Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, buitenkweek, drie keer think different (autoflower)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek, buitenkweek, drie keer think different (autoflower)

Korting op 420shop
    Attached Files
    Als je ergens in geloofd, dan is dat ook zo.

Re: Eerste kweek, buitenkweek, drie keer think different (autoflower)

Niks aan de hand! Goed dat je hebt geleerd van je eerste fout; probeer toekomstige fouten te voorkomen door je eerst even in te lezen op deze site.
    Met je blaadjes gaat het zoals het moet; beginnen met 1 vingerig na lobbladen, daarna 3 vingers, dan 5.. enz. tot het max dat jouw plant heeft.
    De grootste bedreiging voor de plant is misschien wel overijverige mens, dan pas insecten en schimmels.
    Heel veel succes in ieder geval!

Comment

Haha ja bedankt! Ik dacht me bij die eerste keer al goed te hebben ingelezen, maar heb dus toch iets gemist. Dat laatste geloof ik direct! Ik zal er de komende tijd alleen nog maar naar kijken en zo nu en dan water geven, dan kan er niets fout gaan.

Comment

Vanochtend besloten om ze maar alvast over te potten, misschien wat vroeg, maar lees overal dat je een autoflower maar het beste gelijk in de definitieve pot kan doen. Het leek me dus het beste om dit zo vroeg mogelijk te doen en met dit weer kunnen ze dat ook prima. Ze zitten nu in 10 gallon smartpotten, erg groot dat weet ik. Had 7 gallon besteld, maar die waren niet meer op voorraad, ze konden voor dezelfde prijs ook deze opsturen. Zo weet ik in ieder geval zeker dat ze genoeg ruimte hebben. Ze groeien als een tierelier met dit weer echt fijn om te zien! Jammer dat het alleen morgen nog zulk weer is.

Plantje 1 (eerste uitgekomen, ook nog steeds het grootst)
        P1060118.jpgP1060119.jpg
        Plantje 2 (scheelt erg weinig met nummer 1!)
        P1060120.jpgP1060121.jpg
        En plantje 3 (kwam een dag later boven de grond en is wel een stukje kleiner dan de anderen)
        P1060122.jpgP1060123.jpg
        Op een rijtje:
        P1060125.jpg

Na het maken van de foto's heb ik ze verplaatst, ze stonden namelijk het gras te pletten en dat vond mijn moeder niet zo leuk. Verder was er ook een mierennest nabij en andere beestjes. Ze staan nu op het dak van het houthok, ik denk dat hier minder kans is op beestjes. Ze staan daar in de ochtend en middag goed in de zon, wellicht dat ik ze tegen de namiddag verplaats, zodat ze vol in de zon blijven.
        Als er op of aanmerkingen zijn hoor ik het natuurlijk graag, zoals iedere beginnend kweker.

In het weekend kom ik wel weer met nieuwe foto's.

Growse iedereen!

Comment

Het is nu ongeveer 2 en een halve week geleden dat de plantjes hun hoofd voor het eerst boven de grond staken! Ze groeien prima, wel jammer van het weer van afgelopen weekend, was eventjes bang dat ze zouden verdrinken. Gelukkig heeft het verder weinig effect gehad! Op aanraden van een vriend ga ik binnenkort beginnen met Canna coco a+b, weet iemand of dit ook handig is voor autoflowers? Nu maar de foto's.

Plantje 1, eigenlijk nog steeds wel het beste van de 3:
          P1060126.jpgP1060127.jpgP1060134.jpg

Plantje 2, ongeveer even groot als plantje 1, alleen lijkt er aan 1 kant een blad met vier vingers te groeien (misschien iets van stress?):
          P1060128.jpgP1060129.jpgP1060135.jpg

Plantje 3, maar een dag jonger dan de anderen maar ze loopt erg achter. Ook groeit 1 blaadje krom, ziet er heel raar uit, iemand enig idee hoe dit kan? (is op de laatste foto goed zichtbaar):
          P1060130.jpgP1060131.jpgP1060133.jpg

Ze gaan in principe goed alleen hebben wat kleine probleempjes. Weet iemand mij hier meer over te vertellen? andere tips en opmerkingen zijn welkom!

groet.

Comment

ogen dicht doen, en een joint draaien

zien er goed uit!

ciao
            __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

gaat prima
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

kokosgrond van cental park, met daarin voor maarliefst 6 maanden voeding
                Ik zou even helemaal geen voeding geven in dat geval.
                Als ze eens gaan bloeien lijkt me dan vroeg zat om nog eens te overwegen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke bedankt voor de tip!

