk ook over; maar ik heb soms de neiging denk ik iets te voorzichtig te willen zijn, waardoor je misschien wel meer verkeerd dan goed doet.

Comment

Daar heb je gelijk in, meestal is "overcaring" de oorzaak van vele problemen.
              Gewoon hun gang laten gaan is waarschijnlijk het beste wat je kunt doen en proberen weinig zorgen erover te maken

Comment

Terug enkele dagen verder,... had precies de indruk dat de groei wat stil stond, maar ik wil het wellicht allemaal wat te snel. Toen ik ze vandaag nog eens op de foto zette (foto's volgen morgen) zag ik toch een duidelijke groei.

Ze staan nu enkele dagen continu buiten, maar morgen voorspellen ze zeer veel onweer en hevige regen, dus haal ik ze wellicht toch maar even binnen voor de nacht.

Wat doen jullie tegen slakken buiten? ik merk dat andere planten nogal aangevreten zijn door slakken, maar weet niet of die typische slakkenkorrels wel zo lekker zijn bij je plantje,...

Morgen foto-update en klein verslagje over de groei

Comment

ik heb gehoort van mensen dat je ook teentjes knoflook kunt gebruiken tegen slakken, maar dat weet ik niet zeker, ben benieuwd hoe ze verder groeien
                  SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

Comment

Potje half gevuld met bier helemaal tot het randje ingegraven. Succes gegarandeerd. Mijn ouders doen het zo al jaaaaaaaaaaaaaaren. Wel na een paar dagen met een klem op je neus het bier verversen. Succez!

Coizzz

Comment

Wel ik ben aan het expirimenteren geslaan,.... had hier nog een paar plantjes teveel, sla, pompoen, courgette,.... slakken zijn er dol op en ik heb ze toch over dus deze staan nu ter proef op de plaatsen waar mijn 'echte plantjes' komen,.... met een glas bier in de grond ingegraven,.... deze nacht alleen lagen er al 5 slakken in het glas,.... Dit werkt,... maar nog niet voldoende want ook enkele plantjes zijn deels opgegeten,... straks nog wat extra glazen ingraven en de beloofde foto's maken

Comment

Met 1 kratje bier deze zomer houd jij de hele buurt slakvrij..

Succes!

Comment

Hoi, vorig jaar werden 2 plantjes die in de grond waren gezet ook aangevallen door beestjes en volkomen kaalgevroten. Ik zet ze dit jaar gewoon in metselbakken en helemaal weg van andere sappige planten. Dus gewoon op het stenen terras in de volle zon. Zo komen er ook geen slakken op. Ik heb ook courgettes, bietjes, spruitjes gehad. Vooral de spruitplanten werden verorberd door rupsen van de witte vlinder, wat een drama voor die plant. Slakkenhouden van natte grond. Volgens mij als je googled op de Makkelijke Moestuin dan zie je hoe je je grond droog houd. Gewoon bakken maken van 20cm hoge plakken maken, vullen met grond en daarin planten. Misschien een idee? Ik heb er de ruimte niet voor anders had ik dit wel geprobeerd. Overtollig water loopt dan eenvoudig weg en de houten rand is misschien een te grote hindernis voor de slak.
                          Succes en ik ga je volgen hoor!

Comment

Na een weekendje weg te zijn geweest toch geschrokken van hun groei op 2 dagen,... zie hier de foto's! Een plantjes staat nu permanent buiten in volle grond, het andere buiten op terras in pot en het laatste staat nog even binnen omdat ik nog moet beslissen waar ik hem definitief zet.

Voor de slakken kocht ik toch maar wat slakkenkorrels, het bier doet ook goed zen werk maar wil niet te veel risico lopen.
                            IMG998.jpgIMG999.jpgIMG1000.jpgIMG1001.jpg

Comment

wooowwwww!!!!

mega monstergrote planten!

je moet wel snel beslissen waar je de planten wilt hebben, want binnenkort moet je een kraan hebben om deze joekels te verplaatsen
                              __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Bezig...
                              X