Comment

Hallo! Mijn plantjes zijn inmiddels alweer iets meer dan 3 weken oud, wat gaat de tijd toch snel. Met het weer van nu groeien ze echt supersnel! Wel een beetje last van beestjes, heb er zojuist een paar vanaf kunnen halen, waaronder in ieder geval 2 bladluizen op de kleinste plant. Diezelfde plant lijkt wel wat problemen te hebben, misschien iets in de genetica? Sommige blaadjes groeien in ieder geval heel raar, dit was op de vorige foto's al te zien en zet zich nu voort. Het zal vast niet erg zijn, maar toch. Nu maar wat foto's laten zien.

Ze worden regelmatig beschermd door onze huistijger!
                    Foto van alweer een paar dagen geleden.
                    P1060136.jpg

Plantje 1:
                    P1060140.jpgP1060142.jpgP1060141.jpg

Plantje 2:
                    P1060143.jpgP1060144.jpgP1060145.jpg

Plantje 3 (loopt nog altijd ver achter op de anderen, maar groeit wel prima door!):
                    P1060146.jpgP1060147.jpgP1060148.jpg

Op de laatste foto is de bladmisvorming volgens mij goed te zien.

Groet.

Comment

Ik herken de bladmisvorming bij mijn eigen plantjes (AutoBueBerry, ook van Dutch Passion).

Comment

Wat een heerlijk weer! Ze groeien nu pas echt als kool. Het is inmiddels alweer iets meer dan vier weken geleden dat ze voor het eerst het licht zagen en ze zijn erg gegroeid. Echter zijn ze nog niet heel erg groot en ik denk dat het niet erg lang meer zal duren voordat de bloei intreed. Ik hoop dus, dat ze eerst nog flink groeien. Ze groeien in ieder geval allemaal voornamelijk in de breedte, wat ik wel erg mooi vindt. Elke dag zie ik dat ze nieuwe blaadjes vormen, op alle mogelijke plaatsen. Ook laten ze alle drie geslacht zien, de eerste plant al wel langer, bij de derde plant zag ik het vandaag voor het eerst.
                        Verder houden kleine spinnetjes er blijkbaar van om hun web in en rondom mijn plant te maken, elke ochtend haal ik wat spinnenwebjes weg. Dit is verder geen probleem toch?

De foto's:

Plantje 1:
                        P1060159.jpgP1060160.jpgP1060161.jpgP1060162.jpg
                        Van plantje 1 heb ik een foto gemaakt van de "witte haartjes":P1060167.jpg

Plantje 2:P1060163.jpgP1060164.jpgP1060165.jpgP1060166.jpg

Plantje 3:P1060168.jpgP1060170.jpgP1060171.jpgP1060169.jpg
                        De bladmisvorming lijkt zich niet of in in ieder geval amper door te zetten, de blaadjes van het derde plantje zien er prima uit.

Volgens mij gaat mijn kweekje tot nu toe prima, maar als iemand iets ziet of een opmerking heeft hoor ik het graag!

Groet!
                        Last edited by redeyess; 9 July 2013, 16:45.

Comment

Mooie plantjes grtz

Comment

Gaat goed hier!
                            Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

Zo, terug van weggeweest. FF op vakantie geweest, kom ik terug, zijn ze opeens dubbel zo groot! Ook staan ze alle 3 in de bloei, nummer 1 al een stuk verder dan de andere 2. Volgens mij groeien nummers 2 en 3 meer in de breedte, nummer 1 groeit volgens mij ook al niet meer.
                              Helaas heb ik geconstateerd dat er iets van bladluis op de planten zit, vooral nummer 3 heeft hier erg veel last van, nummer 1 daarna en nummer 2 heeft er tot nu toe amper last van.
                              Ik denk dat het op de foto's wel te zien is:

Plantje 1:
                              P1060175.jpgP1060176.jpgP1060177.jpgP1060179.jpgP1060180.jpg

Plantje 2:P1060181.jpgP1060182.jpgP1060183.jpgP1060186.jpgP1060186.jpgP1060187.jpg

Plantje 3:P1060188.jpgP1060190.jpgP1060192.jpgP1060193.jpgP1060194.jpg

Is het nodig om bestrijdingsmiddelen te gaan gebruiken? want ze zien er steeds slechter uit met al die gaatjes in de bladeren. Of valt de schade wel mee? heeft het verder invloed op de opbrengst?
                              'K ben al op zoek geweest naar lieveheersbeestjes, maar kan er geen vinden, zal nog wel wat uitgebreider gaan zoeken.

groet!
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X